Loly ile Moly eve geldiğinde Lotta hanım mutfakta yemek yapıyordu. Loly ile Moly de aralarında oyun oynayarak biraz oyalandılar. Saat akşam altı sularıydı.
Lotta hanım mutfaktan seslendi:
-Loly, Moly! Kızlar hadi gelin yemek hazır.
-Tamam anne.Moly mutfak masasındaki sandalyelerden birine oturdu. Loly de ablasının yanındaki yamuk duran sandalyeyi düzeltti ve oturdu. Anneleri Lotta hanım elinde makarna tenceresiyle duvar kenarındaki sandalyeye oturdu. Elindeki makarna tenceresini masanın köşesine koydu. "Küt!" sesiyle birlikte tenceredeki bütün makarnalar yere döküldü. Anneleri telaşla oturduğu yerden kalktı ve eğildi. Hafif açılan belini düzeltmeye çalışırken pantolonunun arka cebinden katlanmış bir kağıt düştü yere. Lotta hanım bunu fark etmedi ve yerdeki makarnaları bir çöp poşetine doldurduktan sonra tekrar ayağa kalktı.
Lotta hanım:
-Kızlar ben bu makarnaları kapının önündeki çöp tenekesine atayım sonra da buraları temizlerim, hem bulaşıkları falan da toparlarım. Siz tabaklarınızı da alıp odanıza gidin ve yemeğinizi orada yemeye devam edin, doyduğunuzda tabaklarınızı tezgâha bırakırsınız.
-Tamam anne, sen merak etme.Lotta hanım padüsesini omzuna attı ve elinde açöp poşetiyle evin tahta kapısından dışarı çıktı. Lotta hanım evden çıktıkan hemen sonra Loly bir ablasına bir de yerdeki katlanmış kağıda baktı. Moly de Loly'e ne oldu anlamında baktı.
Bir süre sonra merakına yenik düşen Loly:
-Hadi ama abla, kesinlikle eminim ki sen de yerdeki kağıdı açmak ve okumak istiyorsun.
Moly kabul edercesine:
-Peki haklısın evet gerçekten kağıtta ne yazdığını merak ediyorum. Ama anneme özel birşey olabilir, bu yanlış olur.
-Hadi abla, hem eğer bu kağıdı okumazsak ben gece uyuyamam biliyorsun.
Moly çoğunlukla olduğu gibi kardeşine yenik düştü.
Başını sallayarak:
-Evet biliyorum Loly. Tamam bakalım öyleyse. Zaten beni dinlemeyeceğini biliyordum, sadece denemekten zarar gelmez diye söylemiştim.Loly yerdeki katlanmış kağıdı cebine attıktan sonra masada duran tabağını eline aldı. Moly de kendi tabağını aldı ve odalarına gittiler. Tabaklarını parkenin üzerine koydular ve odalarındaki tüylü, yumuşak halının üzerine oturdular. Loly cebine attığı katlı kağıdı cebinden çıkardı. Kağıdın üzerinde "Lotta Hanım'a" yazıyordu. Loly katlı kağıdı özenle açtı. Kağıtta kısa bir mektup, mektupta kırmızı bir damga ve damganın altında da bir ip vardı. Loly ile Moly kağıttaki mektubu okumaya başladılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cadılar Bayramı (Düzenleniyor)
AdventureAlmanya çok üzüntülü bir yıl geçiriyordu. Bunun nedeni Almanya'nın Cumhurbaşkanının o yıl Cadılar Bayramında gizemli bir şekilde ortadan kaybolduktan yaklaşık iki ay sonra cesedinin bulunmasıydı. Bu sebepten dolayı artık Almanya'da Cadılar Bayramı k...