lisa-Sejak bila awak boleh tahu yang saya tinggal kat sini??Awak stalker saya kan?(aku cuma nak tahu kebenaran walaupun aku sudah memaafkannya)
jungkook-First sekali awak kena janji dengan saya yang awak tidak marah dengan saya dan orang yang bantu saya.
Lisa-hmmm... Okey jelah. Saya janji.(lalu aku buat muka menyerah kerana aku nak tahu jugak)
Jungkook-saya tidak ada niat pun nak stalker awak kat sini. Selepas awak balik dari majlis reunion itu,terus saya mencari awak,saya merayu kepada abang awak dan Janne di mana awak pergi. Pada mulanya mereka tidak bagitahu saya. Pada masa tu,abang awak tidak dapat menahan marahnya dan terus dia menumbuk saya kerana dia menyesal mengenali saya bahkan dia marah sangat kerana baru sekarang dia tahu yang sayalah playboy yang menjadi punca awak tinggalkan mereka selama 10 tahun lamanya. Setelah saya memberitahu hal yang sebenarnya kepada mereka ,barulah mereka faham yang saya cuba untuk membaiki semua ni. Dengan bantuan Janne barulah abang awak bagi saya peluang yang kedua untuk memperbetulkan semua ni.. jadi saya terus datang sini tapi saya hanya dapat perhatikan awak dari jauh saja. Pada mulanya saya nak terus bagitahu awak hal yang sebenarnya tapi apabila saya tengok awak dari jauh yang awak tidak ada mood terus saya tidak jadi nak datang terus kearah awak. Jadi saya bagi ruang untuk awak supaya awak tenang dengan masalah ini. Abang awak bagi syarat kepada saya untuk memperbetulkan semuanya.
Lisa-Apa syarat yang abang saya bagi kat awak. Tapikan memang kuatlah kalau abang saya tumbuk muka awak yang tidak berapa handsome tu. Hahaha(aku nak menguji seberapa banyak dia sayang terhadapku)
Jungkook-Apalah awak ni. Bukannya nak mempertahankan saya. Awak cakap muka saya tidak berapa handsome. Nak merajuklah macam ni?(lalu buat muka merajuk)
Lisa-Alo..loo...looo.. Janganlah merajuk. Comel jugak muka awak apabila awak merajuk macam ni. Saya gurau je lah. Saya nak tengok seberapa banyak awak sayangkan saya. Cepatlah bagitahu saya apa syarat yang abang saya bagi kat awak.(lalu memegang pipi jungkook. Terus jungkook kembali seperti biasa. Tidak merajuk lagi.)
Jungkook-Nasib baik awak cakap macam tu. Kalau awak nak tahu.. Saya sayang awak banyak-banyak bahkan saya cintakan awak sepenuh hati saya. Ingat tu. Syarat yang abang awak bagi adalah...(lalu mengubah posisi duduknya dengan berada di hadapanku dan mengeluarkan sebuah kotak yang bersaiz kecil berwarna merah)
Aku terkejut dengan apa yang Jungkook cuba lakukan.
Jungkook-Would you marry me? (lalu jungkook membuka kotak tersebut. Sebentuk cincin yang cantik telah berjaya menambat hatiku. Memang pandai dia ni pilih cincin.)
Lisa-if I say no? What your react?(nak main-main dengan dia ni dulu)
Jungkook terkejut dengan apa yang aku katakan tadi. Terus aku tersenyum kepadanya.
Lisa- I say yess. YESSSS..(lalu jungkook memeluk aku manakala aku juga membalas pelukannya. Pekerja aku semuanya bertepuk tangan kepada kami berdua dan ada jugak yang mengalirkan air mata kerana terharu dengan apa yang aku dan jungkook lalui selama ni.)
Selepas 2 minit berpelukan barulah kami melepaskan pelukan tersebut.
Jungkook- Thank you for everything,sayang.
Lisa- My pleasure,sayang. Asalkan awak tahu yang saya masih lagi mencintai awak walaupun dulu awak banyak menyakitkan hati saya.
Jungkook- tu semua kisah lama. Mulai sekarang kita buka buku baru yang penuh dengan kebahagiaan antara kita berdua. Saya berterima kasih kat awak sebab awak juga bagi saya peluang kedua yang amat bermakna kepada saya supaya saya dapat menebus semuanya kesilapan saya.
Lisa- no problem. I hope you will be my perfect husband walaupun awak playboy. You're the one that made my heart beat so fast. Thank you and I love you playboy.
Jungkook- I love you too, my nerd. I love you because you change my attitude became the perfect one. (lalu mencium dahiku. Aku menutup mataku untuk merasa kehangatan daripada ciuman jungkook. Aku sangat bahagia apabila dia tidak putus asa terhadap cinta aku. Dia mencuba sedaya upaya untuk menambat hati aku semula.)
Selepas beberapa minit kemudian, Jungkook mahu berlalu pergi kerana ada sesuatu yang kena dia uruskan. Tapi jungkook ada lagi buat satu surprise malam ni. Aku pun tidak tahu apa surprise tu. Tapi kena tunggu malam nantilah.
.
.
.
.
.
.
Apa sajalah yang disurprisekan oleh jungkook kepada Lisa. Tidak sabarnya nak tunggu episode seterusnya. Kalau nak tahu episode seterusnya jangan lupa vote tau.
Date-29/08/2017
YOU ARE READING
Playboy Will Be Mine[COMPLETE]
FanfikceTingkatan 1 Lisa-Awak! Jungkook-Ya kenapa?? Lisa-Kalau saya nak bagitahu awak sesuatu boleh tak?? Jungkook-Apa dia?? Bagitahulah cepat.. Lisa-Saya cintakan awak.. Jungkook-..... apa!! apa!! kau ni kelakarlah.. Kau tahu kan aku ni siapa? Aku ni tidak...