Selma blir svart

54 2 0
                                    

Omar P.O.V

Alla börjar skratta.  Vi är värdens konstigaste människor. Plötsligt hör man ett väll bekant skrik. Alla fyra springer mot dörren som leder till den stora korridoren. På golvet ligger Selma blodigt och Derek håller om henne.

- Varför dödade du mig, säger Selma

- För det är det enda sättet att du förblir min, säger Derek och kysser henne.

Selmas vingar som varit vita ändrar färg till svart. Selmas bruna hår blir vackrare än förut. Blod pölen runt henne minskar. Selmas stängda ögon öppnas och hennes bruna ögon har förvandlats till rödbruna.

- Derek, säger Selma svagt.

- Selma vem är din älskade, frågar Derek

Jag hoppades att hon skulle säga mitt namn men jag visste.  Hon kommer inte ihåg våran kärlek.

- Du såklart, säger Selma och kysser honom.

- Vad är det? Nu har du inte din lilla skyddsängel kvar, säger en av killarna som jag har sätt förut med Derek.

Allt blir svart och när jag kan se igen är killen och Derek borta med Selma. Varför?

Killarna ser vätt skrämda ut och jag gissar på att jag ser ut som dom. Selma finns inte längre och Derek kan nu använda Selma för att döda oss.

- Vad ska vi göra nu, frågar Ogge

Jag vet jag så att jag skulle lägga ner boken men jag kom på nya idéer. Så här är ett nytt kapitel.

När jag är med digWhere stories live. Discover now