Piep piep piep, Emma geeft een klap op de wekker zodat ie uit gaat. Ze blijft nog even in bed liggen om op haar mobiel te kijken, ze opent Snapchat en ziet dat iemand haar heeft toegevoegd, ze gaat kijken. Max? Volgensmij ken ik geen max denkt Emma en opent haar andere snaps. Ze stapt uit bed en kleed zich aan. "Emma kom je eten?" Roept Emma haar vader van onderaan de trap naar boven. "Jaaaa kom er aan" roept Emma terug en loopt naar beneden. Na dat Emma haar eten op heeft en haar tas heeft ingepakt stapt ze op de fiets onderweg naar de brug waar ze met Amy heeft afgesproken om samen naar school te fietsen. "Weetje wie me vandaag toevoegde op snap?" Zegt Emma tegen Amy. "Nou?" Vraagt Amy. "Ene max ofzo" zegt Emma. "Hahah serieus, lekker bezig Em" zegt Amy met een brede lach op haar gezicht. "Huh, wie is dat dan?" Vraagt Emma aan Amy. "Weet je dat serieus niet??? Dat is die knappe jonge uit onze klas sukkel!" Zegt Amy tegen Emma. "Nooooo, die met dat bruine haar en vel groene ogen? Omgggg" zegt Emma blij "Jaaaa die ja hahahaha omggg beter fix je hem!!" Zegt Amy. En zo praatten ze nog even verder tot dat ze bij school waren.
Eenmaal op school aangekomen lopen ze rustig over het plein de school in en gaan naar lokaal 51 want daar hebben ze eerste uur Nederlands. "Hooii Emma" zegt max als emma het lokaal in wil lopen. "Oh Ehmm hoi Max" zegt Emma een beetje blozen. Emma gaat naast Amy zitten en vertelt van de ontmoeting met Max. "Hahaha sukkel geef maar toe dat je verliefd bent" zegt Amy een beetje plagerig en net zacht genoeg dat Max niks hoord. "Nou Idk hij is tot nu toe heel aardig en heel schattig en knap" zegt Emma een beetje rood. "Hahah ja en ook heel lief en je perfecte vriendje zeker,nee grapje maar beter gaan jullie in de pauze Gwn praten enzo en natuurlijk na school heel veel snappen" zegt Amy met een knipoog.
Als de les is afgelopen hebben ze pauze en max komt al gelijk naar Emma toe. "Hee Emma heb je misschien zin om na school met me naar het park te gaan?" Vraagt max aan Emma. "Ohh Ehmm ja ik zou misschien met Amy maar..." zegt Emma een beetje vragend naar Amy. "Ohnee joh ga maar met Max dan kan ik Mn moeder helpen in de tuin" zegt Amy met een knipoog naar Emma. "Ohh nou dan kan ik wel Haha" zegt Emma en lacht naar max. " Oh leukk, kom je dan na de laatste les bij de kantine? Dan ga ik daarvoor nog even geld halen uit me kluisje voor een ijsje" zegt Max. "Ja is goed, tot dan!" Zegt Emma. "Tot dan!" Zegt max en hij loopt weg.
_______________________
Dit is het eerste echte boek dat ik ga schrijven en ook probeer door te schrijven Haha, dus laat weten wat je er van vind! En er komt zo snel mogelijk een nieuw deel over de "date" van Emma en MaxPs Hier boven zie je Amy
JE LEEST
de brugklas
RomansaEmma is een meisje van 13 jaar ze zit in de eerste klas van havo op het Francisco college, ze is best onzeker, maar laat dit niet graag merken veel jongens vinden haar mooi. Ze heeft lang blond haar, lange benen en een glad hoofd. Toch is ze onzeker...