↺вlιnd gιrl & нιdden ғace↻

4.9K 516 188
                                    

Dia lelaki misteri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia lelaki misteri.

Tiada identiti diri yg tepat dan menyukarkan kerja pihak polis untuk memberkas jejaknya .

Ke mana dan di mana dia pergi , tiada apa - apa yg dapat dilakukan .

Hanya mata sahaja yg dapat memerhati . Malah pihak berkuasa juga tidak dapat berbuat apa - apa .

' Jangan pandang mata dia apatah lagi muka dia . Sekali mata kau bertemu mata nya , segala memori tentangnya hilang bagai ditiup angin. '

Percaya ? Tak nak tak apa .

Dia dikenali sebagai ,
'V' MAN . 🎭

↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺↺

Dia , seorang gadis yg ditakdirkan tiada keupayaan untuk melihat.

Seumur hidupnya , dia dapat merasa , menyentuh , mendengar tetapi tidak untuk melihat dunia .

Dia sempurna dengan kecantikan . Ada mata , hidung , mulut dan juga kulit yg tidak terlalu putih mahupun tidak terlalu gelap . Cukup sempurna bukan ?

Tetapi disebalik kesempurnaannya , dia kurang satu daripada keupayaan penting iaitu melihat . Dia tiada tempat untuk bergantung seperti orang lain . Dia kehilangan ibu bapa setelah dibuang oleh mereka oleh kerana kekurangannya walaupun dia adalah bayi yg
tidak bersalah .

Oh sedarlah wahai manusia , dia darah daging kau !

Dia dibekalkan selimut , bantal , sekeping kertas berisi namanya beserta tarikh lahir dan sebuah kotak yg muat - muat badan kecilnya sahaja .

Dia diberi perlindungan di pusat kebajikan anak yatim sehingga umurnya 16 . Genap sahaja 16 tahun usianya , Dia diarahkan untuk keluar kerana usianya sudah dianggap matang . Walaupun dia 'buta' , tidak menjadi penghalang kepada pihak bertanggungjawab untuk menghiraukan keadaannya.

Oleh sebab dia tiada waris , apatah lagi harta pusaka , dia diputuskan bantuan untuk bergantung di pusat kebajikan tersebut .

Maklumlah , orang zaman sekarang semuanya mahukan faedah keuntungan . Orang kaya dilayan , orang miskin diabai . Bye bye .
Sungguh kejam bukan ?

Dia menyara hidupnya sebatang kara .

Dia menanggung kesepian ,
kesedihan , keperitan hidup sendirian . Tiada simpati dihulurkan .

Dia , Lee Dawoo . 🌂

×××🎭×××

-Aku tak tahu mengapa, kenapa dan bagaimana, aku boleh menyukai lelaki ini.

-Jauhi diri kau dari aku. Aku bukan orang yg baik.

-Bawa saya bersama awak. Saya benci dunia kejam ini.

-Pergi!

-Saya, suka awak

Nantikan seribu satu kisah mereka di waktu cuti sekolah ini.

Short Story.

💤Cast

💦Kim Taehyung
- V, the Mask Man . 🎭

💦Lee Dawoo
- Kekasih dunia tak di akhirat Tae Tae , si gadis buta . 🌂

Welcome to my world readers

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Welcome to my world readers

🎭🎭🎭🎭🎭🎭❤🎭🎭🎭🎭🎭🎭

Coming Soon... 💕

[DIBUKUKAN] The Mask Man: The Hidden Face | 김태형《C》Where stories live. Discover now