Rosei-Mestilah kerana kami ada juga menjalankan tanggungjawab kami sebagai kawan kau. Kami sanggup buat apa saja untuk kebahagiaan kau. Kami juga tahu Jungkook ialah lelaki yang terbaik untuk kau. Kami sanggup ambil risiko supaya dia berubah menjadi lelaki yang sejati untuk kau walaupun pada mulanya dia tidak tahu kau benar-benar ada perasaan kat dia.
Lisa-Ayat kau. Sekarang ni kau tinggal dekat mana?
Rosei-Aku baru je datang dari Singapura. Jungkook ada bagitahu aku yang dia mahu buat surprise untuk kau. Dia mahu aku jadi surprise itu. Sebab Jungkook tahu yang kau amat merindui aku kan. Jungkook ada bagitahu aku selepas dia bagitahu segalanya kepada kau. Yang aku ada bantu dia semasa itu.
Lisa-Aku memang tidak menyangka yang korang pun bersubahat hanya untuk kebahagian aku. Tapi aku nak minta maaf kat kau sebab tidak dengar nasihat kau dan Janne yang suruh aku balik ke korea.
Rosei-Tidak apalah. Aku sudah lama maafkan kau. Aku tahu kau masih lagi terkilan dengan apa yang Jungkook cakap dengan kau masa lalu tapi masa dulu dengan masa sekarang sudah jauh bezanya. Cuba kau tengok sekarang ni,dia sudahpun berada disisi kau. Macam aku pernah cakap dekat kau 'kalau dia sudah ditakdirkan untuk kau,dia akan datang lagi kepada kau. Dia akan lakukan apa saja untuk mendapatkan cinta kau balik.'.
Lisa-Kau betul.Terima kasih kat kau juga sebab kau tidak berhenti-henti bagi nasihat kat aku walaupun aku tidak ambil peduli pun.(lalu aku memeluknya dan dia pun membalas pelukanku)
Rosei- Kami akan buat sampai kau dengar nasihat kami. Mana tahu suatu hari kau akan dengar nasihat daripada kami macam sekarang. (katanya lalu menepuk perlahan belakangku semasa dia memelukku)
-skip-
Jungkook-Aku nak pinjam bakal isteri aku,boleh tak?(sampuk jungkook apabila melihat aku dan Rosei sedang rancak berborak)
Rosei-Memang boleh tapi dengan satu syarat.(Aku faham dengan apa yang Rosei maksudkan)
Jungkook-Apa dia?
Rosei-Kau kena jaga dia ni baik-baik. Kalau aku dapat tahu yang kau buat dia sakit hati. Siap kau.
Jungkook-Tu aku tahulah. Kan 10 tahun aku sudah janji kat kau yang aku akan jaga dia dan menyayangi dia sepenuh hati aku.(aku tersenyum memandangnya dan dia pun membalas senyumanku)
Rosei-Okeylah. Berdrama sweet pulak korang ni? Kau pergilah dengan dia tu?
Lisa-Kau macam mana?(terus memandang Rosei)
Rosei-Jangan risau pasal akulah.
Lisa-Okeylah kalau kau sudah kata macam tu. Aku pergi dulu. Tapi kau jangan menghilang pula nanti.
Rosei-Tu aku tahulah..
-skip-
Jungkook membawa aku di sebuah taman. Di taman tersebut ada bentuk LOVE yang besar dan banyak locked yang berbentuk hati disitu. Sangat cantik tetapi kenapa Jungkook bawa aku datang sini?
Lisa-Cantiklah tempat ni? Saya memang tidak tahu dekat sini ada tempat yang cantik macam ni. Tapi kenapa awak bawa saya datang sini?(lalu menghadap Jungkook yang masih lagi senyum penuh makna)
Jungkook-Saya nak tempat ni jadi bukti cinta saya dekat awak. Saya nak locked ini menjadi bukti cinta saya dan cinta awak. Saya harap kita seperti semua lock yang ada kat sini dan saya ada bawakan lock kita berdua. Ini untuk awak dan ini untuk saya.(lalu Jungkook memberikan satu lock yang berwarna pink yang ada namaku tapi Jungkook punya tiada ditangannya.lock itu juga mempunyai love yang terpisah.Apabila lock itu disatukan barulah bahagian love yang terpisah bercantum.)
Lisa-Awak punya mana?
Jungkook-Awak carilah lock saya yang ada di antara lock itu.(lalu menunjukkan ke arah semua lock yang tergantung di LOVE)
Lisa-Okey je lah.(kataku lalu mencari lock yang mempunyai nama Jungkook)
Jungkook hanya memandangku sambil tersenyum dari tempat duduknya.
Setelah 5 minit aku mencari locked jungkook,aku ingin mahu give up tapi terdapat satu lock yang tidak ada pasangannya dan disitu ada nama Jungkook tapi ada satu ayat yang tertulis di situ.
Di lock itu tertulis "I will waiting u to love me again,Lisa. Im sorry and i love u forever". Dengan tiba-tiba air mataku mengalir di pipiku. Terus aku mencantumkan lock kepunyaanku dengan lock kepunyaan Jungkook. Ia padan apabila dicantumkan. Bentuk hati itu bercantum. Aku memandang Jungkook dan Jungkook pun memandangku dengan jarak yang sedikit jauh. Memang ini dikatakan jodoh. Walaupun berpisah dengan jarak yang jauh tetapi jika dia memang dijodohkan untuk kita,dia tetap akan datang dengan sendirinya tanpa diminta.
Akhirnya kami berdua bahagia walaupun banyak halangan yang menimpa kepada kami berdua. Cinta ada kalanya gembira dan sedih/menyakitkan. Tapi kita yang menentukan cinta tu gembira ataupun sakit.
_TAMAT_
Terima kasih sebab sentiasa support saya. Dan terima kasih kepada semua redder yang membawa dan vote cerita saya. Ini cerita yang ketiga saya. Yang pertama ialah "You and Me". Yang kedua ialah "Cinta Pertama". Yang ketiga ialah "That Playboy Will Be Mine". Tapi cerita yang kedua itu masih lagi dalam tempoh pembaharuan kerana ada serba sedikit yang susah difahami.
Tapi jangan putus-putus untuk baca dan vote cerita yang saya tulis ok. Saya tidak pernah copy dan paste daripada cerita yang lain. Kesemua cerita saya adalah hasil tangan saya sendiri.
Date:17092017
YOU ARE READING
Playboy Will Be Mine[COMPLETE]
Fiksi PenggemarTingkatan 1 Lisa-Awak! Jungkook-Ya kenapa?? Lisa-Kalau saya nak bagitahu awak sesuatu boleh tak?? Jungkook-Apa dia?? Bagitahulah cepat.. Lisa-Saya cintakan awak.. Jungkook-..... apa!! apa!! kau ni kelakarlah.. Kau tahu kan aku ni siapa? Aku ni tidak...