Setelah tiba di sesuatu tempat yang dituju.
Jungkook-Awak sudah sedia untuk surprise yang kedua ni? Kali ini pasti awak terkejut sangat-sangat dan kali ini pasti ada drama jugak.
Lisa-Apalah awak ini. Sempat lagi nak sakat saya ye? Kalau awak tidak bukakan penutup matanya ini manalah awak nak tahu ada drama atau tidak.
Jungkook-Okey. Tidak percaya sudah.. 1 2 3..(barulah Jungkook membuka penutup mata)
Apabila aku melihat seseorang yang amat aku rindui berada di depan aku. Aku seperti tidak percaya. Selama aku berada di sekolah,dialah yang paling terbaik. Dia sentiasa ada di sisi aku. Terus kami berpelukan.
Lisa-Aku rindu kau sangat-sangat.
Rosei-Aku pun rindu kau.
Jungkook-Kan saya sudah cakap. Pasti ada drama punya.
Rosei-Kacau mood betullah Playboy kau tu.
Lisa-Dia memang macam tu. (lalu menjeling Jungkook)
Jungkook-Okeylah saya tidak mahu kacau mood korang. Sambung berdrama ye.(sebelum pergi dari situ. Tidak mahu kacau kami berdua nak berbual)
Selepas jungkook pergi,aku dan Rosei duduk di tepi kolam renang sambil kaki direndam di dalam kolam tersebut.
Rosei-Oi.. Aku nak minta maaf kat kau sebab selama ni aku rahsiakan segalanya. Aku sudah tidak sanggup lagi tengok kau dipergunakan oleh Jessica untuk dapatkan Jungkook masa itu. Jadi aku mengambil keputusan memberitahu segalanya kepada Jungkook. Tapi aku rasa kau sudah tahu ceritanya kan daripada Jungkook.
Lisa-Aku memang tidak menyangka yang Jessica sanggup lakukan itu kepadaku. Tapi aku kena berterima kasih dekat kau sebab kau sanggup buat Jungkook berubah fikirannya.
Rosei-Aku lakukan semua itu kerana aku tahu kau berhak mempunyai perasaan cinta. Dan sekarang kau dan Jungkook dah nak kahwin kan. Aku sudah berjaya satukan korang berdua semula.
Lisa-Terima kasih kawan.(lalu aku memeluk Rosei kerana dia sanggup berdepan dengan Jungkook hanya untuk membantu aku walaupun selama ni aku tidak tahu pun)
Rosei-Sama-sama. Waktu dia sudah tahu segalanya pasal diri kau masa itu,dia menyesal sangat-sangat dengan apa yang dia cakap.Dia lakukan apa saja malahan dia sanggup korbankan diri dia hanya untuk mendapat kemaafan daripada kau. Banyak perubahan yang ditonjolkan oleh Jungkook selepas kau pergi tinggalkannya. Dia sudah buang tabiat lama dia dan dia jadi seorang yang bukan dirinya yang kau kenal.
Lisa-Apa maksud kau??
Rosei-Dia rajin belajar,selalu bantu keluarga kau dan dia aktif dalam sukan. Kalau kau nak tahu dia pernah menjadi wakil sekolah kita untuk peringkat antarabangsa. Sampaikan semua cikgu di sekolah tidak percaya yang Jungkook sudahpun berubah. Semua itu terjadi selepas kau pergi jauh.
Lisa-Aku memang tidak tahu pasal itu.
Rosei-Kau tengok besarnya pengorbanan dia untuk menanti kau sampailah sekarang. Dia amat menyesal dengan apa yang dia sudah kata kepada kau. Dia juga ada merayu kepadaku supaya mendapatkan info tentang keadaan kau dekat sana. Dia amat risaukan kau. Dia takut yang kau tidak dapat nak tumpukan perhatian kau terhadap pelajaran hanya kerana kau mengingatkan kisah itu. Setiap kali itulah dia berdoa agar kau dalam keadaan baik-baik sahaja.
Lisa-Kenapa kau tidak terus-terang je kepadaku waktu tu?
Rosei-Bukan aku tidak mahu nak berterus-terang kat kau. Aku kena juga jaga amanah daripadanya. Jungkook tidak mahu aku berterus-terang kerana dia tidak mahu kau bertambah stress lagi memikirkan hal ini. Dia mahu kau fokuskan diri kau dengan pelajaran. Dia akan bertindak selepas kau bersedia untuk balik ke Korea. Dia akan tunggu kau sampai kau balik ke Malaysia.
Lisa-Aku rasa serba salah dekat dia selepas aku mendengar apa yang kau cakap tadi.
Rosei- Sebab itulah aku dan Janne selalu bagi nasihat dekat kau supaya balik ke Korea tapi kau degil. Kami berdua sudah bagi klu dekat kau tapi kau tidak faham juga dengan apa yang kami lakukan. Kau buat tidak tahu saja dan tidak ambil serius pun. Jadi kami berdua bagi nasihat dekat kau buat kali yang terakhir pada masa tu dan kami memang tidak menyangka yang kau dengar juga apa yang kami nasihatkan. Kami happy sangat yang rancangan kami berjaya. Tapi selepas kau balik sini,biarlah Jungkook yang lakukan apa yang sepatutnya untuk mendapatkan cinta kau balik.
Lisa-Jadi korang lah yang bersepakat suruh aku balik ke sini ye. Patutlah Janne beria sangat apabila hantar aku dekat airport masa tu. Ada rancangan rupanya.
.
.
.
.
.
Date:14092017
YOU ARE READING
Playboy Will Be Mine[COMPLETE]
FanfictionTingkatan 1 Lisa-Awak! Jungkook-Ya kenapa?? Lisa-Kalau saya nak bagitahu awak sesuatu boleh tak?? Jungkook-Apa dia?? Bagitahulah cepat.. Lisa-Saya cintakan awak.. Jungkook-..... apa!! apa!! kau ni kelakarlah.. Kau tahu kan aku ni siapa? Aku ni tidak...