Who Are You??

38 5 0
                                    

Seperti biasa,aku menunggu di stesen kereta api.Maklumlah ke tempat kerja,aku terpaksa menggunakan kereta api untuk ke sana.Sementara menunggu kereta api sampai,aku menyanyi kecil.Lagu Spring Day nukilan BTS amat sesuai untuk keadaan sekarang kerana sekarang adalah musim bunga.Tidak beberapa lama kemudian,kereta api pun sampai.Aku terus bergegas ke pintu kereta api supaya tidak bersesak dengan penumpang lain.Aku segera mengambil tempat duduk dan tidak menghiraukan keadaaan sekeliling.Yang penting dapat tempat duduk.Aku terus mengambil buku berjudul Sherlock Holmes.Memang dah jadi kegemaran aku aku untuk membaca buku di dalam kereta api.Tiba-tiba aku terdengar seseorang menyapaku.

"Annyeonghaseyo,boleh berkenalan"

Siapa pulak yang berkenalan dengan aku ni.Aku terus mengangkat wajahku daripada membaca buku.Seorang lelaki tersengih-sengih memandang aku.Aku hanya mampu tersenyum dan kembali meneruskan pembacaan ku.

"Wah,sombong cik ni."

Aku kembali memandang lelaki itu.Apa?!Dia kata aku sombong.Eh,sorrylah.

"Maaf ya encik.Saya tak de masa ni.

Aku segera memasang earphone dan menguatkan volume lagu itu.Aku jeling sekilas lagi.Aku hampir ketawa tetapi cepat cepat ditahan ku.Dia dengan muka cemberutnya terkumat-kamit merenung tingkap yang dilihat ku sangat lucu.Mesti tak dapat mengurat kot.Padan muka.Aku meneruskan pembacaan ku sehingga kereta api telah sampai di destinasi.Aku segera keluar.Dan... aku perasan ada satu sticker note yang melekat di buku ku.

"Bye.Jumpa lagi,Cik Kang Aeri.Sila bawak hati saya esok sebab awak dah curi hati saya"...

Aku memandang kereta api yang berlalu.Lelaki itu tersenyum ke arah ku.Aku hanya mampu tersenyum.

Sorry,author buat cerita baru.So,yang lama tu mana tu saya update sebanyak cerita ru panjang.Saya maka habiskan short story ni.By the way please vote and comment😗

Mr.Subway(Short Story)(Jeon Jungkook)Where stories live. Discover now