Qisha POV
"Uzair nama sahabat nabi Muhammad SAW"
Suara Haq masih terngiang-ngiang di kepalaku,terasa diri ini sdikit jahil,kisah nabi pon samar² jahiliah jee aku tau ,masakan sahabat²nya .
Ya Allah ,ap perasaan ni?knape aku rasa macam ni?aku betul² xabis pikir,knape prkara sbgini mnerpa Dan mnganggu emosiku.
Qisha Humaira ! Itu hanya nama,tak prlulah kau mntelaah sgala kejahilian kau sbb 1 nama !
Aku tau aku jahil ,jahil agama ,Papa mama ,xprnh suruh aku solat ,diorang asyik busy memanjang ,aku mula sdikit brubah sewaktu aku mngenali Airis ,dia ubah aku ,aku mula solat namun auratku msih trdedah,aku msih blom kuat untuk itu,yg ak focus kan solat 5 waktu sehari semalam Ku.
Pabila Haq mngeluarkan kata² tadi ,ntah knape hatiku mmberontak ,seolah-olah rasa aku ni kerdil ,padahal hanya maksud namanya sahaja diterangnya.
Ahhh! Sudahlaa Qisha ,xusah kau layan prsaan ntah pape kau tuu!
Iphone 6s gold aku ,aku ambik Dan whatssap group aku buka.
Black Rose🌹
Bae Hannah💖
Uihhh,hangpa ,lepaks nak dak?Bae Dahlia💞
Yg kau ni tiba² cakap log hat tuu pasaipa?Bae Hani💕
Kat ne wey?How about subway piramid?
Bae Airis💗
On ,pkl 4Bae Hani💕
Okey set!Bae Hannah💖
Cheq pon!Bae Dahlia💞
Haihhh,Hannah! Okay on!See u guys at 4!
Aku trus bngun untuk brsiap,kang xpasal² kna Bebel ngn Hannah ,semak otak woo!
~
Weyyy ,aku tgok annn desk mate aku tuu mcm mnyampah jeee ngn aku ucap Daniel ,haq trtawa.
Yelaaa,mana x mnyampah nama dia dahlia kau pnggil daisy ,bodoh btol ,ksian muka x brapa nk hensem pstu pekak ucap haq ,dark knight ktawa.
Serious aku betul² x dgr,ucap Daniel .
Chill lahhh danny! Lgipon dia annoying kjp jee tuuu ,nntiy kau bodek ahhh,beli bunga ke cadang Irfan ,Daniel trsenyum.
Alah² mcm dia girlfriend kau plk nk bagi bunga bagai,ckp sorry sudahlaaa ucap Riki.
Pulak ,heishhh aku xtau nk guna cara sapa skrg ni , aku buntu! Huwaaa!!! Oihhh Is ,ap cadangan kau ? Tanya Daniel.
Kalau aku?aku diamkan jee ,nntiy eloklaaa ucap Isyraf dgn selamba,dark Knight krik³.
Dasar hati kering,kau ni pon xde idea lain ke hah Is ?Tanya haq ,Isyraf mngangkat .
Sudah cukup² sudah! Mari kita melahap,aku lapar weyy,jomlaaa prgi makan ucap Irfan .
Hah! Itu cadangan yg bagus!ucap Riki.
YOU ARE READING
Tengku's Love
عشوائيAku pon inginkan kebahagian Is...aku nak disamping kau selalu ,tapi knape bnyak Sgt rintangan yg mndatang ,aku takut...aku xkuat is..- Tengku Airis Medina. In the name of Allah ,Tengku Isyraf danish heart's only belong to her,to my lavender -Tengku...