Nacht avontuur

15 1 0
                                    

Het was 2.00 Julia en Maud lagen te slapen. Opeens werd Julia wakker. Ze hoorde iets beneden. Julia ging voorzichtig het bed uit en liep de trap af, Heel stilletjes. Toen ze beneden stond deed ze langzaam de deur open en liep naar de keuken. Daar stond Joris met een glas water. "He Juul wat doe jij hier rond deze tijd" vroeg Joris. Maud grinnikte en werd rood. "Ik hoorde geluid en ik wou kijken" zei julia verlegen. Joris lachte en keek Julia aan. "Wat dacht je ervan om even een rondje te lopen" zei Joris. Hij grijnsde. Julia glimlachte en knikte. Ze wou niks liever dan bij hem zijn op dit moment. Samen liepen ze naar buiten. Eerst zeiden ze nog niks tegen elkaar. Ze liepen richting het park maar het was heel donker. Julia vind het echt niet fijn om in het donker door het park te lopen. Ze liep een beetje tegen Joris aan. Langzaam pakte Joris haar hand vast. Julia kreeg een schok door haar heen. Ze voelde zich het gelukkigste meisje op de wereld. Joris grinnikte en keek naar beneden. Ze liepen naar een bankje en ging zitten. Joris keek Julia aan. "Toen ik  je zag gister middag kreeg ik zo'n raar gevoel" zei Joris. Hij keek omlaag en lachte verlegen. Alsof het heel raar was. Hij schaamde zich ervoor. Julia pakte zijn hand. "Ik had hetzelfde gevoel" zei ze. Joris lachte en streelde langzaam met zijn hand door haar haar. Hij kwam dichterbij... Julia kon het niet geloven.. het gaat gebeuren... hij kwam nog dichterbij en kuste haar zachtjes op haar lippen. Julia werd rood. Dit had ze niet verwacht toen ze naar beneden liep vannacht. Ze had eerder verwacht dat er een inbreker was of zo. Samen liepen ze nog een rondje door het dorp. Hand in hand. En het gevoel dat ze al jaren bij elkaar waren. Alsof ze voor elkaar bestemd waren. Zachtjes liepen ze naar binnen. Hopen dat niemand hun heeft gehoord. Stilletjes liepen ze de trap op en gingen ze weer naar hun kamer. Julia ging weer in bed liggen maar kon echt niet slapen. Het was echt een geweldige nacht. Dit had ze nooit verwacht. Ze was verlieft.

The brother of my best friendWhere stories live. Discover now