İtiraf edelim;
Hepimiz yabancı dizilerde, filmlerde, Amerikan okullarını gördük. Ve mal mal ekrana bakarken, "Burası okulsa bizimki ne?" diye aklımızdan geçirdik.
İşte şimdi, o acı gerçeklerle yüzleşme zamanı:
ACI GERÇEK 1: OKUL DOLAPLARI
Asla o okul dolaplarına sahip olamayacağız. Bazılarının vardır belki, böyle kare şeklinde, küçücük, şifresiz, sınıfın içindeki dolaplardan. İşte ben onu demiyorum.
-Önünde kavga çıkar (genelde havalı kişi eziğe laf sokar ve başka biri onu korumaya çalışırken tekme tokat)
-isimsiz aşık veya düşman not bırakır
-sinirlenince sertçe çarpılır
-acelen varsa açılınca kitaplar dağılır
ACI GERÇEK 2: ADINI BİLMEDİĞİM ŞEY
Adını gerçekten bilmiyorum, sadece filmlerde gördüm. Bir efsane olduğu söylenir.
Sınıfın duvarında küçük, hoparlör gibi bir şey olur. Ondan duyuru yapılır.
-Olay falan çıkarsa, "bilmemnebilmemne, müdürün odasına" diye duyuru yapılır. Bilmemnebilmemne de boynu bükük dışarı çıkar.
-"Bahar tatili gezisi için Hawaii'ye..." gibi bir şey dendiği zaman sınıf coşmaya başlar.
İşte o şey hep bir hayal olarak kalacak.
ACI GERÇEK 3: OKULUN İÇİNDE SPOR SALONU
Okulun içinde şöyle genişinden bir spor salonu olur, etrafında da stadyum gibi tribünler.
BENDE İSTİYORUM
-Maç arası çıkan o ponpon kızların dansı
-"Sizi duyamıyorum" diye bağıran takım kaptanına karşı takımın ismini bağıran kalabalık
-Maç çıkışı kazanan tarafın oyuncuları ellerinde taşıyıp tezahürat yapması
-Kenardan bağıran koç
ACI GERÇEK 4: YEMEKHANE
Yemekhaneli okullar var Türkiye'de, biliyorum. Ben hiç gitmedim ama bir arkadaşımın vardı okulunda. Sonra çocuklar zehirlendi ve yemekhane kapatıldı.
İşte bizim sorunumuz bu. Taklit etmeyi bile beceremiyoruz.
-O yemekhanedeki bölmeli tepsiler
-Popülerlerin bir arada oturduğu masalar
-Popülerlerle oturmaya çalışan ve reddedilip ayrı bir masaya toplanan "loser"lar
ACI GERÇEK 5: MÜFREDAT
Amerikan okullarında yaratıcılık, serbest ders vs. var.
Hıh, bizde de Teknoloji Tasarım var bikere taam mı?
"Hiçbir şeye benzemeyen bir şey yapın" ödevini başka hiçbir ülkede bulamazsınız.
FARKIMIZ TARZIMIZ
Günün birinde olur da giderseniz yabancı bir okula, ki medyum güçlerim gitmeyeceğinizi söylüyor, Forsquare'den yer bildirip mebin gözüne sokun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MEB'in Babaannesi Kaşar.
HumorMEB'den bütün öğrenciler olarak neden nefret ettiğimizi açıklayan yazılarım.