06

36 4 1
                                    

"Cepat buka pintu tu" arah Tae Yug.

Tae Tae mengeluarkan pencungkil pintu dan mencungkil pintu dari luar.

Pintu hampir terbuka. Tae Ci turut membantu. Yang lain bersedia dengan senjata yang di tangan.

Apabila pintu terbuka, mereka masuk dengan perlahan-lahan. Pintu belakang ialah pintu dapur. Mereka cuba mengintai ruang tamu sama ada, ada orang atau tidak.

"Mana bilik ruang bawah tanah?" soal Jimien.

"Haah kan, macam tak ada laluan" Tae Ci bersetuju.

"Sekejap." tiba-tiba Tae Yug mengarah mereka untuk senyap sambil menunjukkan jari telunjuk di bibir.

Yang lain mengikuti jejak langkah Tae Yug.
Tae Yug mengeluarkan telefon bimbitnya untuk mengesan telefon bimbit Inari. Telefon ini di cipta khas oleh Tae Yug. Bentuk telefon ini juga, bukan sembarangan bentuk. Ia berbentuk kecil dan mempunyai camera dan perakam suara.

Telefon ini juga di cipta khas. Supaya dia dapat mengesan mereka di mana sahaja. Telefon ini juga di cipta bersama loket rantai persatuan mereka. Mungkin yang lain tidak perasan telefon itu berada di loket rantai mereka. Tetapi itulah hakikatnya.

Telefon Tae Yug menujukkan arah di luar rumah tersebut. Dia mendekatkan telinganya di dinding yang menujukkan Inari berada di bilik sebelah.

Dia terdengar tiupan angin. Dah sedikit suara yang agak nipis. Dia cuba untuk mengetuk dinding itu dan sepihan dinding yang halus telah pecah bertaburan di atas lantai.

Dia memberi satu tumbukan didinding itu. Dan dinding itu pecah dengan mudah.

"Nampaknya dinding ni dia cipta dan dinding ni seperti dinding kapur yang mudah di pecahkan" bebelnya sendirian tetapi rakannya yang lain dapat memahami apa yang cuba di katakan oleh Tae Yug.

"Dinding kapur macam ni, memang murah tapi susah nak dapat" sambung Tae Yug lagi.

Tanpa membuang masa. Mereka memecahkan dinding itu dengan mudah. Menendang, menumbuk.

Sehingga dinding itu terdapat lubang yang besar dah mudah bagi mereka untuk masuk. Dalam itu, sangat gelap. Mereka mengeluarkan torchlight kecil.

"Macam di cipta khas untuk menculik" kata Tae Yug.

Rakannya yang lain menghiraukannya dan mencari Inari.

Tiba-tiba lampu di ruang tersebut menyala.
Mereka bingung.

"Hahahah. Finally kauorang sampai juga" kata seorang lelaki yang cukup mereka kenali bersuara sambil menunjukkan rantai milik Inari bersama loket ciptaan Tae Yug.

Lelaki itu menepuk tangan. Mereka berempat tidak berpuas hati dengan lelaki itu. 'Aku dah kene tipu. Ish.. Macam mana dia tahu.. Ehh sekejap' Tae Yug bingung. Nak sahaja dia tanya semua soalan dekat lelaki tu.

'Macam mana dia tahu aku cipta loket tu untuk tahu lokasi kawan aku? Siapa beritahu dia? Aku seorang je tahu yang loket tu di cipta khas untuk kawan aku' pelbagai soalan Tae Yug ingin tujukan.

_____

"Lamanya... Mana diaorang? Diaorang tak cari aku ke? Cari lah... Huhuh" bising Inari.

Inari mula menggoyangkan pergelangannya sebanyak kali yang mungkin.

Satu

Goyang. Goyang. Goyang. Goyang.

Dua

Goyang. Goyang. Goyang. Goyang.

Tiga

Inari cuba menarik ikatan agar terbuka.

Empat

Buka ikatan di tangan lagi.

