Ik word wakker en weet niet meer zo goed wat er gebeurt is. Ik lig in de badkamer? Nu weet ik het weer Jens heeft me weer eens in elkaar geslagen. Maar waarom is Obi me niet komen zoeken? ik ga een sms naar Obi sturen en vragen waar hij is. Ik kan mijn gsm nergens vinden. Ik ga naar beneden om mijn gsm te zoeken. ''Is daar iemand?'' Zegt Jens. O nee Jens is hier nog. Ik moet hier weg, maar waar is mijn gsm? Ik ga heel stil naar de tuin om zo langs achter weg te gaan. Mijn gsm? Hij ligt in de tuin maar waarom? ik kijk op mijn gsm geen enkel berichtje. Vroeg niemand zich dan af waar ik de hele tijd was? Ik open mijn gsm. Vreemd mijn berichten staan open. Ik lees de berichten. Vreemd die heb ik niet gestuurd?Obi= O
Floor= FF: Hey Obi, rijd maar al verder ik voel me niet zo goed en blijf thuis. Wil jij het even tegen de chef zeggen?
O: Geen probleem Floortje. Wat heb je eigenlijk?
F: Ik voel me nogal misselijk en heb net moeten overgeven.
O: Oei oei rust maar goed uit zodat je snel weer beter bent.
F: komt in orde en nog eens bedankt he.
O: graag gedaan!
*einde gesprek*Jens! Hij heeft die berichten verstuurd naar Obi. Maar ik kan nu niet terug naar kantoor want als ze me zien gaan ze zich afvragen waarom ik daar ben en ik wil echt niet vertellen wat er hier thuis afspeelt. Ik besluit om terug naar binnen te gaan en de confrontatie met Jens aan te gaan. ''Wat heeft dit te betekenen!?!'' Zeg ik redelijk boos. ''Gewoon ik heb ervoor gezorgd dat je vrienden zich geen zorgen om je maken'' zegt Jens met een grijns. ''Ik ga alles vertellen ik ben het zat ik wil dit niet meer!'' zeg ik gefrustreerd. ''Dat zou ik maar niet doen als ik jou was'' zegt hij al lachend. ''En waarom niet?'' Zeg ik. ''Omdat als jij het zegt moet je ook meteen zeggen dat jij mij helpt bij alles, bij de drugs bijvoorbeeld'' zegt hij met een grijns. Ik zwijg. ''Dat dacht ik al. Blijf jij maar mooi thuis vandaag morgen kan je terug gaan en je gaat zeggen dat het al veel beter is.'' Zegt hij. ''Ik ga naar boven'' zeg ik . '' dat dacht ik niet! Ik heb je weer nodig. Binnen exact 30 minuten is er een groot geld transport van de bank en wij gaan daar en stokje voor steken. Zegt Jens. ''Ik doe niet mee! Doe het maar alleen.'' Zeg ik geïrriteerd ''jij gaat mee! Of moet ik al je vriendjes vertellen wat je allemaal doet.'' zegt hij dreigend. ''Om hoe laat vertrekken we?'' zeg ik machteloos. ''Binnen 10 minuten verwacht ik je aan de auto.'' zegt hij. ik ga nog snel naar boven om mij om te kleden en mijn bivakmuts te nemen en ga naar de auto.
Jens zit al ongeduldig te wachten. ''Eindelijk zeg! Ik heb nog meer aan een kapotte stofzuiger dan aan jou!'' Zegt hij kwaad. ''Sorry '' zeg ik. ''Ik moet u uitleg niet horen!'' schreeuwt Jens. Ik start de auto en vertrek naar de bank. Het is heel stil onder weg naar de bank. We zeggen geen woord tegen elkaar. ''Stop hier.'' Zegt hij. Ik stop maar snap niet waarom, we zijn nog niet bij de bank. ''De transport wagen rijd hier voorbij en dit is de veiligste plek om onze slag te slaan, want hier komt bijna nooit iemand.'' Legt hij me uit. ''Wat moet ik eigenlijk doen?'' vraag ik me af. ''Jij moet ervoor zorgen dat de auto tot stilstand komt en als ze tegen werken dan schiet je ze neer met dit geweer.'' zegt hij. ''Neerschieten! Ik ga hellemaal niemand neerschieten!'' Zeg ik geschrokken. ''Als het moet ga je ze neerschieten anders schiet ik jou neer!'' dreigde hij. ''Let op ze komen eraan. Komaan uitstappen!'' Schreeuwt hij. Ik doe wat hij zegt en stap uit. De auto komt aan en ik ga ervoor staan. De auto stopt en ik ga naar de deur van de bestuurder. ''Handen omhoog! 1 verkeerde beweging en ik schiet jullie neer! '' dreig ik. Ondertussen is Jens naar de achterkant en neemt al het geld en legt het in onze auto. ''Kom ik heb alles'' roept hij naar me. Ik loop snel terug naar de auto en we rijden er als een speer vandoor. Ik voel me er echt slecht bij. Maar ik moet het doen anders raak ik mijn baan kwijt en ben ik ook mijn politie diploma kwijt. Thuis aangekomen nemen we al het geld en gaan naar binnen. Ik leg het geld neer en ga naar boven. Ik stuur een berichtje naar Obi. ''Hey Obi morgen kom ik weer werken het gaat al veel beter met mij.'' stuur ik naar hem. Ik ga op bed zitten en kijk even op mijn facebook. Er is niet echt iets speciaal te zien dus ik ga naar beneden.
Het is ondertussen al 9u. ''Jens!'' Roep ik. ''Jens!!'' Probeer ik nog eens. Geen spoor van hem. Ik ga even naar de keuken er hangt een briefje op de koelkast. ''Ik ben naar het café. Ik ga laat thuis zijn.'' Stond er op het briefje. Dan ga ik maar wat tv kijken. Ik kijk even bij de films, maar daar zie ik niet echt iets waar ik zin in heb. Ik kijk dan maar even gewoon naar een oude opname van fc de kampioenen. Ik krijg een sms binnen. Het is van Obi. ''Dat is goed. Ga maar vroeg slapen dan ben je morgen weer fit en gezond om weer te komen werken.'' Schrijft Obi. Ik kan echt niet slapen nu, ook al zou ik graag willen. Ik denk de hele tijd aan de overval van vandaag. Ik voel me er echt niet goed bij maar ik kan gewoon niet anders. Ik kijk nog even verder naar mijn programma maar val al snel in slaap in de zetel.
Er volgt snel een nieuw deel -xxx-
JE LEEST
De buurtpolitie - Geen tijd om het uit te leggen -
FanfictionHet gaat vooral over Floor en haar vriend. De vriend van Floor is niet echt een goede jongen. Dat weet Floor ook maar durft dat niet tegen de anderen te zeggen. Zal Floor ooit zeggen wat er allemaal aan de hand is daar bij hen thuis?