Thomas az orrát lógatta, mikor leültem vele szemben az ebédlőben.
− Mi a baj, kölyök?
Villájával turkálta a tésztát maga előtt, felnézett, de aztán ismét lesütötte a szemét. Vártam pár percet, de nem érkezett válasz a kérdésemre.
− Hát jó... - dünnyögtem.
Beleszúrtam a villámat a tányéromon lévő húsba és komótosan enni kezdtem. Láttam, hogy Moon lép be a helyiségbe, felpakolta a tálcáját mindenfélével, aztán mikor meglátott minket, széles mosollyal az arcán integetett, majd leült Thomas mellé.
− Sziasztok, fiúk! Remélem, nem gond, ha csatlakozok.
Thomasra sandított, de a kölyök róla se akart tudomást venni.
− Nem, persze - vettem át a szót. - Hogy megy az edzés, Moon?
− Egyre jobban – lelkesült fel, miközben a válla mögé dobta szőke haját. – Szeretnék úgy megtanulni harcolni a bárddal, ahogy Samantha. Elképesztő volt!
Próbáltam ignorálni a Samantha-témát, úgyhogy tovább falatoztam. Azt azonban nem tudtam nem észrevenni, ahogy Thomas rám emelte a tekintetét. Mintha ez a téma felkeltette volna az érdeklődését.
− Thomas rengeteget segít nekem – csacsogta Moon vékony hangján. – Nélküle sehol sem tartanék.
– Ne túlozz, kérlek – szólalt meg végre a kölyök, és ő is leerőltetett egy falatot a torkán.
– De ha ez az igazság. Alig várom, hogy én is bevetésre mehessek.
– Nem olyan jó az – kontrázott Thomas. – Különben sem lesz több rajtaütés.
– Hogyhogy? – kerekedett el Moon szeme.
– Túl veszélyes, már a szabadok is csapatokban járnak, nem egyszer majdnem csúnyán megütöttük a bokánkat. Ha túl sok harcost veszítünk, a nagy csatára biztos túlerőben lesznek. És akkor hiábavaló volt az egész.
Moon csalódottan biggyesztette le az ajkát. Alig csipegetett valamit, mikor bejelentette, hogy ő jóllakott, úgyhogy visszamegy a szobájába. Újra kettesben maradtam Thomasszal, aki még mindig nem nézett a szemembe. Felálltam, a tálcámért nyúltam, amikor megszólalt.
– Ő az, igaz?
Homlokráncolva álltam meg a mozdulatban.
– Tessék?
– Ő az a lány. Miss Devlin... illetve Samantha.
A vér egy pillanatra megfagyott az ereimben, szétnéztem az ebédlőben, de szerencsére már mindenki befejezte az evést és távozóban voltak. Visszaültem a helyemre és komor tekintettel meredtem Thomasra.
– Nem akarok erről beszélni.
– Barátok vagyunk, nem?
– De, de semmi jelentősége nincs ennek az egésznek.
– Ne áltasd magad. Kifordultál magadból, és ez azóta van, mióta ő megjelent. Ráadásul úgy beszéltek és harcoltok egymással, mintha ezer éve ismernétek egymást. Ő volt az a lány, aki felültetett, igaz? Miatta vagy ilyen.
Morgásszerű hang szakadt fel a torkomból, egyáltalán nem akartam erről beszélni.
– Nézd, én csak aggódom – hajolt hozzám közelebb. – A legutóbb...
– Nem kell a szentbeszéd, Thomas. Az a dolgunk, hogy végezzünk a szabadokkal, és megvédjük az embereket.
– Igen, de az nem tartozik a feladataink közé, hogy mi magunk is szörnyetegekké váljunk.
Szavai felkorbácsolták az indulataimat.
– Azt hiszed, én büszke vagyok erre? Arra hogy folyamatosan attól kell rettegnünk, kit veszítünk el legközelebb? Arra, hogy beosztják mellém a lányt, akit szerettem, és akiről egyébként fogalmam sem volt, hogy valójában védelmező? Mindezidáig azt hittem, biztonságban van, erre mellettem kell harcolnia, mellettem, aki a leglabilisabb harc közben, és akitől még a csapattársai is elborzadnak. De ezt pont neked magyarázzam? Nem akarok asszisztálni a vesztében. A pokolba az egésszel!
