Bab 5 (Part last)

2.4K 70 2
                                    

Aku terus meletakkan beg ku di atas kerusi.. Fuh.. Lepas satu beban..

"Aimy.. Tadi aku nampak kau dengan Ardhi kan?" Soal Aleesya dengan nada yang perlahan..

Aku hanya mengangguk..

"Apa yang dia cakap? Pasal lelaki tak guna tu ke??"

"Aipp! Tak baik lah Aleesya.. Lelaki tak guna tu lah yang bercinta dengan kawan baik kau ni ha!"

"Kau selalu backup laki tu berbanding aku.."

"Mana ada.. Kau doakan lah biar hubungan aku dengan dia outus cepat sikit.."

"Ish kau ni! Tak baiklah.. Kenapa cakap macam tu!"

Dah dia pulak macam aku.. Aku tergelak kecil..

"Guys! Jom pergi bilik music! Ada cikgu ganti untuk kelas kita sampai rehat.. " Ujar ketua kelas selepas masuk dalam kelas..

"Perh.. Sampai rehat.. Menyesal bawak buku.." Ujar Aleesya..

"Weyh! Buku tu kan ilmu .. Ilmu tu bagi kau pengatahuan.."

"Yelah.. Memang tak nak kalah kau ni kan!"

Aku senyum nakal pada Aleesya.. Jahat doh dia ni..

Selepas sampai di luar bilik music, aku menanggalkan kasut dan aku menjejakkan kakiku ke dalam bilik itu.. Ardhi? Jap! Kalau Ardhi ada.. That means.. Arif pun ada lah kan?

Aku mencari Arif.. Dia dengan Dhia.. Lambat dan lembap.. Sabarlah Aimy..
Aku terus mendengar pelajar nyanyi lagu di hadapan aku..

Selepas selesai sahaja pelajar itu nyanyi lagu, sekarang ini cikgu sedang mencari pelajar yang volunteer nak nyanyi pula.. Aku memandang sekeliling.. Tak ada pun!

Tiba-tiba seseorang memanggil nama aku.. Dan aku berpaling ke arah orang yang memanggil aku itu.. Dhia!

"Cikgu! Saya cadang biar Aimy nyanyi! Suara dia merdu cikgu.."

"Baiklah.. Aimy mana?"

Kenapa aku? Why me? Malunya.. Sengal nya.. Haduh.. Bawak bersabar Aimy.. Jangan over.. Aku bangun dan menunjukkan muka aku di khalayak ramai..

Aku dapat lihat air muka Arif berubah apabila aku tampil di hadapan..  Nervous? Of course!

"Kamu nak lagu apa?"

"Cikgu! Dia selalu nyanyi lagu menahan rindu dengan permata Cinta dalam kelas cikgu... Biarlah dia nyanyi lagu tu cikgu.." Dhia bersuara lagi..

"Cikgu akan bagi kamu nyanyi dua lagu.. Jadi bersedia okey?".

Du.. Dua lagu? Mak oi banyak nya..

Lagu pertama dimainkan dan aku kenal permulaan lagu tu.. Lagu wany hasrita menahan rindu..

Aku menyanyi lagu itu dengan menghayati dalam sedalam nya.. Sampaikan aku nak menangis je.. Taoi aku menahan lah.. Buat apa aku nak tunjuk kalau aku je yang tunjuk dia tak ada kesan.. Baik aku buat tak Tahu je..

Seterusnya lagu Aiman Tino dengan tajuknya permata cinta.. Lagu itu pun aku hayati lebih.. Yelah sebab aku ada kesah aku sendiri.. Macam lagu tu aku yang buat.. Padahal lagu orang lain.. Tapi kena dengan hidup aku sekarang.. Well semua tu cinta palsu je..

[COMPLETED] Rahsia Sebuah CintaWhere stories live. Discover now