kyra yang berada di meja makan di dapur sebok bermain fon sementara tunggu ayam yang digoreng masak. apebende la mamat nih budak wicet sunggoh. kyra scroll moment mamat batak tuh. 'ade promote ig bagai. try cari la'desis hati kyra. sedang kyra leka mencari ig mamat tuh dia terbau sesuatu. "jap ni bau... Allah! ayam goreng aku hangitt!"dengan cara menggelibas kyra bangon dan matikan api gas😂.
***********
selepas makan ayam goreng yang aku hanguskan tadi 😂 seraya aku bangon dan membasuh tangan. tiba tiba iphone 7+ aku berdering menandakan ada panggilan masuk. aku mencapai fon tertera nama mama♥ di screen. aku sapu ke icon berwarna hijau dan aku lekapkan di telinga.
"hello ma.." "assalammualaikum anak mama" Allah habis terbelah dada "waalaikumsalam maa" aku menjawab dengan pantas "haa anak mama. harini mama dengan papa balik lewat sikit ade nk tapau ape²?" "haa belikan kyra susu dutchlady strawberry dengan coklat cadburry je la" "takkan makan tu je? tanak makan nasi ke ape?"
" kyra baru lepas makan ayam goreng hangit ma HAHAHAHAHAHAHAHAHA" "astaghfirullahhallazim kyraa😂baru tinggal sekejap dah nak terbako. dapo mama" jawab puan siti dengan gelak "sorry ma hehe. haa belikan tu je la" "haa ye laa bye assalammualaikum" mama matikan panggilan dan aku menuju ke bilik untuk tido. dah pkol 9 mlm ape lagi tido la.
************
pkol 11 malam. knokk knokk! pintu bilik ku diketuk kedengaran suara mama memanggil ku "sayang. mama dah balik nih bawak susu dengan coklat. bangon sayang" "haa ye maa jap maa 5minit jap je" jawab ku acuh tak acuh kerana ngntok. "bangon kejap kyra minum susu ni dulu nnti nk tido sambung laa tido" "ok maa.." suara ku meleret dari nada kuat sampai la takde suara .
aku bangon ,keluar bilik dan turun tangga dengan malas. memang setiap hari sebelom tido aku kene minum susu kalau tak esok bangon mesti rasa nak demam. 'penyakit ape pulak dah minah barua ni?😒' 'diamlah kau author'.
************
harini hari first kyra masuk sekolah bagi sesi tahun 2017. dia melangkah masuk pagar sekolah nya dengan hati yang gembira dan rindu akan kawan dan guru²nya. tiba tiba ade satu makhluk datangnya dari mane main langgo bahu gua. habis menyirap beb darah aku. aku pusing ke belakang melihat siapa makhluk yang bakal terima sepak terajang padu pada awal pagi ni.
oh goshh! desis hati kyra kerana makhluk yang bernasib malang itu adalah KHAIRUL IDHAM! ketua pelajar tingkatan 4. aku melihat dia berlari kearah tandas lelaki. haa mamposss padan muka pepagi dah melabur pendapatan. kejap lagi keluar mesti bontot merah macam bontot babun HAHAHAHAHAHAHA. ehh astaghfirullahhallazim ape kau merepek ni kyra. kyra jalan kearah dewan tertutup dengan penoh gelak tawa.
****
eh tu kan bella dengan aulia. conform aku yg paling cepat sekali HAHAHAHAHAHAKUTIPUHAHAHA.aku berlari menuju ke arah mereka "bella! aulia! imissu guyss!❤"jerit ku sambil lari. "aahhhhh! wemissu moree" jerit manja kedengaran dari mereka. dorang mmg manja banget sama gue.
"weyh srs talk kau makin lawo do. tahun lepas sakai nak mati. and now kau da berubah siaa" kata bella dan aulia mengiyakan dengan penuh semangat. "HAHAHAHAHAHAHA aku? lawo? HAHAHAHAHkorang buta" aku ketawa tidak ikhlas sampai ayat buta aku perlahan kan suara.
hahaha tahunni aku berhasrat nak berubah. srs talk tahun lepas aku sakai. tudung takbetol. baju pon mcm tak iron padahal bill elektrik rumah nak dekat rm300 sebab pakai iron tak switchoff. lupe bodoh HAHAHAHA. tahun ni gue udah make over .
sudah hampir 1jam kami berada di dewan terbuka kerana ada perhimpunan rasmi. aku mencari kelibat am tidak jumpa dari tadi. dia ni berak batu ke? HAHAHAHAHAHAHA .pengetua berucap. seusai pengetua berucap cikgu wong sebagai cikgu kaunseling mengarahkan supaya murid tingkatan 3&4 tinggal di dewan kerana belom tentukan kelas masing masing.
cikgu lembap bagi kelas pon lambat. guru kelas telah memanggil nama murid kelasnya."fatin bella. sini" tunjuk cikgu fahmi kearah barisan kelasnya iaitu 3bourgainvillea. "kyra umairah,afina aulia,ahmad fadh,aidil shukry dan fakrul aiman. sini" panggil ustaz asri sambil jarinya tunjuk ke arah kelas 3kenannga. aku dengan fina turun class😪. sokay la janji ade partner masok ayo'.
