Dupa un drum lung de aproape o ora in care batranelul m-a condus la nicul lui apartament si m-a pus sa ii povestesc pe indelete cele intamplate, un clinchet linistit m-a facut sa imi ridic ochii de la podeaua librariei. Se parea ca acel batranel se numea Samson si era posesorul unui aniticariat. Printre rafturile prafuite si supraincarcate cu romane vechi de cand lumea, am avut norocul sa gasesc ceea ce cautam. Un roman vechi, din prima editie editatat a Alba-ca-Zapada. De-a lungul timpului aceasta fusese reeditata astfel incat sa se ajunga la un rezultata demn de citit copiilor. Prima parte continea insa o umbra de adevar.
-Samson, cat costa aceasta carte?l-am intrebat apropiindu-ma cu pasi marunti de tejghea si tinand in mana cartea invelita in piele rosie.
-Draga mea, pentru tine tot ce vezi e gratis.
-Sincer, eu am impresia ca ne-am mai intanit. Personalitatea ta blanda imi aduce aminte de...
-...de Vanator, nu-i asa.De cel ce ti-a crutat viata.
-Si s-a jertfit pentru mine, oferindu-i Mamei Vitrege inima unui mistret.
-Exact.
Ochii mi-au fost inundati de lacrimi in timp ce m-am aruncat in bratele lui. Cu maini tremurande mi-a raspuns si el la imbratisare, razand.
-Ce faci aici?
-Am venit sa continui ceea ce am inceput, a raspuns
-Si ce inseamna asta?
-Trebuie sa iti dai seama de una singura.
-Ah, de ce trebuie ca totul sa fie asa de greu...E atat de obositor.
-Da, dar razbunarea trebuie sa te faca sa lupti. Nu te da batuta draga mea.
M-a privit cu ochii sai patrunzatori si un zambet pe fata-i palida, apoi mi-a dat o suvita la o parte, asezand-o delicat dupa ureche.
Am deschis cartea incepand sa citesc. Ochii mi-au alunecat lin de-a lungul paginilor ingalbenite de vreme.
Cum trecu anul, împăratul îşi luă altă soţie. Femeia asta era cadră de frumoasă, dar nespus de trufaşă şi mândră şi n-ar fi îngăduit nici în ruptul capului s-o întreacă alta în frumuseţe. Avea o oglindă fermecată şi ori de câte ori se privea într-însa nu uita s-o întrebe:
- Oglinjoară din perete, oglinjoară,
- Cine e cea mai frumoasă din ţară?
Şi oglinda-i răspundea:
- Măria ta eşti cea mai frumoasă din întreaga ţară!
Împărăteasa zâmbea fericită, fiindcă ştia că oglinda grăieşte numai adevărul.
◆◆◆
Multumita lui Samson am avut o masa calda si un pat in care sa dorm. Multumita lui am avut o noapte linistita, stiina ca va sta de veghe si nu va lasa cosmarurile sa imi intunece mintea.
Imeadiat ce soarele a rasarit m-am trezit, decisa sa aflu unde se putea afla resedinta celor doi pe care ii cautam. Aveam sa le iau viata cu zambetul pe buze, la fel de usor cum o facusera si ei. Si apoi sa ma bucur ca finalul fusese schimbat.
-Ai grija de tine.
-Promit
-Ma vei gasi aici intotdeauna draga mea.
-Ma bucur ca mai am pe cineva, am soptit.
Si apoi mi-am luat drumul, urmand oamenii catre centrul orasului. Un zgomot provenit din amestecarea atator limbi, atat de multe figuri distincte, ma simteam pierduta.
Si totul s-a intunecat atunci cand doua brate puternice mi-au cuprins mijlocul, facandu-ma sa ma prabusesc la pamant.
CITEȘTI
Alba-ca-Zapada:Si merele pacatului.
Dla nastolatkówAtunci cand o poveste este soptita unui copil inainte de culcare, ea este distorsionata pentru a aduce vise placute. Dar v-ati intrebat vreodata daca ea a decurs precum cea din carte? Un roman captivant ce expune adevarul unui basm intr-o lume c...