Lambat betul lah kereta api hari ni.Dah terlewat satu jam tahu tak.Aku menunggu dengan sabar.Nasib baiklah hari ni cuti.Tapi aku masih lagi menggunakan kereta api untuk ke pusat beli belah.Gila kan?Ada lesen memandu tapi tak de kereta.Katanya jimat duit.Aku hanya menggelengkan kepala mengingati betapa kedekut nya aku tak nak beli kereta.Tapi tak pe jugak,aku suka naik kereta api.Dah menjadi kebiasaan.
"Hello,beautiful lady.How are you?I think you are okay."
Aku membulatkan mata ku dan menoleh ke sebelah duduk ku.OMG!DIA LAGI.
"Apa awak buat ke sini?"
Dia hanya senyum.Aku makin geram.
"Hey,what are you doing here?"
"Nothing.Just stalker and follow you."
"What?!"
"Yes,do you think I am joking?"Aku memandang dia lagi.Memang nak kena ni.
"Mr.Jeon Jungkook,do you think I'm not angry with you?
"I know,Miss Kang Aeri.But,one thing that you must fill it,"Kata-katanya terhenti di situ.Dia merenung tepat ke anak mata ku.
"Can you be my friend?"
Aku mengeluh.Tu je yg dia minta.Aku memberikan senyuman manis kepadanya.Dia terkedu.
"Yes,Mr Subway."
Akhirnya,dia mengukir senyum.Dap dup dap dup.Aku terasa sesak nafas.Wah,kacaknya!!Aku meneliti semua wajahnya.Semua sempurna ditambahkan gigi rabbit yg membuatkan dia comel pada masa yang sama.
"Ehem,tahulah muka saya ni kacak.Janganlah renung saya macam tu.Saya memang kacak kan."
Aku mencebik dan membuat aksi loya.Dia hanya ketawa melihat gelagat ku.Aku pun turut ketawa bersamanya.Bunyi hon menghentikan gelak ketawa kami.Aku segera masuk dan melambai ke arahnya yang duduk di kerusi tadi.
"Awak tak nak ikut ke?"
"Tak nak,saya nak pergi ke tempat lain.Saya gurau je tadi.Jgn risau saya tak akan stalker awak."
"Okey,annyeong.Jumpa lagi,"
"Bye,annyeong."Kereta api pun bergerak.Aku segera mengambil earphone dan memasang lagu.
***BERSAMBUNG***
Yes chapter baru dah release.Sekarang ni author tengah tunggu lagu terbaru BTS Love Yourself.😍👏Tak sabar nye.By the way,jangan lupa vote dan komen...
YOU ARE READING
Mr.Subway(Short Story)(Jeon Jungkook)
FanfictionCan you hold me tight.. Can you be my star... Can you be light... I am in love with you,Mr.Subway