Sotilaat tuijottivat järkyttyneinä Dinelleä. Kukaan ei käskenyt kuningasta!
- Ma siis käsken teitä sen paljastamaan. kuului kuninkaan ääni muurilta.
Belas asetti nuolen jouseensa ja tähtäsi kuningasta.
- Laske jousesi, saasta. kuningas komensi ylimielisenä.
- Belas, se mitä kohta tapahtuu, osuu häneen paljon paremmin. Dinelle sanoi hiljaa laskien kätensä Belasin käsivarrelle.
Vaitonaisena Belas laski jousensa, mutta piti sen jännitettynä.
- Mielipuoli, hallituskautesi on tullut päätökseensä! Dinelle ilmoitti riemun kajahdellessa äänessään.
Clarton huomasi Albosin asukkaiden tulleen seuraamaan tapahtumia. Lapset oli kuitenkin viety turvaan.
- Asarin kansa, vapaus on koittanut, tarttukaa tilaisuuteen jota tarjoamme! Vapaus on mahdollista nyt, 1000 vuoden orjuuden jälkeen! Clarton julisti astuen eteenpäin.
- Kapinanne kukistuu kuten kaikki muutkin tähän mennessä! kuningas Alab raivosi muurilta.
- Meillä ei sitä mahdollisuutta ole, mielipuoli, sillä olen viimeinkin saapunut.
Dinelle oli puhunut hiljaa, mutta silti kaikki kuulivat hnet. Aukiolle linnan edustalle laskeutui käsin kosketeltava hiljaisuus. Dinelle sysäsi huppunsa niskaan päästäen hiuksensa tuulen riepoteltavaksi.
- Kuten olen minäkin. Clarton sanoi seuraten Dinellen esimerkkiä.
Keneltäkään ei jäänyt huomaamatta hänen eri väriset silmänsä.
- Mielipuoli, älä unohda nimeäni. Dinelle sanoi saaden kuninkaan huomion.
- Kuka olet, nainen, miehen ma kyllä tunnistan petturi-vlho Clartoniksi. kuningas sanoi mahtipontisena hilliten itsensä vaivoin.
- Ja petturiksi minut tekee se, etten ole suostunut palvelemaan sinua. Clarton tokaisi.
- Nimeni on Dinelle.
Aukealla olevat pidättelivät henkeää, sillä heillä oli tunne ettei Dinelle ollut vielä lopettanut.
- Minut tunnetaan myös Hahmottomana.
Hahmoton. Nimi löi kuningas Alabia kuin nyrkki palleaan. Hän peräätnyi useampia askelia.
- Et voi olla! hän huudahti unohtaen mahtipontisuuden.
- 16 vuotta sitten oli myrsky jollaista emme olleet ennen kokeneet, emmekä tule enää kokemaan. Sen myrskyn aikana syntyi Hahmoton. Clarton kertoi hymyillen.
- Ennustus ei voi toteutua, sillä kentaurit on tuhottu! kuninkaan neuvonantaja huusi.
- Haluatko lyödä siitä vetoa? Calrton kysyi huvittuneena pudottaen viittansa ja palaten todelliseen hahmoonsa kentauriksi.
- Olen yksi eloonjääneiden kentaurien jälkeläisistä! Ennustus toteutuu kyllä!
Dinelle muuttui myös kentauriksi. Hän kohotti safiirein koristellun miekkansa ja kutsui joukot taisteluun. Kapinalliset syöksyivät kohti portteja, ja komentaja käski miehiään siirtymän syrjään ja halutessaan liittymään kapinallisiin.
- Kuningas puolustakoon itse itseään.
Clarton räjäytti portin pois kapinallsiten tieltä kättään heilauttamalla, jolloin kapinalliset pääsivät tunkeutumaan linnanpihalle. Siellä he saivat vastaansa Alborien omat sotilaat. Dinelle ja Clarton taistelivat rinnakkain raivaten tietään linnan oville. Kun tie oli selvä, he laukkasivat portaat ylös. Puolivälissä portaita Achrtonin huuto pysäytti heidät:
YOU ARE READING
Asarin vartijat
FantasyDinelle on asunut koko ikänsä Aravan metsällä faunin ja leopardi-taurin kasvattamana. Hänen elämänsä muuttuu täysin kun he lähettävät hänet etsimään Clarton-nimistä velhoa. Dinelle taivaltaa läpi Asarin jota hallitsee hullu kuningas Alab, joka koett...