****
tiba giliran tingkatan 4 pula. "khairul idham,muhd aiman dan naufal azhary"panggil cikgu yap yang berbadan gemok dan mereka berjalan kearah barisan 4kenanga.huh sama kelas beza form je . alhamdulillah dia pon kelas bodoh HAHAHAHAHAHAH. kami masuk kelas dengan gelak ketawa. form3&4 dapat 1 blok😒grr.
aku dan afina kira rapat juga tapi dia ni mulot kecoh macam sundal. apa cerita dia tahu kalau boleh nak bagitau satu sekolah termasuklah dia couple dengan am. lame jugk la dorang couple dalam 6/7 bulan. sampai cikgu pon tahu dia couple dengan am.ape masalah minah ni.tapi dia suka cerita sedih gembira duka dia dengan am kat aku. aku hanya selalu bagi motivasi and dengar je ceramah minah nih. sebab tu la aku tak suka cerita pasal diri aku kt dia. aku lebih selesa bercerita masalah aku dengan bella sebab perangai dia gila² macam aku and dia je faham perasaan aku. tenkiuu bella. muahhh❤.*****
selesai untuk kedudukan dalam kelas. aku dapat satu gp dengan aulia. apek(fakrul). panggil apek je la sebab muka sama macam anok cina.ha fadh aidilshukry. yeayyy geng masok ayo💦. pembelajaran jalan like usually.
kringggggg!!!
yeayyyy rehat. bende yang paling aku suka time rehatt. aku rindu nak makan mee sup acik kantin. sedapppp👍😍. aku beli mee sup
. mee sup tu tinggal satu je. aku cepat cepat amik dengan tiba tiba ade tangan pegang tangan aku yang memegang mangkuk mee sup tu(ayatt keling aww aww😂) .aku berkata "nak amik amik je la takpayah pegang tangan aku" tetapi empunya badan tidak memberi apa apa respon. aku segera lepaskan mangkuk tu tetapi tangan yang pegang tangan aku masih tak lepas. aku pandang ke empunya badan dengn mata tajam( auchh hahaha)aku tengok...
IDHAM! oh gosh ni kalau aulia tahu mesti dia tak layan aku . aku cepat² rentap tangan aku dan berlalu pergi dengan laju tiba tiba aku terlanggar bahu seseorang aku lihat siapa.. AULIA! oh gosh jangan kata dia nampak apa am buat tadi.
"ehh kyra kau ni kenapa jalan laju sangat"tanya dia dengan gelak acuh tak acuh. "aku.. ahh takde pape" kyraa pahal gelabah nii aduii jangan dia perasan sudah. "sayang.. jom teman aku makan" ade suara dari belakang. aku pandang kebelakang ohh tidak its AM😭.
"haishh. haa jom la" aku tidak tahu nak buat ape "aku.. akuu.. jalan dulu lah bye" kataku dengan langkah ingin pergi TETAPI. Jengg Jengg Jenggg . langkah ku terhenti apabila am bercakap "eh kyra jom laa teman kitorang makan sekali. jom makan kat bawah pokok tu" aku dah tak tentu arah. aulia memandang ku dengan berharap agar 'engkau mengerti curahan hati ini.. jikaa!! ehh gonjol laa aku ni baru cakap dah nak nyanyi. haa sambungg 😂. dia memandang ku agar aku ikot bersama mereka.
Plssss vote guyss😭. aku sedih la dengan silent readers ni. penat tau gua tulis korang tak vote pon. haish nak baca tu on la data😭da lah vote takdapat lagikan viewed hm sian la kat saya ni😭😭😭❤❤
👇press this⭐🙏
YOU ARE READING
Kau aku punya
RomanceATTENTION📣 first at all nak pesan pada readers readers yang nak baca atau yang stay tuned for update Kau Aku Punya. Bab 1 bahagian atas tu takda kena mengena dengan cerita KAP sebab yang tu just conteng conteng okeh muahh muah Dulu hanya kenalan bi...