"Alamak.."terkejut Jay bila melihat waktu sudah malam dan dia baru terjaga dari tidurnya di taman itu.Kelihatan kegelapan di taman itu.Hanya ada sebatang tiang lampu di seberang jalan.Jay bergegas bangun dan pulang.Tapi terasa seperti jalan itu tiada penghujung kegelapan.Apakah yang sudah jadi? Jay tidak takut dan meneruskan larian nya dan tidak juga sampai di pintu keluar taman."apakah?"Jay sudah pening dengan keadaan nya.Lalu terpengsan disitu.
Setelah beberapa jam...
"Urghh..kat mana aku ni.."kata Jay dalam keadaan penat di hospital.Tanganya digari dan ada seorang pegawai polis di tepinya.
"Kamu ditahan kerana mencederakan orang awam.."kata Pegawai itu.
"Heh...mesti laki tu bebal sangat sampai report polis.."kata Jay.
"Kamu cuba bunuh dia.."kata Polis itu.
"Tak,dia cuba bunuh saya dulu..."kata Jay.
"Jadi memang betul kamu hendak bunuh dia?"soal Polis itu.
"Dengar sini encik polis,apa kata kita lakukan sesi "soal jawab" ni dekat bilik siasatan je..."kata Jay.
Kemudian Jay dipindahkan ke bilik siasatan di pejabat polis.Disitu Jay digari di meja dan ada seorang polis depanya serta polis yang memerhati melalui rakaman dan melalui bilik sebelah.
"Jadi kamu cuba bunuh laki tu?"soal Polis.
"Ya,mungkin...entahla..saya rasa ya..."kata Jay tersenyum sinis.
"Kamu jangan naik kan darah saya encik Jay...kamu adalah seorang yang cuba membunuh malah kamu pernah mencuri duit seorang lelaki dan kamu pernah bakar sebuah tempat istirehat tanpa sebab..."kata Polis itu.
"Ok baiklah encik polis yang saya tak tahu namanya,pertama sekali lelaki tu nak bunuh saya....kedua saya mencuri sebab lelaki yang saya curi duitnya itu adalah seorang penjual dadah dan duit itu saya beri kepada orang yang sangat dipercayai.Ketiga saya bukan bakar tempat istirehat tapi sebuah kelab yang berada dibawah tanah dan saya melepaskan semua hamba sex yang terperangkap dibawah sana...jika saya x buat semua itu,sama akan buat?polis?kamu cuba duduk sini dan makan rasuah."kata Jay dengan panjangnya.
"Kamu tiada bukti untuk menuduh pihak polis di bandar ini makan rasuah.."kata Polis itu dalam keadaan yang ketakutan kerana pihak polis bandar itu memang memakan rasuah daripada penjahat.
"Oh jadinnampaknya saya terpaksa tunjuk kan kepada facebook video ini yang menunjukkan pihak polis bandar ini makan rasuah dan FBI akan datang tangkap kamu semua..."kata Jay sambil memegang Kamera yang tiba tiba ada di tanganya menunjukkan polis menerima rasuah di bandar itu.
"Macam mana...aaa...apa?"kata polis itu gagap .
"Saya tak kisah...sejauh mana pun kamu datang untuk menjatuhkan kami,kau cuma akan meringkuk di dalam penjara sampai mati."kata polis satu lagi yang tiba tiba masuk dalam bilik itu.
"Mari dekat..."kata Jay pada polis didepanya.Lalu Polis itu mendekatkan diri dan merenung muka Jay dengan marah.
TIBA TIBA
Gari di tangan Jay meloncat dan terkunci di tangan polis itu secara magic.Polis itu x mampu bergerak.Jay menyimpan kameranya.Polis satu lagi cuba memukul Jay tapi Jay membaling kad kepadanya dan mata nya kabur kerana terkena mata.Jay berlari keluar pejabat polis dan menghikangkan diri dengan helah menukar bajunya dengan membuka secara laju dan dia kelihatan seperti orang lain.Polis hanya berlari kearah yang mana Jay memang tidak ada disana.Jay menelefon seseorang...
"Hey Zack,terima kasih kerana bagi aku video tuh.Kata Jay di dalam telefon nya kepada Zack yang menggodam video CCTV di pejabat polis untuk Jay.
"Tak ada hal..."kata Zack.Dan Jay menutup telefonnya lalu berjalan pulang kerumah.
YOU ARE READING
The Mysterious Magician 2:The Second Trick
AçãoPernahkah anda terfikir seorang Magician mampu selamatkan dunia ini daripada orang jahat yang hendak kuasai dunia ini.Jadi anda perlu baca buku ini untuk tahunkisah tentang Jay seorang Street Magician yang akan menjadi terkenal.Juga tentang Nif yang...