Ablasının heyecanla ve dikkatle kendisini dinlediğini gören Loly, ablasını daha fazla meraklandırmadan devam etti:
-İşte bu konu tam olarak bilinemiyor. Uzmanların konu üzerinde çalışmalarını sürdürme sebeplerinden biri de bu. Maskenin lanetli olup olmamasının bilinmemesi...
Moly:
-Peki bu maskeyi görebilme olanağımız var mı?
Loly:
-Aslında bunu bilmiyorum. Öğretmenim Mia Hanım'a sorduğumda maskeyi görebilme hakkımız var mı bilemiyorum, ama bu konu ile ilgili bilgi halka iletilecektir.
Moly:
-Harika, bu konuda birçok bilgi edinmişsin kardeşim.
Eve varmalarına çok az bir mesafe kalmıştı. Moly, kardeşine teşekkür ettiğini söyledi ve boynuna sarıldı. İki kardeş birbirine sarılırken arkadan gelen "Kızlar!" sesini duydular. Önce başka birilerine sesleniyorlardır diye aldırış etmediler, ama sonra tekrar aynı sesin "Loly, Moly" demesiyle kendilerine seslenen birisi olduğunu anlayarak arkalarını döndüler. Bir de ne görsünler! Tanımadıkları hatta daha önce hiç rastlamadıkları siyah saçlı, siyah gözlü, kırmızı ceketli, kırmızı pantalonlu, beyaz gömlekli, zayıf ve uzun boylu bir adam hem onlara kendi isimleriyle hitap ediyor, hem de kendilerine doğru geliyordu. İkisi de önce şaşırdılar, sonra da korktular. Adam hızlı adımlarla yaklaşıyordu. Ne yapacağını bilemeyen Moly ile Loly ağır ve sık adımlarla geri geri yürümeye başladılar. Ama adam adımlarını gitgide daha da hızlandırıyodu. Artık kaçamayacağını anlayan ikili birbirlerinin gözlerinin içine baktılar. Yabancı yanlarına kadar gelmişti bile. Gözlerini adamın üzerine çeken iki kardeş adamı incelediler. Yüzü bir yerden tanıdık geliyordu, ama nereden?
-Siz kimsiniz bayım? Ve bizi nereden tanıyorsunuz?
Yabancı:
-Merhaba çocuklar. Ben Rambert Leka. Anadara Maskeli Balosu'nun sahibiyim, der demez Loly ve Moly adamı internette araştırma yaparken gördükleri, araştırmalarına kattıklarını ve onunla ilgili birçok bilgi edindikleri akıllarına geldi. Şimdi adamın yüzünün nereden tanıdık geldiğini anlamışlardı. Ama isimlerini nereden biliyordu? Bunu çok merak eden Loly bu soruyu ağzına geldiği an sordu. Merakla:
-Bizi nereden tanıyorsunuz?
Rambert Bey şaşkınlıkla:
-Nee! Bilmiyor musunuz yoksa?
Loly ile Moly:
-Neyi?
Rambert Bey daha da çok şaşırıyor ve:
-Artık sizi birçok kişi tanıyor. Bu sabah saat bazı haber programlarında isminiz geçti ve Cadılar Bayramı'na olan ilginiz tartışma programlarında bile konu oldu. Bu ilginizden ve çabalarınızdan dolayı size çok teşekkür ederim. Ayrıca kendinize güvenmeniz de harika. Ama tek başınıza çabalamak sizin için zor olacaktır. Bu düşünceyle sizi arıyordum. Size bir önerim olacak.
Gitgide daha da meraklanan Loly ve Moly heyecanla:
-Peki, öneriniz nedir bayım?
Rambert Bey:
-Bakın kızlar, ben de Cadılar Bayramı'nı çok seviyordum. Eğer sizin de izniniz olursa ben de size yardım etmek istiyorum. Ben de size katılarak, Cadılar Bayramı'nın tekrar kutlanması için gereken herşeyi yapmaya hazırım. Tabi sizin de izniniz olursa. Ne dersiniz?
Kızlar bir süre düşündükten sonra, eve gidip Rambert Leka hakkında flaşa kaydettikleri bilgileri daha dikkatli bir şekilde okursalar daha doğru bir karar verebileceklerini düşündüler. Ve bu düşünceyle hareket ederek:
-Bu sorunun cevabını size yarın versek olmaz mı?
-Elbette olur. Öyleyse sizinle yarın yine bu saatlerde burada buluşalım. Cevabınızı o zaman verirsiniz.
-Peki o zaman iyi akşamlar bey efendi.
-İyi akşamlar çocuklar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cadılar Bayramı (Düzenleniyor)
MaceraAlmanya çok üzüntülü bir yıl geçiriyordu. Bunun nedeni Almanya'nın Cumhurbaşkanının o yıl Cadılar Bayramında gizemli bir şekilde ortadan kaybolduktan yaklaşık iki ay sonra cesedinin bulunmasıydı. Bu sebepten dolayı artık Almanya'da Cadılar Bayramı k...