Azt asztalra csaptam és felálltam, de Thomas még halkan utánam szólt.
– Tehát Corteznek mégis igaza lett...
*
Egy szendviccsel a kezemben haladtam az alagsorban. Feldúlt voltam a Thomasszal folytatott beszélgetés miatt. Nem érthette, milyen érzések hadakoznak bennem egymással, és utáltam, hogy magyarázkodnom kellett emiatt.
Benyújtottam a szalvétába csomagolt szendvicset a rácsok között, és vártam.
– Kaptam ma már ételt...
– Kell vagy sem? – türelmetlenkedtem.
A fogoly csendben méregetett, aztán lassan felállt és felém sétált. Megállt kinyújtott kezem előtt és pár pillanatig csak bámulta azt. Végül kivette a kezemből az ételt és visszaült a helyére.
– Arra nem gondoltál, mi van, ha letépem a karod? – kérdezte rágás közben.
Leültem a szokott helyemre és elmosolyodtam a felvetésen.
– Nem igazán érdekel. Megérdemelném. Miattam vagy itt.
– Hm. Ez már igaz.
Néhány falattal eltüntette a szendvicset, aztán lesöpörte magáról a morzsákat, a szalvétát pedig a sarokba hajította.
– Scott.
– Tessék?
– Így hívnak.
– Á. Rendben, Scott. Mondd csak, miért nem árulsz el semmit a vallatóidnak? Úgy tudom, minden nap próbálkoznak. Talán ha együttműködnél, elengednének.
– Ezt te sem gondolhatod komolyan. Egy szabadot senki sem engedne vissza az emberek közé.
– Nem tudhatod. Alku, vagy ilyesmi...
Tekintete megkeményedett, az enyémet fürkészte.
– Attól függetlenül, hogy mit gondoltok a szabadokról, még nem fogom elárulni a bajtársaimat és a családom. Nem vagyok betrae*.
Nem tudtam mit mondhatnék, most először teljesen megértettem őt.
– Tudod, én azt hittem, ti mind eredendően gonoszak vagytok - szólaltam meg mégis.
– Így is van, legalábbis attól függ, mi számít gonoszságnak. Ha az a deprave**, hogy embereket ölünk az életben maradásért, akkor igen, gonoszak vagyunk. Viszont ugyanezzel a gonoszsággal ölnek állatokat az emberek. Ti pedig szabadokat öltök, azért, hogy a mi gonoszságunkat megállítsátok. Elég visszás ez a dolog. Viszont biztos vagyok benne, hogy van pár olyan mahinlo, aki nem olyan tiszta, mint ahogy azt a teremtő angyalotok szerette volna.
Egyből a Hjalte klán, és főleg Maximilian Cortez jutott eszembe. Sajnos volt igazság abban, amit Scott mondott.
– Tudod, a teremtés mindig elcsúszik valahol – folytatta. - A folyamatokat el lehet indítani, az könnyű. De utána ezeket a folyamatokat más tényezők is alakítják, amikbe már nem lehet beleszólása a teremtőnek. Ezek miatt a megállíthatatlan folyamatok miatt van az, hogy valakiben több a jóság, mint másban.
– Miért érzem azt, hogy te sem vagy pontosan olyan, mint a többi szabad? – kérdeztem, miközben próbáltam megemészteni a hallottakat.
Elnevette magát, aztán megrántotta a vállát.
– Ne gondold, hogy jó vagyok. Csupán érdekel a világ működése. Talán más szabadok nem gondolnak bele a létezés miértjeibe, én ezzel ütöm el az időmet. Főleg itt – mutatott körbe, aztán hanyatt feküdt a priccsén, ezzel befejezettnek tekintve a beszélgetést.
____________
*áruló
**gonoszság, romlottság
ESTÁS LEYENDO
Árnyékból a fényre 2. (Befejezett)
Fantasía"Egy év. Egy éve érzem úgy, hogy nem vagyok teljes értékű démon. Az erőm szinte elhagyott, és a szüleim is úgy kezelnek, mint egy élőhalottat. Túlságosan is úgy tesznek, mintha nem látnák, ahogy szenvedek. Bár jobb is így, Samanthát úgyse tudnák pót...