♠BAB 1♠

105 7 0
                                    

Jay sedang bermain kad yang berada ditanganya dengan cekap dan laju.Dia memusing kesana kesini kad itu di dalam biliknya.Dia berlatih di hadapan cermin.Jay sangat handal dengan magic kad nya.Dia digelar Street Magician di kawasan dia tinggal.Dia hanya hidup dengan wang daripada hasil kerjanya di restoran makanan.Bakatnya itu sangat berguna selalu.Apa yang dia buat setiap kali masa lapang adalah menghiburkan orang di kedai makan.Ketika bekerja, dia menjadi pelayan disitu.Malah Jay adalah orang yang berlatih cakap di hadapan cermin nya dan selalu bercakap seorang diri untuk membuatkan dirinya tidak takut.

"Melihat.....apakah maksud melihat....ianya adalah untuk mengetahui sesuatu yang jadi didepan kita....tapi seorang magician perlu belajar mengawal apa yang penontonnya nampak...."kata Jay seorang diri sambil memegang kad dan main di hadapan cermin.Kemudian dia keluar untuk bersiar siar di kawasan kejiranannya.Kemudian datang beberapa orang lelaki sasa datang kepadanya.

"Bagi kami duit...kalau tak kami pukul kau..."kata seorang daripada mereka kepada Jay.

Jay teruskan berjalan tanpa hiraukan mereka.Kemudian seorang lelaki itu membaling pisau pada Jay dan Jay dapat menangkap pisau itu sebelum mengenanya.Dia memegang pisau itu dan senyum melihat semua lelaki itu.

"Korang cuma fikir korang hebat,walaupun korang sebenarnya cuma sebutir abu dekat alam semesta ni.."kata Jay lalu membaling pisau kepada ketua mereka dan semua lelaki itu melarikan diri meninggalkan ketua mereka kesakitan dengan pisau di kaki.

"Ingat nama aku...Jay...beritahu semua ahli kamu yang penakut itu jangan datang lagi.."kata Jay sambil meletak kan kad Joker diatas badan lelaki itu sebagai amaran.Jay meneruskan perjalannya dan berehat di sebuah taman reakreasi.Taman itu agak sunyi kerana hari Bekerja.Hari itu adalah hari cuti Jay.Kemudian Jay berasa letih dan tertidur sambil duduk di atas kerusi di taman itu.

The Mysterious Magician 2:The Second TrickWhere stories live. Discover now