“Okay. You may introduce yourself right now.”
Jungkook mengalihkan pandangan daripada terus melihat lantai ke arah hadapan. Memandang satu per satu wajah classmates barunya. Pakaiannya sangat kasual pada hari ini. Berbeza dengan penampilannya yang formal.
Jungkook tidak sempat menguruskan hal persekolahannya sebelum ke Korea kelmarin. Bahkan dia tidak ingat untuk mengambil baju seragam sekolahnya akibat keinginannya untuk tidur di rumah secepatnya dan mengingati pemuda bernama V yang menyebabkan Jungkook sering termenung. Jungkook merasakan dia pernah berjumpa dengan pemuda tersebut sebelum ini tetapi dia tidak mampu untuk mengingatinya.
“Jungkook Jeon from New York. Nice to meet you.”
Sangat simple tetapi mampu untuk membuatkan classmates barunya bersorak kegirangan. Hal ini berjaya membuatkan Jungkook tersenyum kekok.
“OMG! He’s so fuckin’ hot!”
“OMO! Handsomenya!”
“Aku lagi kacak la dari budak baru tu!”
“Kau diamlah, hitam! Dia seribu kali ganda lebih handsome dari arang macam kau!”
Sang guru di hadapan menghempaskan buku-bukunya ke meja. Bunyi hempasan yang kuat tersebut berjaya membuatkan semua pelajar terdiam. Mereka semua memaparkan riak terkejut pada wajah mereka.
Pandangan mereka tertuju kepada sang guru. Tidak terkecuali Jeon Jungkook dengan mata bulatnya yang menunjukkan bahawa dia sangat terkejut dengan tindakan sang guru.
“Kyaaa! Cutee!”
“OMG! OMG! OMG!”
“Be my boyfriend, babe!”
“OMO! Look at his eyes!”
“Mom! Aku jatuh cinta!”
“Aku sanggup jadi gay untuk kau”
Ayat terakhir yang diucapkan oleh seorang lelaki berjaya membuatkan Jungkook berdoa untuk masa diputar kembali kepada detik dia membuat keputusan untuk bersekolah di sini. Jungkook Cuma mampu untuk tersenyum kekok.
“Shut the fuck up!”
Wow. Guru English mengamuk dan percayalah ini bukan suatu hal yang baik.
“Okay, Jeon. You may sit wherever you want to. And all of you guys except for Jeon. DETENTION FOR A MONTH!”
Told ya. Kalau cikgu mengamuk, dia takkan buang masa untuk marah sebab bagi guru-guru dalam sekolah ini, marah para pelajar yang bermasalah adalah suatu tindakan yang membuang waktu dan tenaga.
Oleh itu, pelajar terbabit akan dihantar ke bilik tahanan yang diurus oleh ketua guru disiplin. Sekadar info, ketua guru disiplin merupakan seorang bekas tentera. Setidak-tidaknya itulah rumor yang Jungkook dengar tentang guru-guru sekolah tersebut.
Jungkook hanya mengabaikan bisikan para pelajar yang tidak berpuas hati dengan hukuman yang diberikan oleh Ms. Lee sebentar tadi dan memilih untuk duduk di bangku pada hujung kelas. Terdapat seorang pelajar lelaki berambut ungu tidur menopangkan dagu sambil menghadap ke arah tingkap yang terbuka luas disampingnya. Dia juga memakai earphone.
Jungkook melihat keadaan sekelilingnya. Para pelajar fokus dengan subjek yang dibicarakan oleh Ms. Lee di hadapan mereka. Walaupun sudah terang lagi bersuluh bahawa mereka sebenarnya bosan dan hanya melihat Ms. Lee membuang air liur di hadapan mereka.
Well, sekurang-kurangnya mereka mencuba untuk fokus. Mungkin kerana takut hukuman mereka ditambah. Jungkook melihat ke arah rakan sebangkunya sebelum mengalihkan pandangan ke arah guru English tersebut.
YOU ARE READING
Act Like A Fool
VampireJungkook merupakan seorang lelaki yang selalu memasang wajah serius mula berasa bosan dengan kehidupannya yang agak teruk menurutnya. Semua orang yang ingin berkawan denganya hanya kerana harta yang dimiliki oleh keluarganya. Oleh itu, Jungkook ber...