( Om ni vill ha mer känsla lyssna på make you believe av little mix genom hela berättelsen)
Omar P.O.V
- Vad menar du, frågar Felix
- Jag ska berätta, säger Selma
Vi nickar samtidigt.
- Det började för två år sen när jag var med i en bil olycka. Jag dog av alla skador jag hade. En vecka efter vaknade jag upp i ett vit rum. Jag kände mig iaktagen. När jag vände mig om fick jag syn på en brun hårig kille som hette Derek. Han var väldigt trevlig och vissade mig allt jag behövde veta. Jag fick tilldlut veta att jag inte längre var en människa utan att jag var eller jag är en skyddsängel. Jag lärde mig allt jag behövde kunna. Tillslut fick jag komma ner till jorden igen och leva ett "vanligt" liv tills jag hittade er, berättar Selma utan att möta våra blickar.
- Vad hände när du hitta oss, frågar Ogga
- Jag hittade dom jag ska skydda resten av mitt liv, säger Selma och äntligen möter min blick
- Vad menar du, frågar Oscar
- Eftersom jag är en skyddsängel måste jag skydda en speciell person. Men jag fick i stället för en person fyra personer, svarar Selma tålmodigt
- Men vad hände emellan dig och Derek, frågar jag
- För ett år dog den Derek skyddade och han hade fallit för henne, säger Selma kallt och vägrar möta våra blickar igen.
- Han blev förkrossad och hans vingar förvandlades från vit till svart. Onskan tog över allt, hans känslor ändrades totalt. Dagen efter när han såg mig, var det som en återträff. Han betädde sig som om vi inte sätts för ut. Men det vissade sig att hans minnen blivit raderade av onskan. Han hade fallit för mig. Vad han ser i mig vet jag inte. Tjejen han hade tagit hand om var nu hans allt. Han gjorde vad som hällst för mig, medans jag vissade ingen intresse av honom. I mina ögon var vi bara vänner, i hans mer än det. Fortfarande försöker han, men det funkar inte. J är inte svårflirtade, det är bara att jag kan inte se mig och Derek vara mer än vänner, säger Selma.
Selmas röst ändras från kall till medlidande och tillbaka. Att Selma kan kontrollera sin röst i ett tillfälle som nu är faktis chockerande. Om jag var i Selmas ställning skulle jag bryta ut.
- Månader gick tillslut kom dagen Derek blev banlyst från Helistown. Han lovade att han skulle göra vad som hälst att få träffa mig. Förra året möte jag Micke. Jag hjälpte honom och vi blev bra vänner. En dag träffade vi på Derek och han missförstod våran vänskaps förhållande emellan mig och Micke. Jag blev väldigt arg på Derek och jag har inte möt honom sen den dagen, avslutar Selma med en kall röst. Så kall att jag ryser. Jag visste inte att värdens finaste och vackraste tjeje kunde vara så kall. Men som tur är det inte mot mig.
YOU ARE READING
När jag är med dig
FanfictionEn helt "vanlig" tjej som heter Selma. En dag när hon är på gallerian krockar hon med en söt kille som lära känna henne. Vad händer när hon lär känna han kompis. Kommer hon klara av pressan när det gäller hennes drömmar.Kommer hon klara av att skydd...