<Rumah Neul Mi>
"Neul..Neul sshi.."
Mim Rin memanggil Neul Mi. Neul Mi buka pintu.
"Nae?!"
Neul Mi berdiri depan Min Rin dlm keadaan mamai, Neul Mi menggosok2 matanya.
"Mata kau, sembapnya"
Min Rin sedih tengok chingu dia mcm tu.
"Jom!"
"Pergi mana?!"
"Sungai Han"
Neul Mi mengangguk dan bersiap.
"Dah, jom!"
Mereka ke Sungai Han. Mereka duduk dibangku yg menghadap Sungai Han di bwh pokok.
"Kat sana ada jual aiskrim, aku belikn, nk?"
"Boleh la"
Neul Mi menghirup udara segar, rasa nyaman jerk. Ada sepasang tangan menutup mata Neul Mi.
"Min Rin?!"
Neul Mi meneka.
"Aniyo!"
Namja tu melepaskn tangannya.
"Jangan pusing belakang"
Namja tu memghulurkan bunga Ros merah pd Neul Mi. Neul Mi amik bunga tu.
Namja tu bergerak ke depan Neul Mi,
"Oppa!"
"Mianhae, Neul..Bomi yg tiba2 cium Oppa.."
"Lalala..tak nk dengar.."
Neul Mi memutup telinganya. Chanyeol melutut depan Neul Mi. Chanyeol pegang pipi Neul Mi. Mata Neul Mi membulat. Mata Chanyeol bertukar warna merah.
Air mata Neul Mi mengalir lg.
"Mianhae, Neul..Mian..Oppa tau Oppa salah..jangan la mcm nie"
Neul Mi terus bangun dan menuju ke arah Min Rin yg tengah pegang dua aiskrim. Min Rin blur dan mereka terus pergi.
<pagi sabtu yg indah>
Neul Mi bangun, dia kemas katil dan mandi. Neul Mi turun ke bwh utk buat sarapan. Tengah syok buat sarapan, phone Neul Mi berbunyi.
'Baekhyun Oppa'
"Nae, Oppa, ada apa?"
"Chanyeol..dia demam kena hujan semalam. Panas badan dia nie, Neuk dtg la sini. Kitorang suruh makan taknak, asyik mengigau sebut nama Neul jerk.."
"Neul dtg sekarang"
<Dorm EXO>
Kai buka pintu.
"Asal rambut serabai nie?"
Neul Mi tercungap2, penat lari td.
"Neul lari masa nk dtg sini"
"Sayang jgk Neul kat Chanyeol, kan!"
Neul Mi masuk dan menuju ke bilik 'BAEKYEOL'. Neul Mi buka pintu.
"Oppa..Oppa.."
Chanyeol buka sikit mata, dia nmok Neul Mi kat sebelahnya. Neul Mi amik bubur yg ada ats meja kecik sebelah katil.
"Oppa bangun, makan dulu, pastu makan ubat"
"Neul..Neul dah..maafkan Oppa?"
"Bila masa Neul maafkn Oppa!"
Lepas abis makan bubur Neul Mi nk pergi dapur.
"Neul, dengar dulu penjelasan Oppa. Semalam Bomi dgn Ri Hwan jumpa Oppa"
"Buat apa jumpa Oppa?"
"Bomi minta maaf dgn Oppa, dia rasa serba salah.."
"Ri Hwan tu siapa?"
"Namchin Bomi!"
"Ye la tu..entah2 Oppa reka cerita jerk kot, dah la, Neul nk pergi basuh mangkuk nie"
Chanyeol mngambil phonenya.
'ESOK AKU NK KAU JELASKN SEMUANYA PD NEUL..DIA TAK PERCAYA KAU DAH ADA NAMCHIN'
'OK! OPPA JANGAN RISAU..ESOK OPPA BWK NEUL KE RESTORAN STAR, NANTI BOMI DTG..'
Semasa Neul Mi tengah basuh pinggan, dia teringat pasal Bomi cium Chanyeol.
"Hey, kenapa nangis nie?"
Suho menyoal.
"Oppa, ada tak Chanyeol Oppa cerita yg Bomi Unnie cium Chanyeol Oppa?"
"Hahh?! Aniyo..Jd Neul nangis pasal tu ke?"
Neul Mi mengangguk.
"Neul kena percaya dgn Chanyeol. Dia kalau dh suka seorang yeoja tu, dia akn setia kat yeoja tu seorang jerk. Oppa dgn yg lain kenal sangat dgn Chanyeol tu"
Neul Mi rasa serba salah. Tiba2 Chen dtg sambil bawa kertas.
"Nah, Neul"
Neul baca surat tu.
'Esok teman Oppa pergi Restoran Star, tau! Oppa amik Neul pukul 2.00 p.m.'
"Nanti ckp dgn Chanyeol Oppa, Neul kata ok"
YOU ARE READING
...EXO THE 12 VAMPIRE LOVE ONLY...
VampireSeorang gadis yg berpindah ke EXOXO HIGH SCHOOL dan berpindah ke rumah lamanya di Seoul kerana Appanya terpaksa bertukar kerja ke sana. 17 tahun, cantik, comel, rajin, baik, suka EXO D.O, kawan baik kpd SHIN NEUL MI, pandai masak. 17 tahun, cantik n...