Seuraavat viikot Dinelle antoi hienovaraisia vihjeitä kaupungista lähtöä varten. Mutta mitään ei tapahtunut ennen kuin kuukautta myöhemmin Clartonin syöksyessä huoneeseen ja alkaessa pakata kuumeisella kiireellä. Saatuaan pakattua Clarton katsahti Dinelleen.
- Sinut minä päästän kaupungilla vapaaksi. En voi ottaa sinua mukaani.
Dinelle sähähti raivostuneena Clartonille, ja päätti vähät välittää siitä, etteivät kissat yleensä puhuneet. Hän hyppäsi Clartonin rintaa vasten ja onnistui kaatamaan tämän sängylle selälleen.
- Jos sinä pölvästi luulet, että jään tähän viheliäiseen kaupunkiin, erehdyt pahasti. hän sähäsi raivostuneena.
Clarton tuijotti pelästyneenä häntä. Sitten hän tarttui Dinelleä niskasta kiinni ja nousi istumaan.
- Puhuva kissa!?
- Laske minut alas, Clarton! Dinelle komensi ristien etutassunsa.
Clarton laski hänet varovasti sängylle.
- Nyt teet täsmälleen niin kuin minä sanon, etkä yritä temppuilla. Lähdet kanssani Archtonin ja Belasin mökille Aravan metsään. He lähettivät minut. Voimme puhua lisää matkalla. Ymmärretty?
- Eipä minulla taida olla vaihtoehtoja. Clarton totesi heittäen viitan ylleen.
Hän ähkäisi yllätyksestä kun Dinelle hyppäsi hänen huppuunsa.
- No johan alkoi lyyti kirjoittaa. Dinelle kehräsi hupusta.
***
Kuukauden kuluttua Clarton ja Dinelle saapuivat Aravan metsän laitaan, ja Clarton oli lievästi tuohduksissa, sillä Dinelle ei tiennyt miksi Belas ja Achrton halusivat tavata hänet. Eikä suostunut selittämään miksi osasi puhua.
Muutaman päivän kuluttua he saapuivat mökille, ja Belas ja Achrton tulivat heitä vastaan.
- Clarton, minne olet jättänyt Dinellen? Belas ihmetteli.
- Dinelle? Kuka hän on? Clarton ihmetteli.
- Lähetimme Dinellen etsimään sinua. Achrton selitti.
- Kissa sanoi teidän lähettäneen sen.
Dinelle hyppäsi alas Clartonin hupusta ja nuuhki ilmaa.
- Olet unohtanut käydä kylvyssä, Achrton-setä. hän totesi nuolaisten tassuaan ja pyyhkäisten sillä kasvojaan.
- Mitä helvettiä!?
Dinelle tajusi etteivät he pääsisi puusta pidemmälle ennen kuin hän palaisi omaan hahmoonsa. Clarton hypähti hyvän matkaa taaksepäin Dinellestä tämän palatessa haltiaksi sadatellen kuuluvasti.
- Dinelle! miten sinä..? Belas huudahti ällistyneenä.
- Tämä oli ainoa keino liikkua epäillyttä Albosissa. Dinelle vastasi kohauttaen harteitaan.
- Miten löysit Clartonin? Achrton kysyi uteliaana.
- Pikemminkin minä löysin hänet. Clarton murahti muistellen ensikohtaamistaan Dinellen kanssa.
- Minä taidan lähteä metsälle. Dinelle ilmoitti ja meni mökkiin.
Hetken kuluttua hän palasi jousensa kanssa. Clarton kohotti kysyvästi kulmiaan, ja Belasin nyökättyä vastaukseksi hän muuttui ällistyneen näköiseksi.
Sinä iltana, puhdistaessaan miekkaansa, Dinelle sai kuulla mielenkiintoisen keskustelun.
- Miksi juuri minun pitäisi johtaa heitä? Clarton ihmetteli istuen nojauolissa Achrtonia vastapäätä Belasin maatessa matolla takan edessä.
YOU ARE READING
Asarin vartijat
FantasyDinelle on asunut koko ikänsä Aravan metsällä faunin ja leopardi-taurin kasvattamana. Hänen elämänsä muuttuu täysin kun he lähettävät hänet etsimään Clarton-nimistä velhoa. Dinelle taivaltaa läpi Asarin jota hallitsee hullu kuningas Alab, joka koett...