Bab 1

3K 45 0
                                    

Aimy Pov

Nak kata aku penat sebab study, tipu ah.. Hari ni ramai cikgu tak de.. Seronok dapat tidur.. Jalan-jalan usya abang form 5 ke abang form 6 ke.. Ada Someone ni aku suka.. Tapi aku takut untuk bercinta.. Yelah.. Dalam islam mana ada istilah couple..

"Kau fikir apa tu? Melayang jauh sangat tu?" Soal Aleesya merangkap kawan baik ku

"Nothing lah sis.." Balas ku lalu membaringkan kepala ku di atas meja..

"Jangan lah asik nak tidur je.. Tolong lah kemas! Jangan nak membesarkan bontot je.. Bangun!"

Kedengaran suara ketua kelas yang garang gila, Aileen.. Kenapa lah aku dapat kelas macam ni..

"Kau dengar tak! Aku suruh bangun.. Jangan nak membuta je! Pergi ambil mop dekat acik cleaner tu! Sekarang!"

Tengking nya.. Uishh garangnya.. Takut sia.. Macam singa lapar.. Baik aku pergi sekarang.. Hauhai.. Kenapa lah aku selalu jadi orang gaji tak berbayar dalam kelas ni?

Keluar daripada kelas bertujuan nak ambil mop.. Entah apa benda yang nak di lap eh.. So what? Janji aku dapat keluar daripada kelas puaka tu..

Jalan punya jalan.. Jumpa crush lalu.. Sampaikan terlanggar lah kawan dia..

"Ehh.. Sorry, saya tak sengaja.." Ucapnya..

Aku hanya memandang tajam kepada lelaki itu.. Berani kau langgar aku.. Tengok! Kain ni dah berbau, basah pulak tu! Tak guna punya lelaki!

"Kau nampak ke tidak jalan huh? Suka hati je langgar aku.. Kau tengok! Basah kain aku.. Ehhhh.. Berbau pulak tu.." Ujar ku dengan kuat sekali..

"So.. Sorry lah.. Saya tak sengaja.. Awak pun salah jugak.. Tak pandang jalan.. "

Dia salahkan aku pulak.. Okey fine kali ni aku lepaskan kau! Tapi kalau lain kali sama jugak aku bunuh kau! Hahaha..

Tiba-tiba seorang lelaki datang menghampiri kami.. Crush aku lah! Nama dia Ardhi Zakwan yang membawa maksud bumi, yang cerdik atau yang harum.. Kau rasa? Omaigod..

Syukur mak dan ayah dia letak nama yang baik..

"Bro.. What happen?" Dia memandang diriku dengan pelik..

"Tak de aku terlanggar budak ni.. Lepastu kain dia basah .. "

What you call me? Budak? Yah!! Melampau ah dia ni.. Karang kalau aku letak mop ni kat muka kau, baru kau tahu..

"Macam niah.. Apa kata aku bayar je lah.. "

".. Huh?? Bayar??"

Senang nya .. Bayar? No way!

"Tak pe lah.. Aku tak hamak sangat lah dengan duit kau.. " Ujar ku dengan selamber..

Kau ingat aku ni mata duitan? Bagi duit terus senyap.. Ehhh.. Duit bukan segala-galanya okey.. Aku terus pergi meninggalkan mamat sengal tu dan crush aku..

Even aku sakit hati, aku Still dapat jumpa crush aku.. Wow.. Seronok nya.. Kan best kalau aku dapat tengok dia seorang tanpa mamat sengal tu..

Masuk je dalam kelas, kena bebel..

[COMPLETED] Rahsia Sebuah CintaWhere stories live. Discover now