Aku berjalan menuju ke subway.Seperti biasa,aku menunggu si kerusi kegemaranku.Hari ni cukup cerah dan penumpang penumpang kereta api mula memenuhi stesen.Dan aku hanya mengeluh.Aku meraup wajahku dan memandang ke sisi.Tempat yang memang khas untuk Jungkook bila berjumpa dengannya.
DIA...TIADA..
Tanpa disedari air mata ku mengalir.Kenapa mesti dia yang buat aku macam ni.Kenapa??Kenapa bila dia tak de,aku rasa sunyi.Adakah aku sudah jatuh cinta?!Wah,secepat tu.Aku hanya menggelengkan kepala.Tak mungkin.Aku tak mungkin aku cintakan dia.Dia hanya ku anggap sebagai kawan.Tapi...kenapa aku mesti rindukan dia.Kata kata terakhir dia pada seminggu yang lalu membuatkan aku rasa aku tak berdaya lagi untuk hidup.Rasa baru semalam berjumpa.
~Kereta Api seterusnya,Daegu..~
Aku segera berpaling ke kereta api yang baru sampai.Aku melangkah longlai ke dalam kereta api.Aku segera meninjau tempat untuk duduk.Nampaknya tempat duduk yang selalu aku duduk kosong.Tempat duduk ni jugaklah kami berdua bertemu.Aku rasa mahu menangis sepuasnya.Di mana kau,Jungkook.Tiba-tiba,ada seseorang duduk di hadapan.Aku memandang ke depan dan terkedu...
JUNGKOOK?!
Dia tersenyum memandang ku.Aku hanya ternganga.Betul je tu Jungkook.
"Hello,cik tak apa apa ke?"
"Jungkook,awak ke ni?"Jungkook memandang aku pelik.Kemudian,dia tersenyum lagi.
"Saya rasa cik ni dah salah orang.Saya Jimin.Park Jimin."
Aku hanya tergamam.Tiba-tiba,aku pandang semula lelaki di hadapan ku ni.Dia tak kenal langsung lelaki ni.
"Cik,cik okey tak?"
Bayangan Jungkook terus menghilang dari minda ku.Aku tersipu malu memandang lelaki yg bernama Jimin tu.
"Owh,cheongseohamida.Saya ingatkan awak kawan saya tadi.Mianhae"
"Nae,gwaenchana."Aku hanya tersenyum.Malu betul lah.
"Maaf ya,kalau saya tanya,Cik ni Kang Aeri ke?"
Aku terus membulat kan mata.Mcm mana mamat ni tahu?
"Ya,sayalah Kang Aeri."
"Ada seorang lelaki berhoodie beri saya bungkusan ni sebelum saya naik tadi.Saya nak tanya sebab saya tak kenal dia.Tapi dia terus je pergi."Jimin menyerah kan bungkusan itu kepadaku.Aku memandang dia ragu-ragu.Dia hanya memberi isyarat supaya membuka hadiah tersebut.Aku membuka hadiah tersebut dan terkejut.
BUKU AKU?!
***BERSAMBUNG***
Tq para reader sekalian.Sekarang fanfic ni dlm 918 kat Fanfiction.Tq guys walaupun tak seberapa lah tempat tu.Tapi author bersyukur sangat sangat.
YOU ARE READING
Mr.Subway(Short Story)(Jeon Jungkook)
FanfictionCan you hold me tight.. Can you be my star... Can you be light... I am in love with you,Mr.Subway