Yixing
"SORRY kalau aku mencelah. Tapi, apa yang dimaksudkan dengan future husband tadi tu?"
Yifan yang duduk di sebelah aku bertanya. Aku boleh agak yang mata dia sekarang ni memang tak berkelip tengok muka Minseok walaupun aku tak tengok dia. Dan aku yakin dia juga tengah rasa susah nak terima berita yang baru je keluar dari mulut Minseok seminit yang lepas. Berita yang buatkan semua yang ada di sini jadi terkejut biawak! Termasuk Sehun dan Jongin sekali. Dua orang twin-towers tu dah hampir nak terkeluar biji mata pun punya la terkejut ya amat!
Tadi lepas Minseok called aku, terus aku datang sini. Ke restoran Minseok. Segala plan nak sambung buat research aku, aku tolak tepi. Suara Minseok dalam telefon tadi dengar macam serius. Macam besar sangat masalah yang dicetuskan oleh salah seorang dari kami kali ini. Aku expected orang yang buat masalah kali ni adalah Luhan. Dan betul, tekaan aku tu memang tepat!
"Correct me if I was wrong about this. But is it true that I've heard the word of 'getting married' did come out from your mouth, Minseok?" Minseok tak sempat nak jawab soalan Yifan, aku pulak kasi dia soalan. Tahap curious aku sekarang ni memang dah sangat menggunung.
"Hyung, korang dengar betul. I'm sure about it. Aku pun ada dengar macam tu tadi." Jongin meluruskan badan dia dari bersandar pada kerusi.
"Siapa yang nak kahwin?" Muka Sehun nampak keliru. "In these three weeks?"
"Orang yang dimaksudkan oleh Minseok oppa tadi adalah diorang." Aku tengok muka Leean. Budak perempuan tu nampak tenang je. Lepas tu boleh pulak secara senang hati, Leean tolong jawabkan bagi pihak Minseok.
"Inilah sebab utama perjumpaan tergempak hari ni."Minseok sambung dia punya penjelasan yang terbantut dengan terjahan soalan yang bertubi-tubi dari kitorang tadi. Tapi serius, otak aku tak mampu nak cerna lagi apa yang diberitahu Minseok."Sebelum aku reveal pasal ni, korang mohon letakkan diri korang dalam kedudukan yang selesa."
"We're very comfortable now." Yifan bagitahu Minseok. Memang dia dah tak sabar nak dengar ayat yang seterusnya bakal diuraikan oleh sahabat kitorang tu. Aku terus mengangguk laju, mengiyakan kata-kata Yifan. Sehun dan Jongin pun. Kami dah cukup 'selesa' nak dengar apa yang bakal dimaklumkan lagi oleh Minseok.
Minseok tarik Luhan dan Jiwon, meletakkan mereka berdua duduk menghadap kitorang berempat. "Okay, FYI... Luhan and Jiwon are getting married to each other."
"You need to put the 'forced' word too in your sentence, Minseok. I'm forced to marry this girl!" Luhan nampak macam tertekan sangat.
"Diam lah, Luhan! Let me explain this thing to them first." Minseok membentak keras. Aku tahu dia geram dengan Luhan yang tiba-tiba mencelah macam orang kena sawan.
"Macam mana kau boleh dah tahu pasal ni tapi aku tak, hyung? Padahal kita tinggal satu rumah." Suara Jongin pula yang mencelah. Aish! Kalau semua nak mencelah je bila masanya Minseok nak habiskan dia punya penjelasan dekat kitorang?
"Ajusshi just told me about this last night." Minseok maksudkan appa Luhan, Mr. Xi yang garang macam singa tu. Orang tua tu punya garang, buatkan kitorang rasa scary sangat. Tapi garang dia bertempat. Penyayang orangnya.
"Sorry if I'm being rude, but you're not kidding, right?" Yifan masih lagi dalam situasi susah nak percaya. Ya aku tahu sebab aku pun macam dia juga. Gila susah nak percaya!
Aku rasa posisi aku sekarang ni tak selesa jadi aku ubah posisi. Dari menegakkan badan ke bersandar tenang pada kerusi. Mata aku tak lepas dari merenung Luhan dan Jiwon silih berganti. Aku cuba cari kesahihan berita dari Minseok tadi pada muka dua orang musuh tradisi depan aku ni. "I've no intention to protest anyway, but what happened with you two? Kenapa korang kena kahwin? Atas alasan apa?" Memang tak boleh nak kawal lagi perasaan nak tahu aku, aku bertanya lagi sekali. Dan aku harap kali ini aku dapat jawapan.
YOU ARE READING
[COMPLETED] The One That Comes Closer (Lay)
Fanfic"Zhang Yixing..." Aku angkat muka dan pandang mata dia. "Aku... aku suka kau." Aku perasan yang halkum dia bergerak. Mata dia juga jadi besar dengan pengakuan aku pada dia yang memang sangat gila. Aku tak peduli! Apa yang aku rasa, dia perlu tahu. "...