2

44 7 12
                                    

hampir 15minit aku tunggu pasangan semut ni makan. kejap aku toleh kiri kejap toleh kanan kejap aku pandang dua ekor ni makan tak sudah. aku perasan am pandang aku hanya bagi pandangan mautt. aku punya air dutchlady ni nak habis dah tunggu dorang makan. aku takde mood nak makan sebab am tadi . grr nak je lempang.

kringgggg!!!

yeayyy dah habis rehat. aku tak snggup tngok dua ekor ni berasmaradana lagi. menyampah. haa lupe nak bagitau bella tak dapat rehat dengan kitorang sebab nak jumpa cikgu nazim untuk mohon biasiswa.

"eh kyra jom la masuk kelas. bye am" kata aulia sambil melambai tangan kearah am. am hanya membalas lambaian aulia. kitorang berlalu pergi masuk kelas dengan keadaan malas.

Pdp berjalan seperti biasa. memang la mcm biasa tapi aku dah terlebih biasa dengan perangai menggelibas ustaz asri ni😒. aku duduk di sebelah aulia tak berhenti gelak sebab perangai ustaz kitorang ni😂.

"kyra..." panggil aulia aku hanya mengangkat muka dan pandang aulia. "aku rasa aku nak break dengan am la" suaranya melerett "whatt?! kau dah kenape? tadi aku tengok elok je kau makan dengan dia bersemutt lagi mata aku nengok korang rasa nak sembut racun pon ade HAHAHAHAHAH" aku gelak

"kyraa! im serious okay. entah lah aku pon tak tau kenapa nak break dengan dia. aku bahagia dengan dia tapi kadang tu aku tngok dia selalu layan perempuan lain depan mata aku. sweet pulak tu. aku cemburu sangat. hati aku sakit sangat.dah banyak kali aku mintak break tapi dia taknak. maybe ni keputusan yang terbaik untuk aku"jawab aulia panjang lebar. "aku tak kesah tapi kalau itu keputusan yg terbaik untuk kau aku sokong sebab aku tak suka tengok orang yg aku sayang selalu sakit sebab cinta" jawabku pasrah

kringggggg!!

yeayyyy balik. aku mengemas buku dan masuk kedalam beg annelo ku. aku berjalan menuruni tangga. 3tingkat wey. jenoh nak turun naik tangga ni. aku gi sekolah naik moto. idola lc135 ni HAHAHAHAHAHAHA.

aku jalan kearah garaj moto yang sekolah telah sediakan. sampai je kat garaj aku start motor. 'chehekhehek~ chehekhehek~ vrooomm vrooomm'. guna starter guys😂.aku mempresss presss minyak. saje buat bising kt skolah sendiri. bapokk jahatHAHAHAHA.

aku mengundurkan motor nk kluar dari garaj, ye la dah kanan kiri ade moto nk uturn mne lagi so undur je la. tngh aku undur tetiba macam ade tersekat buat motor gua tak boleh jalan. waduhh lagi kenapa'in motornya inih waduhhh. aku pandang di bahagian tayar belakang. aku tengok ade kaki pakai kasut hitam seluar sekolah. aku dah kecut. sape pulak dah.

perlahan lahan aku mengangkat kepala ku untuk melihat siapakah gerangan yang telah menyakat aku nih. dalam hati geram jugak sape lahaii. aku angkat.. OH GOSHH!!
that am😭 why? why? dia nak ape lagi?. nasib baik aulia dah balik kalau tak mamat ni aku penyekkan.

"nak ape?" tanyaku "nak kau"laju dia menjawab "haa?! thefuxk!" aku terjerit kecil. mamat ni tak ingat awek ke patot la aulia mintak break perangai kalah dajjal. "ishh jangan jerit la sayang. aku nak tumpang kau je. boleh tak? moto aku rosak~" dia buat suara manja. "ya Allah ya rabbi kalau aku tampar mamat ni ampunkanlah dosaku ya Allah" kataku sambil meluruskan tapak tangan ku bersedia untuk sepak orang. err!

"dah habis dah?"tanya dia lagi. aku hanya mengangguk tanda sudah. eh jap ape function dia soal aku mcm tu? "aminn" ya Allah dia aminkan doa aku tadi astaghfirullahhallazim ya Allah ya Rabbi ya Karim.

dia jalan mendekati aku hampir rapat dengan aku. aku terus meluncurkan buntutt keseat belakang. sempattt yess sempatt! tetiba dia teros naik moto meluncur laju membahagi jalan. ya Allah aku tngok meter motor 140! ya rabbi selamatkan la nyawa kami😭.

setiap kali ade trafic light. dari jauh dia pecut dah nak sampai baru dia break. anda rasa saya ada masa untuk sakit kepala? aku menolak badannya bila dia buat macam tu kau ingat aku nak pelok dia? memang tak laa😒. haram is haram.

guyss hargaii lah ape yg saya dah tulis ni hm😭sedih la takramai yg view. vote jangan cerita la. plss be sporting guysss. tenkiyuuu yg dah baca. muahhhh❤
👇press this⭐🙏

Kau aku punyaWhere stories live. Discover now