Merhabalar, merhabalar!
En ama en ana konuya hoş geldiniz.
Wattpad'de fantastik bir kitap mı okuyorsunuz? Vampayırslı mı? Yoksa, kötü çocuklu, mafyalı olanlardan mı?
Ne olursa olsun fark etmez. Bu bölümde, neredeyse hepsinde bulunan bir konudan bahsedeceğim:Aşk.
Doğru veya yanlış tanımlarla, alışılagelmiş veya yeni keşfedilmiş karakterlerle, klişe ya da özgün Wattpad kurgularında var olan şey bu.
Haydi, karnınızda kelebekler uçuşsun!
Öncelikle sormam gerek, aşk sizce nedir?
Gözünüzü mü döndürür yoksa sizi kendinize mi getirir?
Tensel çekim midir, ruhların sarılışı mı?
Yoksa hiçbir şey mi?
Bana göre aşk, iki insanın ruhlarının birbirini tamamlamasıdır. Bedensel temasa, dış görünüşün mükemmelliğine ihtiyaç duymadan sevmektir. Kimi zaman yürüyüşüyle verdiği havayı, kimi zaman gülüşünden esen yaz rüzgarlarını, kimi zaman beynini kullanış biçimini, kimi zamansa, göğsündeki o pıt pıt atan organdan damlayan gözyaşlarını seversiniz.
Sanırım Wattpad yazarlarının bazılarına göre böyle değil.
Wattpad'deki kurgularda en çok eleştirdiğimiz konu, pornografi mevzusu.
Aşklı meşkli kurgularda sıkça rastlanılan pornografik satırlar, insanı aşkın saf bir duygu değil, ağır bir iş gibi olduğuna inandırıyor. Aşkın tensel çekime indirgenmesi ve beden temasının yüceleştirilmesi, ileride dönerci amcalarımızla evlenecek olan masum kızlarımızı olumsuz etkiliyor. Kendilerine bir eşya gözüyle bakacak ve "Sen benimsin!" demekten dilleri kuruyacak kötü çocuklarını aramaya başlıyorlar.
Gerçekten aşk, vücut temasından mı ibarettir?
Hayır.
Bunu basit bir örnekle açıklamak mümkün: Salvador Dali ve derin bir aşkla bağlı olduğu eşi Gala.
Bilmeyenler için anlatayım.
Çocukluğunda geçirdiği bir travma sonucu, kadınlardan uzak duran ve hatta nefret eden Dali, Gala ile tanıştığı zaman onun etkisi altına giriverdi. Ancak bir sorun vardı: Gala bir başkası ile evliydi. Gala bunu bir engel olarak görmedi ve kaçtılar.
Duygusal anlamda sorununu aşan Dali, ne yazık ki bedensel anlamda hala eskisi gibiydi. Bunun üzerine Gala ondan izin istedi ve başkaları ile birlikte olmaya başladı.
Dali buna her şahit oluşunda, gözyaşları boya olup tuvallere damlıyordu. O harika tablolarının ardında, hiç dokunmadığı halde karısına duyduğu aşk ve içini yiyip bitiren acı yatıyordu. Yine de, ölüm onları ayırana dek birbirlerini sevdiler.
Peki, şimdi soruyorum size, araya mesafeler girdiğinde sevdiklerini unutan kişilerin, her yanı sapıklıkla veya yüz kızartıcı imalarla dolu kitapları, gerçekten aşkı mı anlatıyor?
Şu konuya bir açıklık getirmek gerekiyor: Ben her kelimesi edebiyat kokan o kitaplardaki, üzerinde durulmadan geçilmiş bu tip sahneleri kastetmiyorum. Ben, amacı pornografiden başka bir şey olmayan, sözde aşk hikayelerinden bahsediyorum!Bu hikayelere "yetişkin içerik" ibaresinin konmaması ve genelde 18 yaş altına hitap eden Wattpad'de, bu hikayelerin fenomen olması yanlış. Saçma.
Ergence isteklerin esiri olmuş kişilerin, birbirlerine sahip olma çabalarını okumayın!
Çünkü aşk, böyle bir şey değil.
Bunlara tutku adını versem... Hayır, bunlar tutku da değil.
Yalnızca birer saçmalık.
#PornografiyeHayır
#Babs
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UnWattpad İsyanları
RandomKitaplarımızda değindiğimiz konulara isyan edeceğimiz kitaba hoş geldiniz. Wattpad'deki klişeleri silmenin en iyi yolu, onlara neden olan görüş yanlışlıklarını düzeltmek. Bu kitapta da bunu yapacağız! Wattpad'in klişe kurgulardan, dünyanınsa kliş...