Hoofdstuk 2

0 0 0
                                    

Ik werd wakker door de lekkere geur van versgebakken broodjes en eieren. Het was al ongewoon dat mijn moeder vroeg opstond, maar dat er dan ook nog verse broodjes gebakken waren was wel heel erg merkwaardig. Ik deed mijn pantoffels aan en liep naar beneden, ik zag mijn moeder dansen in de keuken. Maar ik zag ook iemand op de bank zitten met een krant. Ik schrok me dood en rende de gang weer in. Dat was de agent van gister avond! Dat kan niet waar zijn! Ik rende naar boven en deed wat kleren aan. Ik klom uit mijn raam en gleed langs de regenpijp naar beneden. Als mijn moeder dacht dat ik gezellig met hun aan het ontbijt ging zitten dan hadden ze dat dus fout!

Ik liep weer naar de oude bar, om te kijken of er weer wat brieven lagen maar toen ik de hoek om liep zag ik het al. Er was allemaal politie lint om de bar heen gezet en overal stonden politie agenten te praten tegen de werknemers. Een agent kwam met 5 brieven naar buitenlopen. Gelukkig waren het er niet zo veel. Iemand heeft de plek verraden! Ik hoorde verderop een paar mensen praten. Ze wisten natuurlijk over de moorden en het was overal het gesprek van de dag. Ik liep naar ze toe om het wat beter te horen. "Het is vast een man" zei de ene vrouw. "En hij is vast heel groot en sterk!" Zij de man. De andere mensen erom heen knikten heftig mee.
Even verderop stond een meisje van ongeveer 18 een krant te lezen. Op de voorkant stond heel groot: MOORDENAAR VERMOORD HERTOGIN BARRABUE
toen ik het zag gloeide ik helemaal van binnen! Geen enkele moord in mijn famillie haalde het in de krant tot mijn overgroot oma! Ik rende terug naar huis en keek of de auto van de agent weg was. Hij was weg dus kon ik rustig naar binnen gaan. Ik riep mijn moeder maar ze was niet thuis. Ik pakte mijn laptop en plofte neer op de bank. Ik ging naar mijn geheime website. Jaaa wij huurmoordenaars houden het modern. Ik krijg natuurlijk normaal heel veel brieven maar ook krijg ik berichtjes op mijn geheime website. Die kan je alleen vinden door een speciale link. De vrienden van mijn moeder zorgen er altijd voor dat de website link niet naar ons terug getraceerd kan worden dus zitten we goed. Ik poste gauw iets op mijn wall: brief plek gevonden! Niks sturen! Messages only!  Nieuwe plek binnen 2 weken.
Binnen een paar seconden kreeg ik al heel veel reacties:
-------------------------------------anoniempje: ah jammer zeg
NoName14:i hope you will find a new one soon!
Anno: succes de politie zit achter je aan man!
-------------------------------------mijn moeder vond het een beter idee om de reacties uit te zetten, maar ik wil graag weten wat mijn klanten vinden, dus liet ik ze aan staan.
De mensen hebben ook een naam voor me. De briefnaar, geniaal toch?
Mijn moeder werd de huurnaar genoemd, en ze had haar werk aan mij overgedraagd. Ik ben enigs kind dus was het erg makkelijk voor mijn moeder om me alles te leren. Ze kon op haar 35 al met pensioen omdat ze in een week makkelijk 2000 euro verdiende. Ons motto is ook: voor minder dan 200 geen moord. We hebben nu al genoeg geld voor drie villa's en een jacht maar we moeten ons gedeisd houden. Dus hebben we een simpel huis gekocht met twee badkamers en twee grote slaap kamers. Ik mocht het helemaal zelf inrichten. Ik kreeg 4000 euro en mocht het zelf allemaal uitkiezen, maar voor extra dingen moest ik het zelf betalen. Ik heb zelfs een roze badkamer! Verder is bijna alles in ons huis grijs, dat is mijn moeder haar favorite kleur dus daarom.

Vandaag kon ik geen klus doen omdat iedereen er op let, morgen moet ik er weer eentje kiezen! Ik hoop dat het eentje is waarmee ik goed mee verdien! Ik mag wel een nieuwe garderobe hebben al zeg ik het zelf.

De briefnaarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu