02

56 7 2
                                    

"Fuck. Bitch" bising Tae yug di rumah mereka.

"Sabarlah Tae Yug" pujuk Tae Tae.

"Fuck.. Siapa tak marah sial? Fuck siapa budak tu hah?" marah Tae Yug.

"Hey.. Cool down.. Kita selesaikan masalah ni sama-sama ye" Jiminie memujuk Tae Yug sambil menepuk badan belakangnya.

"Hey.. Kenapa ni?" soal Tae Ci yang muncul dari biliknya berada di ruang tamu kerana bising.

Tae Yug hanya diam. Barannya belum reda. Tae Yug memukul dinding dengan kuat. Tae Ci memberi isyarat mata 'kenapa tu?' dengan Tae Tae. Manakala Jiminie yang menjawap. Jiminie memberi isyarat 'diam' dengan jari telunjuknya.

Tae Ci menarik baju Tae Tae bangun dari tempat duduk melangkah ke hadapan bilik Tae Ci yang berada hampir dengan mereka.

"Kenapa tu?" soal Tae Ci.

"Hurm.. Pasal Inari lah.. Dia kan kene culik" jawap Tae Tae.

"Hurm.. Habis kita nak buat apa?" soal Tae Ci.

Tae Tae hanya mengangkat bahu beberapa kali dan kemudian meninggalkan Tae Ci yang terpinga.

"Dahlah tu Tae Yug. Aku ada idea" kata Tae Ci.

Tae Yug yang tadi menghadap ke dinding memberi respon dengan menghadap ke arah Tae Ci yang memegang barang Inari.

"Apa?" soal Tae Yug. Mata Tae Yug tiba-tiba tertumpu pada barang Inari mula tersenyum.

Tae Yug merampas barang Inari dan di letakkan di atas meja kopi. Dia memakai sarung tangan plastik. Tae Yug yang bijak menyiasat mula menggeledah barang Inari.

"Tae Tae" panggil Tae Yug.

"Nae?" jawapnya.

"Tolong buatkan alatan ni" arah Tae Yug sambil menghulurkan handphonenya. Di telefonnya ada gambar senapang hebat.

"Dekat situ dah siap cara buat.. Kau kan pandai nanti adjust lah sikit. Tambah lagi power ke he?" Tae Yug senyum. Dia mula mendapat idea bernas.

"Okay" jawap Tae Tae yang pandai elektronik mencapai telefon Tae Yug.

"Jiminie, pergi tolong Tae Tae" arah Tae Yug.

"Tae Ci, tolong aku" arah Tae Yug.

"Okay" kata mereka serentak.

"Okay masing-masing dah ada tugas. So go go move" Tae Yug memberi kata semangat. Semua mula bergerak.

______

Beberapa minit kemudian.

"Ouh... Yesss" bangga Tae Yug.

Tae Ci yang terlelap mula bangun.
"Kenapa?" soalnya.

"Aku dah jumpa siapa orang tu dan family dia. Sebab dia seorang je yang dah lama berdendam dengan aku. Tapi... Sekarang aku pula yang berdendam dengan dia" angkuh Tae Yug seperti orang gila.

"Habis tu kita buat apa?" soal Tae Ci.

"Bagus soalan kau.. I will kill them" kata Tae Yug.

"Kalau kita orang join. Kita orang dapat payment tak?" soal Tae Ci.

"Of course" kata Tae Yug.

"Kalau macam tu aku nak join" kata Tae Ci.

"Mestilah kau join. Kalau kau tak nak join pun aku akan paksa kau" Tae Yug senyum jahat.

"Bila mula?" soal Tae Ci.

"Mula apa ni?" soal Jiminie laluan belakang ruang tamu yang bersambung laluan dengan garaj.

"Kau terangkan" arah Tae Yug kepada Tae Ci.

Selepas beberapa saat.

"Ouh.. Hahah okaylah aku pun join" kedengaran suara mereka bertiga di garaj sangat jelas dan di selangi gelak tawa.

Dan kemudian suasana menjadi bising semula kedengaran bunyi mesin yang digunakan Tae Tae.

Bersambung..

______

Vote ( )
Read ( )

AfIqAh_RoSnI

Reunion [Anime x Ji Hyo] [SU]Where stories live. Discover now