Pembe Maske

45 8 0
                                    

Almanya çok üzüntülü bir yıl geçiriyordu. Bunun nedeni Almanya'nın başbakanının o yıl Cadılar Bayramında Anadara Maskeli Balosu'ndaki patlamada hayatını kaybeden 135 kişiden biri olmasıydı. Bu sebepten dolayı artık Almanya'da Cadılar Bayramı kutlanması yasaklanmıştı. Televizyon, radyo, gazete gibi iletişim araçlarıyla olanlar halka duyuruldu. Olanları duyan halk hem ölen Cumhurbaşkanları için, hem de Cadılar Bayramı artık kutlanmayacağı için aşırı üzüldü. Özellikle de Almanya'da yaşayan Moly ve Loly isminde iki kardeş olanlara gerektiğinden çok daha fazla üzüldüler. Çünkü Cadılar Bayramını çok seviyorlardı. Bu yüzden Almanya'da Cadılar Bayramının tekrar kutlanması için gereken bütün zorlukları göze almaya karar verdiler.
Kendine güvenen iki küçük kız hemen odalarına girdiler. Odalarındaki eski, masa üstü bilgisayarın en büyük düğmesine basarak bilgisayarı açtılar. Bilgisayarda Cadılar Bayramının yasaklanmasıyla ilgili geniş ve titiz bir araştırma yaptılar. Yaklaşık 2 saat süren araştırmanın sonucunda saatin 10 olduğunu gören iki kardeş giyindikten sonra dişlerini fırçalayıp, yataklarına girdiler ve yavaş yavaş gözlerini yumdular. Bilgisayarda yaptıkları araştırmalarda elde ettikleri bilgileri yatmadan önce flaşa kayıt etmeyi de unutmadılar.
Anneleri Lotta Hanım sabah erkenden:
-Moly, Loly! Hadi kızlar uyanın. Okul saatiniz geldi, diye seslendi.
Annelerinin kibar seslenişini duyan iki küçük kardeş ağır ağır gözlerini araladı.
İkisi de bir ağızdan, uykulu sesleriyle:
-Günaydın annecim.
Kızlarının sesini duyan Lotta Hanım aceleci bir tavırla:
-Hadi ama kızlar! Yine geç kalktınız, geç kalacaksınız. Okulda daha geçen hafta aynı sebeple ceza almıştınız. Anlaşılan dersinizi almamışsınız. Acele edin, tekrar ceza almak istemezsiniz.
Moly ve Loly ceza aldıklarında çok utanıyorlardı ve kendilerini kötü hissediyorlardı. Bu yüzden tekrar ceza almaya katlanamazlardı. Bunları düşününce çok telaşlandılar ve elleriyle gözlerini ovuşturdular. Yavaş ve uykulu adımlarla yataktan doğrulan Moly ve Loly üzerlerindeki uykuyu atmak için önce yüzlerini yıkadılar, daha sonra da giyindiler. Montlarını ve botlarını giydikten sonra çantalarını sırtlarına taktılar ve tam ilk basamağı indikten sonra anneleri Lotta Hanım koşarak geldi:
-Durun kızlar durun! Yağmur yağıyor şemsiyelerinizi alın.
Lotta Hanım bunları söylerken bir yandan da elindeki üzerinde Barbie olan mor şemsiyeyi Moly'e, üzerinde Çilek Kız olan kırmızı şemsiyeyi Loly'e uzattı. Şemsiyeleri alarak basamakları hızla inen iki kız dışarı çıktılar çok yağmur yağıyordu ve aşırı rüzgâr vardı. Neredeyse fırtına çıkmıştı. Loly ile Moly zor da olsa okula hızlı adımlarla yetişmeyi başarmışlardı. O gün pazartesi olduğu için okulda istiklal marşı okunacaktı. Loly ve Moly birbirlerine iyi dersler dileyerek sıralarına girdiler. İstiklal marşını okuduktan sonra sınıflarına dağıldılar, ve okul çıkış saati geldiğinde birlikte tekrar evin yolunu tuttular. Yolda birbirlerine okulda neler olduğunu anlattılar. Moly sevinçle ve heyecanla başladı:
-Bugünkü konumuz araştırmaydı. Bu konuda çok bilgi edindim. Artık bu konuyu ince ayrıntısına kadar biliyorum.
Loly çok sevindi. Sevinçle haykırarak:
-Harika! Ama güzel haberleri sadece sen mi vereceksin. Ben de Cadılar Bayramı ile ilgili biraz bilgi edindim, diyerek devam etti Loly:
-Her sene 31 Ekim'de kutlanan Cadılar Bayramı, korkunç kostümler giyerek, şeker, meyve ve hediye toplayan çocuklarla daha da şenleniyor. Ayrıca Cadılar Bayramında düzenlenen maskeli balolarda da büyük bir kalabalık oluyor, oralarda büyük eğlenceler oluyor, dedikten sonra birden Moly:
-Peki ama ben bunları zaten biliyordum, diyor hüzünle.
Loly hemen atılıyor:
-Bekle Moly, sabret lütfen. En önemlisi, bu ay kutladığımız Cadılar Bayramında ülkenin en popüler maskeli balosu olan Anadara Maskeli Balosu'na giden başbakanımız pembe, tüylü, parlak, desenli bir maske takmış. Ve o gün orada büyük bir bomba patlatılmış. O gün orada bulunan 639 kişiden başbakanımız ile birlikte 154 kişi hayatını kaybetmiş, 237 kişi ağır yaralanmış, 248 kişi ise küçük sıyrıklarla hayatta kalmayı başarmış. Yaklaşık 12 yıl önceki başbakanımız da aynı maske ile Cadılar Bayramında Anadara Maskeli Balosu'nda bir patlamada hayatını kaybetmiş. Ceza olarak Anadara Maskeli Balosu'nu kapatma kararı alınmış. Ama diğer salonlardan memnun kalınmayınca 4 yıl sonra tekrar açılmış. Patlayarak parçalanan Anadara Maskeli Balosu'nda 2 yıl kadar süren uzun bir tamirat gerçekleştirilmiş. Ayrıca kalabalık yerlerde böyle olaylar çok görüldüğünden dolayı aşırı bir şok yaşanmamış. Ama bu olay 12 yıl sonra aynı şekilde tekrarlanınca herkesin içinde bir şüphe, bir korku ve bir merak oluşmuş. Herkes bunun normal bir şey olmadığını düşünmüş. Ve bence de öyle. Bu nedenlerden dolayı da Cadılar Bayramı kutlamaları yasaklanmış. Araştırmalar hâlâ da sürdürülüyormuş.
Kardeşi Loly'i dikkatle dinleyen Moly şaşkınlıkla:
-Yoksa, yoksa... Yoksa bu pembe maske lanetli mi?

Cadılar Bayramı (Düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin