1 rész
Nyári esteken,ha az ember felnéz az égre okszor elgondolkodik,hogy miért is vagyunk a világon,hogy mi a célja az emberi életnek.A Földet az ősrobanás vagy Isten teremtette?Vagy ez nem is olyan kétoldalú,mint ahogy mi azt hiszük?
Bill Newman is egy ilyen csillagos éjjszakán gondolkodott el legelőször,hogy vajon mi is az igazság.Elhatározta,hogy majd ő megfejti ezt a rejtélyt.Tudos lesz es majd megismerik az ő nevét a világon,milyen gyerekes is volt ő még akkor.
Ennek már 27 éve de eddig az elhatározásaiból csak az egyik dolog valósult meg.Tényleg tudos lett Dr.Bill Newan asztrofizikus es történész.
Az Egyesült Álamokat ''szolgálja'' egy kis magánlaborban Washington belvárosában.
-Jó reggelt főnök- tárta ki a nagy üveges ajtót Bill
-Késtél Bill,és szászor elmondtam,hogy hívj Walternek.
-Jó főnök, sok a dolgom.
Még motyogot valamit magában a nyugdíjazott orvos,Walter Goodwin.Bill nem figyelt tulságosan rá,azonnal az asztalához sietett és egy jegyzetfüzetbe írogatott valamit ami még reggel jutott az eszébe és nem akarta,hogy elveszítse gondolatainak kusza hálózatabán.
-Bill-halatszott a szoba másik oldalaból a szólítás kis német akcentussal
"Ez biztos Richter Adalbert"-gondolta magában Bill.Adalbert egy német származású őszülő,már öreges emberke volt,ő kutató munkát végzet a laborban,a 2. világháború végén még kisgyerekként menekült el a családjával a romos Németórszágból,apja meghalt,anya és két kishúga volt vele csak.Mindezt Bill onnan tudta,hogy az öreg(ahogy Bill szólította)sokszor mesélt neki a nehéz utról
-Igen öreg?-egyébkent erre a megszólításra sose haragudott Adalbert,mert úgy gondolta csak bölcseséggel tölti el
-Bill,nézd majd ezt meg-és egy mappat dobott az asztalara
-Mi ez?-kérdezte Bill
-Egy jelentés valami üstökösről,ez a te szakterületed.
-Tedd csak le majd átnezem
-Rendben-felelte Adalbert és visszaült a helyére
Bill elkezte áttnezni a sorokat:"Orion üstökös a jövő héten"..."befolyásoló tényezők a Hold állapotára"..."apáj-dagáj zavarok" csak a szokásos hétköznapok.Majd a végén pecsét helyet egy bagoly."Bagoly?"-értetlenkedett magában.
-Öreg.-szólította meg a munkájába belle merűlt Adalbertet
-Igen?-nézett fel az őszülő tudós
-Ki küldte ezt?-értetlenkedett Bill
-Nem tudom-postán érkezett,nem volt feladó rajta
-Érdekes-elmélkedett Bill
Nem tudott,ezen sokat gondolkozni,mert tényleg késésben volt,így elmerült a munkájába.Csak akkor kapta fel a fejét amikor Adalbert felállt es kifelé indult."Ezek szerint 7 óra van" gondolta magában Bill aki jól tudta,hogy a munkatársa pontban 7-kor szokott hazaindulni.
-Viszlát öreg.-bucsúzott el felsenézve a munkájából
-Neked is Bill-mosolygott rá Adalbert
Bill keze ismét a különös mappára tévett."Mi vagy te?-szugerálta Bill a papírköteget."Biztosan nem állami cégtől jött,mert azoknak pecsétjük van az ilyen elemzéseken.Nem állami munka.Magán labortól érkezhetett,de honnan?"Miközben ezzen gondolkodott Walter lépett a szobába és rágyújtott.
-Fönök tudja,hogy gyűlölöm a még a füstjét is.-fancsalodott el Bill
-Tisztában vagyok vele-nevetett Walter
-Most direkt csinálja?-mosolygot Bill
-Figyelj fiam.-váltott komolyabra Walter
-Tesék?
-Túl sokat dolgozol,pihenj kicsit.
-De...-akart szólni Bill
-És ne kezd,hogy otthon pihensz,tudom hogy mást sem csinálsz csak dolgozol.
-Uram,fontos számomra ez a munka
-Tudom,tudom,már öt éve mást sem hallok azon kivül,hogy mennyire fontos.Csak egy hétvégéd lenne mentes ez az egész nélkül.
-Nem tehetem
-Bill,Sarah is az önfejüséged miatt ment el.
-Erröl ne beszéljünk-hajtotta le fejét Bill
-És vitte el Lizát.
