hari berganti hari dan minggu berganti minggu hanya tinggal 6 bulan sahaja lagi untuk menghadapi pt3! hm not ready yet lah. hari ini sudah 2 bulan kami sudah ceburi sukan sofbol. memang penat memang sakit badan dan memang sakit hati sebab hari hari hadap muka am.dh hadap muka dia yg hensem tu tak ape ini siap buli aku hari hari suruh ambil beg glove kt bilik khb mamposss dah lah berat (simpan kt sane sbb stor sukan cikgu pagi pegang key🔑)
aku pergi skolah dengan malas.dan harini aku rasa tidak sedap badan. halaa senang kata demam laa. so aku bawak sapu tangan. sampai je di perkarangan sekolah aku lihat semua pelajar berkeliaran seperti takde perhimpunan. 'aku datang awal ke?'desis hatiku sambil mengerling jam gshock di tangan kiriku. "aikk dh pkol 7.30 patotnya sekarang tengah perhimpunan tapi asal dorang berkeliaran?eh!aku yg terlambat la!" okeyh aku cakap sengsorang. bukan gila okeh. baru setapak ingin berlari....
"entahlah dari aku datang tadi memang macam ni" tiba tiba ada suara datang dari belakang .aku terus pandang kebelakang"eh bella! kau ni suka sangat terkejutkan aku" merajuk aku sambil muncungkan mulut "haa muncung lagi mulut tu muncungkan aku potong karang." marah bella seperti memerli macam mak korang selalu bebel tu.(sorry mama😂💜)
aku tersengih "eh jom pegi tempat dorang tu dah macam berok jumpa hez hazmi je" lawak bella lawakk hamburrr. aku hanya mengiyakan kehendak bella. kami berjalan kearah mereka berkumpul hentah hape yg dorang jerit jeritkan entah. tiba tiba aku 'haaaachhuummm!' okeh takkuat mane pon still boleh control lagi. " kau demam ea?" terus bella menepekkan tapak tangannya diatas dahiku. aku biarkan "ish kau demam ni. panas badan kau ni. kau okeh tak?" bella mula risau. aku mengangguk tanda okey. ya Allah bersyukurnya aku dapat sahabat yang sangat caring. terima kasih Allah.
tinggal 7 tapak hendak sampai ketempat mereka berkumpul iaitu di depan dewan tertutup aku sudah dengar suara cikgu berkumandang "ok perhatian semua murid sesi pagi sila masuk ke dewan tertutup. ok semua murid sesi pagi masuk ke dewan tertutup! sekarang! saya kira sampai tiga sape tak masuk semua rotan!" sekali cikgu ju cakap memasing buat derk je. kene dua kali aku dan bella pon mencicit lari masuk dewan laa . dia punya mencicit lari macam anak ayam kene sergah dek orangHAHAHAHAHAHAHAHA
kami masuk je dewan macam biasa laa semua bersepah dok berkerumun ikot suka hati. "weh nak dok mane nih?" soal bella "jap ar tunggu si adudu kepale kotak tu bising baru kita duduk" jawab ku kami terkekek ketawa sebab aku gelarkan cikgu lim k.l tu sebagai adudu kepala kotak.
"simuaa duduk. duduk je mane mane tak kisah" haa! suara si adudu la tu "weyy jom la duduk" aku mengajak bella duduk di bahagian tengah dewan. dewan besar so murid murid dibahagikan kepada dua bahagian dan ade ruang di tengah untuk tetamu jalan sehingga ke stage. (alah murid murid tau la macam mne)
"assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada semua guru guru dan murid sekalian. harini ini sempena hari ulang tahun smkyong peng kali ke-52. pihak sekolah telah menjemput seorang penyanyi muda yang kian popular di media sosial dan saya pasti anda semua kenal dengan dia. tapi sebelom itu kita menjemput encik sahlah bin sakio untuk mengucap kan sepatah dua kata. dipersilakan" suara ni amatku kenali yang hari hari jumpa tak lain takbukan khairul idham. dia kan PA system so speaker speaker ni semua dia kongker.
"siapalah retis yang datang nihh" bella mula takpuas hati sebb pengacara cakap tergantung ye la dia cakap ade retis tapi takbagitau sape orangnya grr. lepastu mula lah si halal bin taiko tu berucap (actually mase baru baru jadi pengetua kat sini aku susah sangat nak ingat nama dia so aku dah bagi shortname) err bosan dengo dia berucap. "okeh sempena sambutan 52 smkyongpeng pada harini pihak kfc telah menaja 700 box snackplate untuk anda semua. ya semua kfc ada di kantin. selepas majlis awak semua boleh ambil makanan dan berkumpul semula di dalam dewan. sebab kita akan makan disini." haa! mula lah! semua da sorak ade yang bertepuk tangan macam macam lagi. pengetua terus berucap,aku dan bella pula berjalan keluar ke dewan menuju ke tandas.
YOU ARE READING
Kau aku punya
RomanceATTENTION📣 first at all nak pesan pada readers readers yang nak baca atau yang stay tuned for update Kau Aku Punya. Bab 1 bahagian atas tu takda kena mengena dengan cerita KAP sebab yang tu just conteng conteng okeh muahh muah Dulu hanya kenalan bi...