SELMA!!!!!!

55 2 0
                                    

Omar P.O.V

Plötsligt slår dörren upp och en brunhårig lång kille kommer in i vardagsrummet. Killens blick fasnar på Selma. Killen får ett leende på läpparna.

- Det var länge sen, säger killen

- Hej på dig också Derek, säger Selma med en kall röst

Så detta var Derek.

- Va inte elak nu Selma. Jag kom för att titta till dig om du måde bra och nu är du fräck mot mig, säger Derek

Några andra killar kommer fram bakom Derek.

- Varför tog du med David och Aron då, säger Selma

- Jo du berätta aldrig att du hade en pojkvän och den enda som skulle vara din pojkvän var faktis jag, så jag kom hitt för att klå din kille, säger Derek med ett läskit leende.

- Glöm det, säger Selma och plötsligt står hon framför mig.

- Varför så överbeskyddad Selma, säger Derek och tittar på Selma med en förvånad blick.

Derek är plötsligt framför Selma och smeker hennes kind.

- Säg inte att...., säger Derek mjukt

Selma tittar djupt in i Dereks svarta ögon. För en sekund trodde jag att Derek skulle kyssa Selma, men plötsligt var Derek tillbaka hos sina två kompisar. Dom höll honom så att han skulle inte ramla. Utan att vi märkt hade Selma sparkat iväg Derek. För vilken anledning?

- Har vi inte pratat om att du inte ska tafsa på mig, säger Selma kallt

- Du är snabbare än förut. Vem har tränat dig, frågar Derek med ett flin på läpparna.

- Jag har tränat själv sen du försvan, säger Selma änu en gång med en kall ton i rösten.

Derek var på fötter snabbt och plötsligt framför Selma. Selma spände sig när Derek tog hennes hand.

- Selma varför följer du inte med mig istället för att hänga med svaga, obetydliga människor, frågar Derek med en mjuk röst.

Selma titta ännu en gång in i Dereks ögon, men nu var Selmas ögon kolsvarta.

- Dom här människorna är inte obetydliga eller svaga för mig. Dom är faktis tvärtom om man gämför med dig, säger Selma kallt och tar ett steg bakot.

- Varför måste du spela hela tiden svår flirtad, säger Derek

Plötsligt är vi omringad av svarta fjädrar.

- Våga inte Derek, hör jag Selmas röst säga och sen är vi omringade av fjädrar som är vita och svarta. Inne ser man hur några skuggur slåss, en av dom är Selma. Plötsligt känner jag en hand på min arm som drar mig bakot.

- Kom Omar. Det är ingen bra ide' att vara kvar här, hör jag Felix röst säga.

Efter några minuter

- Var är hon, säger jag ännu en gång

- Hon kommer när hon kommer, säger Ogge

Seriöst! Jag är faktis orolig och snart kommer jag villja gå ut ur Selmas rum och titta till Selma.

Selma P.O.V

- Varför vill du inte låta mig vara, säger jag

- Selma om du inte förståt än så älskar jag dig och du är mitt allt.

Jag svänger ett trippel slag med svärdet mot Derek ännu en gång.  Derek bakar bakot. Varför attackerar han inte mig?

Plötsligt tar Derek svärdet från min hand och håller mig hårt.

- Varför vill du inte förstå, säger Derek med en mjuk och snäll röst

- Jag förstår att du älskar mig, men jag älskar Omar, säger jag med en mjuk röst

Derek släppet mig och kollar in i mina ögon med en sårad blick.

- SELMA!!!!!!

Omar. Det var Omars röst. Jag är snabbt uppe i mitt rum och får syn på David som håller Omar med sitt svärd mot Omars hals. Dom andra var fast bunda och vaktade av Aron

- Om du inte vill att dom ska bli skadade blir du en av oss, säget Derek med en kall röst

- Aldrig, säger jag och släpper löst mina vingar. Jag får snabbt bort Derek, Aron och David från mitt hus och landar i den mörka skogen.

- Hur, säget Aron chockad

Nu var jag riktigt arg.

- Om nu inte lämnar mig och mina vännet ifred kommer jag bryta nacken på er alla, säger jag kallt och flyger jag tillbaka till killarna

När jag kommer in i huset kommer Omar springande ner från övervåningen. Först ser han lättad ut sen ser han skrämd ut.

Ja justdet jag blödet från huvudet. Trevligt att Omar av alla personer får se hur jag ser ut när jag har varit i slagsmål med en annan skyddsängel.

- Hur är det, säger Omar mjukt

- Det är väll okej, säger jag

- Ska jag hjälpa dig, säger Omar

- Nej det behövs intr jag ska bara ta en dusch och allt är som vanligt, aäget jag utan att möta Omars blick.

Efter en timme

- Omar sluta, säger jag emellan skrattattackerna.

Omar slutat och kysser mig långsamt.

- Har jag berättat till dig hur mycket jag älskar dig, säger Omar emellan kyssarna.

Jag ler av tanken

- Det har du, säger jag och fnittrar.

Asså den här killen kommer göra mig galen.

När jag är med digWhere stories live. Discover now