Unknown number

16 3 0
                                    

Huh,mengantuk.Mula lah aku nak mencarut.Kenapa lah kereta api lama sangat.Hari tu pun macam tu.Aku hanya menggelengkan kepala.Ting!Aku memandang Iphone aku.Siapa pulak yg mesej alu ni.Aku membuka peti masuk mesej.

Unknown number:Hai,dah sihat dah?

Aku mengerutkan dahi.Siapa pulak ni.

Me:Siapa awak ni😑.Tiba-tiba kacau orang.
Unknown number:Janganlah risau.Saya bukan orang sebarangan.😋

Dan sedang aku sibuk membalas mesej,tiba-tiba ada seseorang susuk di sebelah ku.Jungkook.Dia memberi aku sebuah senyuman.Aku hanya membalas senyuman dan kembali menaip mesej.Dia tidak menegur aku dan aku lihat dia sedang menaip sesuatu di telefon nya.Aku berasa pelik dengan sikapnya kerana selalunya dia akan menegur aku.Mesej yang tidak diketahui siapa yang menghantar nya datang lagi.

Unknown number:Kenapa termenung pulak.Tak nak balas mesej saya ke.

Aku menekup mulut ku.Dia tahu aku termenung ke.Jangan jangan dia ada kat sini.

Me:Eh,macam mana awak tahu?😲
Unknown number:Saya tahulah😉Saya kat sebelah awak.

Aku berpaling ke sebelah.Jungkook menunjukkan jari peace kepadaku.Aku segera memukul bahunya.

"Jahat lah awak ni.Hish,tak nak kawan awak."
"Ala ala merajuklah dia pulak.Dah jangan merajuk,okey."

Aku memandang dia geram.Aku segera mencubit pipi Jungkook dan dia mengaduh kesakitan.

"Hah,padan muka.Siapa suruh mesej.Kan dah kena."
"Ala,janganlah marah.Kan awak girlfriend saya.Mestilah kena mesej untuk tanya kekasih kan.Tengok ni siap saya set lagi nama kat sini."MY FUTURE WIFE".

Dia segera menayang kan telefon nya di hadapan.Memang betul lah dia set nombor telefon aku dan beri MY FUTURE WIFE.OMG.

"Bila masa pulak saya jadi girlfriend awak.Saya tak kata pun."
"Akan jadi tak lama lagi.Tunggulah."

Teringat peristiwa semalam.Aku menanya dia.

"Eh,bukan awak ke yang hantar saya semalam?"
"Yupp,saya lah tu."
"Gumawo,dan saya minta maaf sebab menyusahkan awak."
"Tak pe."
"Saya nak tanya macam mana awak tahu rumah saya dan masuk je dalam rumah."
"Itu rahsia."

Aku mencebik geram Malas nak layan.Dia mendiamkan diri.Aku memerhatikan dia.Tiba-tiba,riak wajahnya bertukar sedih.Aku terkedu.Dan dia bersuara.Dia memandang aku dengan riak yang sayu.

"Lepas ni,awak tak akan jumpa saya lagi.Dan sila jaga diri awak.Saya akan pergi jauh."
"Tapi,kenapa?"
"Nantilah awak tahu.Dah saya pergi dulu.Annyeong."

Dia pergi meninggalkan aku yang terpinga-pinga menanti jawapan.Aku memanggil nama dia tetapi dia tidak berpaling.Bunyi kereta api mengejutkan aku.Aku segera masuk ke dalam kereta api.Kelibat nya tidak kelihatan lagi.Aku hanya mengeluh dan hatiku rasa...kosong...

***BERSAMBUNG***

Mr.Subway(Short Story)(Jeon Jungkook)Where stories live. Discover now