Jeroen

3 0 0
                                    

Julia zat op haar bank toen haar telefoon ging. Het was Maud. Ze nam op en hoorde gehuil aan de ander kant van de lijn. "Julia asjeblieft kom naar mijn huis ik heb ruzie met Jeroen" huilde Maud aan de andere kant van de lijn. Wie is Jeroen? Dat moet haar vriendje wel zijn, dacht Julia. "Rustig, ik kom eraan" zei Julia. Ze pakte haar fiets en vertrok. Daar aangekomen deed Maud gelijk de deur open. Haar ogen waren rood en de mascara strepen zaten tot haar lippen. Maud trok Julia mee naar binnen. Er was niemand thuis. Ze zaten met ze tweeën op de bank. "Wil je wat drinken? Ik heb thee gezet" vroeg Maud sniffend. Julia knikte. Maud liep slodderend naar de keuken en kwam terug met 2 kopjes thee. Maud plofte neer en keek naar het plafond. "Ik ben zo dom geweest, ik had nooit boos moeten worden" zei Maud. Julia keek haar vragend aan. "Hoezo had je niet boos moeten worden wat had hij gedaan?" Vroeg Julia. "Hij was dus naar de stad met een meisje en ik was daar toevallig en ik dacht dat hij vreemd ging" zei Maud en ze wreef door een ogen. "Ging hij vreemd?" Vroeg Julia. Maud zuchtte. "Het was zijn zus" zei Maud. Julia grinnikte maar stopte toen ze zag hoe overstuur Maud was. "Heb je sorry gezegd?" Vroeg Julia. "Ja natuurlijk maar ik heb het gevoel dat hij nu minder van me houd" zei Maud. "Wat een onzin natuurlijk houd hij nog van je, ga anders iets leuks doen naar de bios ofzo". Zei Julia. Maud dacht na en keek Julia met grote ogen aan. "Dat is het.." zei Maud. Julia fronste haar wenkbrauw. "Wat is het?" Vroeg Julia. "Wat nou als jij, ik, Jeroen, en Joris nou een lang weekendje weggaan?" Zei Maud. Julia twijfelde. "Joris heeft het vast te druk met zijn studie, waar wil je eigenlijk naartoe gaan?" Vroeg Julia. Maud dacht na. "Joris heeft het niet zo druk en hij kwam ooit met het idee, en we kunnen een huisje huren ergens" zei Maud. Julia knikte. "Leuk idee willen de jongens dat ook?" Vroeg Julia. "Laat dat maar aan mij over" zei Maud. Ze lachte en nam een slok van haar thee. Toen kwam Joris opeens aangelopen. Hij kwam net terug van de winkel. "He knappe dame" zei hij tegen Julia. Julia lachte verlegen. Joris keek zijn zusje aan en zag dat ze heeft gehuild en hij wist dat hij er beter geen vragen over kon stellen. Hij ging zitten en keek ons aan. Maud begon antosiast te zitten. "Oke broertje wat nou als wij een huisje gaan huren in de Efteling" zei Maud. Joris knikte. "Strak plan zussie, met wie?" Zei Joris. "Jij, Julia, ik, en Jeroen". Andwoorde Maud. Joris keek Maud vragend aan. "Jeroen?, is dat die vriend van je?" Vroeg Joris. Maud knikte. "Toppie zeg maar als het geregeld is ik ga de boodschappen inladen." Zei Joris en hij liep naar de keuken. Maud lachte ze zag er zo gelukkig uit. Julia was altijd blij als Maud er gelukkig uit zag. "Ik ga Jeroen bellen" zei Maud"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The brother of my best friendWhere stories live. Discover now