Lima

Menarik tangan kanan keluar

Enam

Lepas. Membuka ikatan yang masih berada di tangan kiri.

Tujuh

Buka ikatan di kaki.

Lapan

Bangun dari kerusi tetapi terjatuh kaki kanannya di ikat dengan kerusi.

Sembilan

Lepas.

'Kenapalah aku tak buat benda tu dari semalam? Hari ni baru nak longgar?' Inari menahan marah.

Dia cuba untuk mencari jalan keluar. Tiba-tiba dia terlanggar sesuatu.

_____

"Kalau kau nak kawan kau selamat. Aku nak kau bayar ganti rugi" kata lelaki itu sambil menggumpal rantai Inari dan genggam tanda Inari tidak selamat.

"Ganti rugi sebab family aku mati masa kau jalankan misi bakar white house dekat America dulu" sambung lelaki itu.

"Ganti rugi apa?" soal Tae Yug agak marah.

"Ohohoh.. Tak ada apa.. Aku cuma nak.. Nyawa kau" kata lelaki itu.

"Hahahah kalau kau dapat kau nak buat apa?" Tae Yug membalas dengan gelakkan.

"Hohoh.. Aku nak bunuh maybe" kata lelaki itu.

"Tapi.. Masa tu aku tengah jalankan misi sebab kami di bayar. Tapi kalau kau nak nyawa aku, kau kena dapatkan, bukan aku yang serah" kata Tae Yug membuatkan lelaki itu semakin membuak marahnya.

"Ishh.. Kau jaga..." jerit lelaki itu.

"Tangkap diaorang" arah lelaki itu terhadap nak buahnya.

Mereka lari menyelamatkan diri dengan bertarung. Seseorang menangkap Tae Yug dari belakang, rupanya mereka berempat sudah di kepung. Tae Yug mengeluarkan pisau yang sudah di selitkan di kaki.

Dia mula menyerang kaki anak buah lelaki itu. Rakannya yang lain sebuk menumbuk dan sebagainya. Tiba-tiba seorang lelaki menangkap Tangan Tae Ci dan di letak di belakang badan Tae Ci. Tae ci menahan kesakitan. Tae Yug mula berlari ke arah Tae Ci tetapi di tahan. Kaki Tae Yug di tarik, Tae Yug berpusing, rupanya anak buah lelaki itu kuat.

Pisau Tae Yug sudah jauh ke belakang. Dia menggoyangkan kakinya agar di lepaskan. Tae Yug mencapai pistol elektrik yang di curinya di pinggang anak buah itu dan menembak. Lelaki itu jatuh dan tidak bangun lagi.

Dia melihat Tae Ci masih tidak terlepas membaling pisau tadi kepada Tae Ci. Tae Ci mencucuk peha lelaki yang menangkapnya. Lelaki itu jatuh, kemudian Tae Yug menendang lelaki yang berada di hadapan mereka yang menunggu masa untuk menyerang.

"Tae Tae" Tae Yug membaling pisau kepada Tae Tae dan dia mencapainya. Lelaki yang menyerang Tae Tae cuba untuk menumbuknya. Tetapi tidak berjaya. Tae Tae menunduk dan menendang perut lelaki itu. Tae tae membaling pisau itu ke lantai kearah Jimien, Jimien mengambil dan tanpa bangun terus menikam kaki Lelaki yang berada di belakangnya.

"Two words. Chase me" kata Tae Yug sebelum beredar dari kawasan itu. Dan mencapai rantai yang sudah jauh jatuh dari lelaki tadi.

"Ishh.. Eh.  Sejak bila rantai tu jatuh..?" kata lelaki itu.

_____

'Aku kat mana ni?' soal Inari yang mencari-cari kawasan yang dia berada sekarang.

Bersambung..

____

Vote( )
Read( )

@AfIqAh_RoSnI

_____

New updatee...
Macam mana? Best tak kali ni? Author tak pandai nak buat aksi gaduh je..

Vote yee

Votement..

Reunion [Anime x Ji Hyo] [SU]Where stories live. Discover now