07

7 0 0
                                    

'Aku dekat mana ni?' Soal inari di dalam hati.

Inari [POV]

Kenapa tempat ni macam kenal eh? Tempat perumahan ni macam. Tempat tinggal aku dengan family aku dulu. Tapi kenapa tempat ni macam.. Lebih menyeramkan?

Aku terdengar bunyi kenderaan motor dan kereta tak jauh dari sini. Aku cuba untuk menjejakinya. Sampai di satu kawasan, aku ternampak sebuah rumah yang agak besar dan... Kawan-kawan aku..

Aku cuba untuk memanggi mereka tiba-tiba seseorang menutup mulut ku. Aku menoleh.

"Shhuuhh.. Jangan jerit, kalau tak orang jahat tu tangkap kau lagi" kata gadis itu.

Aku dengan pantas mengikut katanya.

"Jom.. Ikut aku, aku tolong kau pergi dari sini" kata gadis itu lagi.

Dia memimpin tangan aku, dan menarik ku agar aku menjejaki langkahnya.

Kami mengikuti laluan belakang agar tidak bertembung dengan lelaki jahat yang menangkap ku.

Kami hampir terlepas, tiba-tiba kami terdengar "woi.. Korang buat ape ni?" Kami tergamam.

"Pergilah tengok budak perempuan tu, nanti terlepas aku nak korang tangkap dia"

"Baik boss"

Kami melihat kejadian itu, jauh sedikit. "Hah! Tu.. Boss kedua diaorang" kata gadis yang menyelamatkan ku. "Kenapa kau selamatkan aku?" Kata aku.

"Aku sebenarnya, berdendam dengan ketua diaorang. Sebab tu aku tolong kau" jelasnya.

"Dah jom.. Nanti diaorang nampak kita pulak"

_____

Di rumah mereka.

"Weyh, macam mana ni? Kita pergi sana tapi takde inari pun" kata Tae Ci.

"Aku rasa, dia perangkap kita" kata Tae Tae.

"Tapi.." Kata Jimien di potong oleh Tae Yug.

"Takpe, esok kita sambung cari inari. Korang dah boleh rehat" kata Tae Yug.

_____

Tae Yug [POV]

Aku menjeling kearah jam. 3 Pagi. Ni lah kehidupan aku. Sentiasa malam. Waktu malam kami bekerja, waktu pagi kami tidur.

Aku bersandar ke sofa. Sambil tangan aku meraup wajah aku. Stress.. Itu je yang dapat aku ungkapkan. Aku kembali duduk, dan memandang kearah loket Inari di atas meja. Aku mencapainya.

"Mana kau?" Soal aku.

Tiba-tiba..

'Ttokk ttook ttok' bunyi pintu di ketuk.

Aku dengan cemas memandang pintu. Aku mencapai loket aku di leher. Menekan butang kecil di bahagian atas loket.

Dengan menekannya, rakan aku akan berasa vibrate di leher. Pada mulanya, aku ingin menciptanya kepada kejutan elektrik. Tapi, di sebabkan ianya mungkin berbahaya. Jadi aku menukarnya. Dengan itu, rakan aku keluar dari bilik dengan pantas.

"Kenapa weyh?" Soal Tae Ci perlahan.

Aku hanya membalas dengan menjuihkan mulut kearah pintu.

"Bukaklah" kata Tae Tae.

"Ambil pistol" arah aku.

_____

Tae Yug dengan pantas, membuka pintu.

"Hi!!" Kata inari.

"Inari!!? Macam mana kau boleh terlepas?" Kami dengan gembira, berpelukkan.

"Ouh.. Dia yang selamatkan aku" inari menuding jari kearah gadis di belakangnya.

Tae Yug dengan pantas menuding pistol kearahnya. Inari membantah.

"Weyh.. Ape ni? Dia baiklah"

"Kau percayakan dia?"

"Ye... Dia pun macam kita, nak balas dendam"

"Buktikan"

"Mak ayah kene bunuh oleh diaorang" jawab gadis itu, tanpa ragu.

Tae Yug menurunkan pistolnya.

"K.. Fine masuklah" kata Tae Yug.

Mereka semua berkumpul di ruang tamu. Mata mereka tepat memandang gadis tadi.

"Cepat, perkenalkan diri kau" kata Tae Yug sedikit garang.

"Anyeonghaseyo, cheoneun Song Ji Hyo imnida"

"K.. Dah lewat ni, kau ji hyo tido dengan inari. Sebab rumah ni tak besar mana pun. So, share bilik"

"Okay" kata inari.

"Dah tido, dah lewat"

_____

Di bilik Jimien, Tae Ci, dan Tae Yug. Mereka bertiga kongsi bilik, tetapi tidak berkongsi katil. Begitu juga di bilik Tae Tae, Inari dan Song ji hyo.

"Kau tak rasa ji hyo tu ada muslihat ke?" Soal Jimien.

"Haah lah" kata tae ci

"Biarlah.. Buat masa ni.. Kita perhatikan je dulu" kata Tae Yug.

_____

WhatsApp group

                                        Tae yug-:
                                Buat masa ni, dia tak
                                boleh ikut laluan bawah
                                tanah, kalau dia nak join
                                dia terpaksa jalan pergi
                                ke garaj.

Inari:-Okay

                                Tae Yug-: dah tido. Esok
                                 ada job.

Tae Tae-: okay

_____

Continued

Vote ( )
Read ( )

Reunion [Anime x Ji Hyo] [SU]Where stories live. Discover now