"Eh?Kenapa korang tanya soalan pelik macam tu?"soal Blossom sebelum menghirup sup ramen yang masih panas itu."Aku dan Blaze kan dah bersama?Is it still not obvious?"
Light mencemuh dengan berkata,"Tapi Blossom,mereka tanya siapa yang kau betul-betul suka.Maksudnya,jawab je lah dengan jujur!"
Muka Blossom mula bertukar merah-kemerahan dengan mendadak."Uh..um.."
"Tengok!"Light berkata sambil menunding jarinya ke arah Blossom."Nak cakap kau suka Blaze pun masih tak dapat!"
"S..senyaplah!"
Blaze memberi reaksi sedih."Kau tak suka aku ke?"soalnya.
Blossom panik."B..bukan itu maksud aku,Blaze!Aku c..cuma-"
"Kau curang dengan dia ke?!"Joker tiba-tiba memotong ayat Blossom.
Storm,Light,Queen, dan Rose terkaku.Keempat-empat gadus itu mempunyai reaksi yang sama iaitu panik.Ada ke patut cakap benda macam tu.Nak mati ke?!
R.I.P. Joker.
"Bodoh!Aku tak curang dengan Blaze lah!!!!!"Geram Blossom."Mari sini aku kerjakan kau!!!"
"Eeeeeehhhh??!!!!!Kenapa aku?!"
"Lari,Joker,Lari!!"-Queen dan Rose
"Tu lah kau!Cakap lagi benda yang bukan-bukan!"-Light
"Karma."-Storm
"Gyahahahahaha!"-Shadow Joker dan Spade
T
I
M
E
S
K
I
PMulut Joker telah ditutup menggunakan pita pelekat.Shadow Joker,Spade dan Light hanya mampu ketawa.
"Padan muka!"Ujar Light sambil menjelir lidah kepada Joker."Kau cubalah cakap macam tu lagi.Tak pasal-pasal dah tersedia kubur untuk kau kang."
"Aku cuma tanya je!!Manalah tahu benda macam tu betul-betul berlaku ke.Aku cuma nakkan kepastian!"
Blossom memeluk tubuh."Untuk pengetahuan korang,aku tak curang dengan Blaze.Aku suka dia kot.Buat apa nak curang.Bongoklah kau ni,Joker."
"Aku tak bongoklah!"
A/N:
Author:Second dare from 1Yuyul1!Harap korang suka!
Joker:Aku jugak jadi mangsa kat sini,tahu tak?!
Semua orang:Siapa tanya?
YOU ARE READING
Random with Kaitou Joker and the others!
RandomKisah pendek tentang aktiviti random yang dilakukan oleh Joker dan rakan-rakannya yang lain!Penuh aksi,penuh drama,penuh gelak ketawa dan banyak lagi!