-Walter,fejezd be.-nézett mélyen Bill Walter szemébe
-Rendben,rendben,de igérj meg valamit...próbálj meg pihenni
-Jó,pihenek csak haggy már békén te zsémbes medve
-Ezt már szeretem-röhögött Walter és vállon veregette Billt.
Bill ott hagyta Waltert és haza felé vette az irányt."A legfájobb az,hogy mindenben igaza van,Sarah csak miattam ment el."2. rész
Bill háza egy 18. századi ösrégi darab.Családi örökség már azóta,hogy az ükapja megépitette.A házon nem érződik a skót vérvonal amit már rég őriz a család.Bill szülei is eredendően skótok voltak.Bill ilyen téren a család fekete báranya,mert volt felesége, Sarah törzsgyökeres angól.A verandán virágok sütették magukat a napfényben.Bill a dolgozó szobájába vette az irányt(egyedül él amióta Sarah elment).A dolgozó szobában egy íróasztal,egy számítógêp,sok-sok papír és egy kép volt Bill ükapjárol Thomas Jusef Newmanről a család aranybetűs emberéről.
Bill mindig rossz szemmel nézett erre a képre.Nem érzett ellenszenvet ükapja iránt,hiszen nem is ismerte.De mégis,azzal a merev nézéssel amivel arról a képről nézett le,Bill úgy érezte mindig figyel rá,és ellenörzi őt.Ez pedig olyan valóságossan tört néha rá,hogy beleborzongot.Leült számítógèpèhez és elmerült a munkájában.Ahogy egy dokumentumot akart kihúzni táskájából újra kezébe akadt a baglyos jelentés..Valahonnan nagyon ismerős volt neki."De honnan...honnan?"törte a fejét.Biztos volt benne,hogy látta már ezt a jelet valahol,de nem tudot helyet társítani hozzá,csak érzelmeket:halálos rémületet,és e mellett valami még furábbat:szeretetet.Meglepte,hogy ezt a két érzelmet együtt érzi.Zaklatott volt,félt,és mégis hipnotizálva nézett a pecsétre.A két szem meg csak nézte,mélyen a lelkébe látott az a szempár,úgy érezte mindent tud róla,és semmit sem titkolhat.Biztos volt benne,hogy a 17 évesen elkövetett grefitis üggyel is tiszában van."Őrültség"hasított a gondolataiba,majd nevetni kezdett,mint egy gyerek."Ha valaki látna azt hinné megőrültem".Erre összeszedte magát,és újrra a lapok fölé görnyedt.Abban sem volt biztos,hogy amit a jelentésben írnak igaz.Hetente tucatjával kapta az ilyen,és ehez hasonló jelentéseket,de azok vagy állami kutatóintézetekből jöttek,vagy egy magánlaborból,esetleg egy feltörekvő egyetemi diák akart megerősítést kapni munkájáról.
De egyikhez sem tartozott.Nem is hallotta,hogy bárki ehez hasonlót kapott volna a kollégái körében.Gondolta elküldi az anyagot egy állami körökben mozgó embernek,ő majd ellenőrzi a valóságtartalmát.Ki lehetne erre tökéletesebb ember,mint Henry Gardener,akit Bill egy estéjen ismert meg,és azonnal jó barátok lettek?
Bill átküldte az anyagot Henrynek aki szívesen járt utána a papirok hitelességének.1 óra múlva már telefonon beszéltek.
-Bill,nem tudod mit tartasz a kezedben-mondta Henry aggódalommal a hangjában
-Miről beszélsz?-kérdezt Bill furcsálóan
-Magam sem tudom mi ez Bill,de a rendszer semmi ilyet nem talált az adatbázisában,azt kellene mondjam kacsa,de 10 perce itt járt a Nemzet Biztonság,elvidték a gépemet.Fogalmam sincs mibe keveredtél,de biztosan nem jóba.
-Tudják,hogy tőlem kaptad a jelentést?
-Nem kérdeztek semmit,de ha még nem tudják max. egy óra és biztossan kiszedik a gépemből.Mi ez az egész Bill?
-Fogalmam sincs,de biztosan keresni fognak,és ha a Nemzet Biztonság is benne van,köszönöm nem kèrek belőle
-Mit akarsz csinálni?
-Szia Henry,köszönöm a segítsèget
-Bill?Bill?...Bill itt vagy?-de a vonal másik oldalán már nem volt senki
YOU ARE READING
A szabadkőműves
Science FictionGondolom mindenki hallott már a Szabadkőművesekről.Erről a titokzatos szervezetről amiről rengeteg összeesküvés elmélet szól. Mi van,ha ezek az elméletek nem csak elgondolások? Bill Newman sem foglalkozott különösebben a dologgal,de egy nap különös...