Second Dare:Kiss on the cheek

94 4 0
                                    

"Kau gila ke?!"Shadow Joker menyoal."Kalau aku kucup pipi dia matilah aku kena bunuh Blaze nanti!"

Blossom mengangguk laju,setuju dengan 'bantahan' Shadow Joker."Betul tu!Aku tak nak cederakan sesiapa!"katanya.

Light mengetap bibirnya dengan kuat."Aku tahu.Aku pun tak berapa setuju dengan ni tapi dare tetap dare.Korang dua kena buat jugak."

"Tak ada dare lain ke?"soal Blossom dengan memberi reaksi merayu.

Sebelum Light mampu menjawab persoalan Blossom,Storm mencelah dengan berkata,"Ada banyak dares tapi kita kena buat ni jugak."

"Aduh...Blaze macam mana?Tak pasal-pasal aku kena terajang dia nanti."rungut Shadow Joker sebelum melihat keadaan sekeliling untuk memastikan Blaze tidak mendengar.

"Hal tu korang jangan risau.Aku dan Light akan uruskan dia!"Ujar Storm sambil meletakkan tangannya di atas bahu Light.

Mata Light terbuntang luas."EEEHH?!Apasal aku kena terjebak sekali ni?!"

"Selain aku,Blossom dan Shadow Joker,kau pun dah tahu tentang dare ni jadi kau pun mesti terjebak sekali lah."Storm berkata."Eh!Lupa pulak!"

Storm berlari keluar bilik tersebut dan meninggalkan rakan-rakannya yang sedang kebingungan.Selang beberapa minit kemudian,Storm kembali bersama kamera rakaman di tangannya.Shadow Joker dan yang lain tertanya-tanya kenapa tetapi hanya Blossom yang bersuara,

"Urm...kau nak buat dengan kamera rakaman tu?"

"Nak rakamlah.Buat apa lagi?"

"EEEEEEEEEHHHHHH?!"Jerit Shadow Joker dan Blossom dengan serentak.

Shadow Joker dengan geramnya meletakkan tangannya di bahu Storm dan menggoncang Storm dengan kuat."Kau gila ke?!Nak aku mati ke?!"

"Ababababa...jangan goncang akulah,tak guna!"Storm menepis tangan Shadow Joker dengan kasar."Dan..aku tak gila,okey?Aku cuma nak tengok je!Salah ke?"

"Memang salah!"

Sementara Shadow Joker dan Storm sedang bertengkar,Light terlihat susuk badan milik Blaze lalu panik.Peluh tak henti-henti keluar dan badannya menggigil.

"Korang!Blaze dalam perjalanan ke sini weh!"

"Hah?!"

"Halang dia cepat,Storm!"

"Baiklah!"

.....

Sementara itu...

"Hmm..."Blaze sedang kebingungan.Malam ni dia giliran dia pulak untuk menyediakan makan malam.Satu je masalah;

Blaze tak tahu nak masak apa untuk makan malam nanti.

"Patutkah aku tanya Ariana dia nak apa untuk makan malam nanti?"Blaze menyoal dirinya sendiri.

Tiba-tiba,kehadiran Storm dan Light membuatkan Blaze terkejut.Kedua-dua gadis itu kelihatan sangat cemas.Blaze terus menyoal,

"Kenapa ni?Ada apa-apa masalah ke?"

Light berfikir sejenak untuk membuat excuses.Tetapi,Storm berkata,"Er..kitaorang cuma nak kau pergi beli barang makan malam nanti!"

"Yalah,aku memang nak pergi beli ni.Cuma aku nak tanya Ariana kalau dia nak apa-apa ke sebelum aku pergi keluar."

"N-nanti!Kau tak boleh masuk macam tu je!"

"Dan..kenapa pulak tidak?"soal Blaze.

Light dan Storm berfikir sejenak.Masing-masing bermonolog,Aduhai,kenapalah semua ni perlu terjadi?!

"Err..eh..um..sebenarnya Blossom...demam!Ya,demam!Demam panas."

Jawapan Stoem membuatkan mata Blaze terbuntang luas."Demam panas?Kenapa korang tak beritahu aku?Aku kena pergi periksa keadaan dia sekarang."

"N-nanti,Blaze!"

"B-berhenti!!"

Apabila pintu bilik tersebut terbuka luas,Blaze terpaku di tempatnya berdiri.Api mula membuak dalam dirinya.

....

"KAU..KAU TAK GUNA!!!!"

"HYAHHH!BLAZE,BERHENTI!!"

"WOI,JANGAN SERANG AKU MACAM TU!NI CUMA DARE JE KOT!!!"

"SHADOW JOKER!LARI,LARI!!

A/N:

Author:Dare daripada 1Yuyul1!Harap korang semua suka!

Random with Kaitou Joker and the others!Where stories live. Discover now