Aku hanya memandang dirinya.. Arif.. Arif.. Kenapa lah kau suka aku? Apa yang membuatkan kau suka aku?
Aleesya POV
Apa lah budak dua orang ni buat dekat luar? Dengar isi hati masing-masing? Apa kes ni?
Aku mendekatkan telingaku ke pintu keluar yang dihalangi oleh papan apa benda nya tah tu.. Aku mendengar perbualan mereka..
Kasar jugak kawan aku ni talking kan.. Tak sangka.. Ingatkan.. Main panggilan awak, saya.. Rupanya kau, aku! Wow! Hebat nya mereka.. Tapi aku tengok dari jauh.. Arif ni baik jugak.. Tak ada lah nampak jahat ke apa.. Maybe aku patut halang kot rancangan dia.. Demi Ardhi kau buat Arif macam ni... Aku mesti halang dia buat macam tu dekat Arif!
"Aimy! Jom.. Arif, i think I should go toilet with Aimy.. Sekejap je.."
"Okey.." Balasnya ringkas..
Aku terus menarik Aimy ke tandas awam.. Yelah Aimy takkan nak guna toilet awam ni.. No class lah itu lah ini lah.. Banyak lah alasan dia bagi untuk mengelakkan dirinya daripada masuk tandas awam tu.. Kenal sangat perangai dia tu..
"Kau nak apa ni? Tarik aku macam tu sangat.."
"Aku rasa kan.. Baik kau stop mainkan perasaan Arif.. Aku rasa dia memang sayangkan kau.. "
"Apa kau merepek ni? Bila masa aku nak mainkan perasaan dia?"
"Tu yang kau cakap kau setuju untuk bercinta dengan Arif disebabkan Ardhi.. Kau nak Ardhi bukan Arif.."
"Apa kau cakap kan ni? Aku---"
Belum sempat percakapan Aimy menghabiskan percakapannya, Arif telah mencelah..
"Kan.. Betul sangkaan saya.. Awak cuma rapat dengan saya sebab Ardhi.. Saya dah agak dah.."
"Tak! Arif! Aku memang tak ada niat pun.. Aku memang terima kau sebab kau boleh terima aku.. Sebab itu je.."
"Patut lah dari awal lagi .. Saya dah perasaan dah.. Awak balas message saya pun nak tak nak je.."
"Tak.. Please lah.. Biarlah aku explain.. Kau salah faham ni!"
"Apa yang salah nya.. Aleesya sendiri yang cakap Awak cuma dekat dengan saya disebabkan Ardhi.. Apa kurangnya saya? Sampaikan orang yang saya kenal cuma nak kawan saya bila mereka tahu yang saya ni kawan Ardhi.."
"TAK! AKU MEMANG SAYANGKAN KAU! BUKAN SEBAB ARDHI!"
Peristiwa ni berakhir dengan kesedihan.. Apa aku yang salah cakap? Alamak! Mulut ni kenapa celupar sangat ni! Tengok kau perosak hubungan Aimy dengan Arif! Tak guna lah kau ni Aleesya..
Aku melihat Aimy berlalu pergi keluar dari tandas.. Dia mesti terlalu sedih.. Yelah ini first time dia bercinta.. Haduh Aimy kesian kau..
"Apa yang Aimy cakapkan tu betul ke?" Soal Arif kepadaku..
Aku hanya mendiamkan diri aku.. Tak mampu nak cakap apa-apa.. Takut kalau aku banyak cakap nanti lagi tambah keroh hubungan mereka..
Aku terus meluar dari situ juga meninggalkan Arif.. Aku terus mencari Aimy.. Yelah budak ni kalau hilang tak kan dijumpai.. Tengok-tengok dah sampai rumah..
YOU ARE READING
[COMPLETED] Rahsia Sebuah Cinta
RandomSebagai seorang Islam, aku tak pernah benarkan diri aku untuk bercinta.. Tetapi setakat suka dekat orang tu adalah.. Aku tertarik dengan penampilan Ardhi merangkap abang from 6 di sekolah aku.. Dia tu aku tengok baik, kacak, sama tinggi dengan kawan...