♥BAB 3♥

58 6 0
                                    

"Perhatikan kad ini..."kata Jay kepada penonton nya.
"Ingat kad ini,baik semua orang sudah ingatnya?"soal Jay.

"Sudah.."penontonnya menjawab serentak.Lalu Jay memulakan magicnya dengan mengoyang tanganya sedikit dan menukar kad itu menjadi kad lain.Semua orang terkejut dan bertepuk.

Sangat laju dan hebat Dia menukar kad itu menjadi kad yang lain.Serta,Jay menunjukkan banyak lagi magicnya di hadapan halayak ramai di pusat membeli belah.
"Terima kasih,itu sahaja untuk hari ini.."kata Jay lalu berjalan hilang ketika hujan Kad yang dibuatnya dengan petikan jari.Penonton hairan tapi mereka sangat kagum.

Jay pula dalam perjalanan pulang kerumah.Kemudian terserempak dengan satu lagi kumpulan gangster di Bandar itu.
"Tengoklah dia...pemagic jalanan tu,mesti dia ada banyak duit...."kata Ketua mereka.

"Kalau kau nak tahu,aku buat ini untuk hiburkan orang,bukanya duit.Melainkan kau nak aku yang lekatkan kaki kau dekat jalan ini dan kau akan lihat macam mana seorang Magician boleh juga menyelamatkan dirinya daripada samseng yang fikir diri mereka bagus daripada orang lain..."kata Jay.

Ketua mereka itu mahu menumbuk Jay tapi Jay memijak kaki ketua mereka dan kaki ketua mereka terlekat di lantai kaki lima yang sunyi itu.Usaha untuk menarik kakinya gagal...malah tidak dapat merasa kakinya.Jay pula berjalan pergi sambil senyum sinis.Mereka cuba tarik ketua mereka tapi gagal dan ada darah di kaki dan kasut ketua mereka.Kemudian ada terselit Kad Joker di dalam poket ketua mereka sebagai tanda amaran.Rupa rupanya kaki ketua itu telah dipaku di lantai jalan itu.

"Sebanyak mana pun yang datang,aku akan masih ada trick untuk dilakukan,satu helah mempunyai seratus malah 600 cara untuk hasilkan nya."
~Jay

Ada seorang lelaki berpakaian hitam di lorong gelap melihat kehebatan Jay itu.Cuma Jay tidak sedar dia diperhatikan.Siapakah lelaki itu?

Bersambung...

The Mysterious Magician 2:The Second TrickWhere stories live. Discover now