Můj Nový Čtyřnohý Kamarád

31 4 7
                                    

Jsem tu zase s krátkou recenzí, tentoktát pro @Izabella114

Popis:
Popis je velice jednoduchý, není na něm nic, co by mi přinutilo si knížku přečíst. Je to jenom jednoduché: Ahoj. Jsem Bella...
1/5 bodů

Cover:
Cover je potřeba změnit, vůbec nevypadá dobře. Špatná kvalita, zvolení barev i písma. Tady bohužel není co pochválit. Dávám 1/5 bodů.

Gramatika:
Nechci být zlá, ale gramatika je velice mizerná.

Hned při pohledu na knihu tu máme zádrhel- název je napsán malým písmem. Tohle by měl zvládat žák druhé třídy. Neboj se, já vím, že ty to umíš, ale pozor na to.

U velkých/ malých písmen zůstaneme- některé kapitoly začínají malým písmenem. Zase špatně. Každá věta musí začínat velkým písmenem. I ta na začátku kapitoly.

Tím navazuji na další problém, nejednou se ti stalo, že máš po tečce malé písmeno.

Teď se dostaneme ke psaní i/y. Shoda přisudku s podmětem. Pár chyb jsi tam měla, proto to tu zopakuji:
Ženy/ děti (rod ženský)- musely
Muži (rod mužský životný)- museli
Stroje (rod mužský neživotný)- musely
Vnoučata (rod střední)- musela

Tahle nás to učili ve škole.

Další i/y budeme řešit v podobě přídavných jmen přivlastňovacích. Všude, kde máš napsané taťkovi, máš tvrdé y. Zase:
Taťkovi zaměstnanci (rod mužský životný)
Taťkovy kabáty (rod mužský neživotný)
Taťkovy bundy (rod ženský)
Taťkova koťata (rod střední)
Při šestém pádu se píše taťkovi. V tomhle případě je to podstatné jméno.

Dál... vyjmenovaná slova:
Zvikla- zvykla (podle zvykat)

Potom íčka na konci:
Zahradnictvý- zahradnictví (stavení)

Od i/y se přesuneme k mě/mně, jedna věc je mě jako samostatné slovo, druhá věc je slabika mě/ mně uprostřed slova.

Nejdřív tedy uprostřed slova:
Vzpoměla - vzpomněla (vzpomíná)

Mě/ mně jako samostatné slovo:
O mě- o mně (šestý pád)
Ke mě- ke mně (třetí pád)

Teď se dostaneme k největšímu gramatickému průšvihu, kam odešly všechny čárky ve větách?

Mám toho tu tolik, že to sem nebudu vypisovat.

Kniha je psaná velice nespisovně, což tvoří chyby v íčkách.
Nadšený- nadšení

Nejblíž- nejblíže

Přímá řeč je poslední bod gramatiky. Na začátku přímé řeči je velké písmeno. Jinak ji zvládáš celkem dobře.

Gramatika je za 3/10 bodů.

Originalita:
Tenhle bod tu snad ani neexistuje. Klasické zapomínání tašky.
Vyučování samosebou stihne.
Dívka dostane za vysvědčení pejska.
Takových knih je na wattpadu hodně.

Přemlouvám se a dávám 1/5.

Stylizace textu:
Začneme od začátku knihy.

Panebože, odkdy mají knihy úvod?! Popis postavy musíš zakombinovat do příběhu. Tohle prostě neexistuje.

Dobře, teď se trochu uklidníme.

Text je strašně jednoduchý, není ničím zajímavý, popisuje průběh dne. Našla jsem jedno výstižné slovo: nudný. Příběh je nudný.

V příběhu nenajdu ani část nějaké zápletky, prostě vůbec nic. Je to jako deník. Hlavní postava je samozdřejmě Mary Sue, jak jinak.

Autorka se v jednom s komentářů vyjádřila, že příběh je její "deník," upravený, aby splnil její sen.

Za text ti dám 3/10.

Celkové hodnocení:
Jde o další z milionu knih na wattpadu, které popisují nudný život Mary Sue. Špatná gramatika čtenáře odradí od čtení. Zkus vymyslet něco originálního, ať vyjdeš z davu. Možná to vyjde.

Celkem 9/35, neztrácej hlavu, piš, když tě to baví, budeš se jenom zlepšovat.

Vaše Melounová zmrzlina🍉🍦

Recenze [Zavřeno]Kde žijí příběhy. Začni objevovat