Aslı 26 yaşında Nevşehirli bir ailenin iki çocuğundan biri. Üniversiteyi Ankara'da Hukuk Fakültesi'nde zorluklarla okumuş avukat olma hakkını kazanmıştı . Herkes gibi tüm dünyayı değiştireceğini sanan idealistlerden biri ama Ankara'da bir müddet iş arasa da bulamamış çağresiz memleketine geri dönmek zorunda kalmıştı. Ailesi ile beraber Nevşehir'de yaşamaya devam ederken bir süre sonra İstanbul'dan bir hukuk bürosundan aldığı iş teklifi ile ailesinden ayrılıp İstanbul'a yerleşir. İstanbul 'da ufak bir ev tutar ve orada yaşamaya devam eder.
Aslı üç yıldır aynı yerde çalışıyor ve herkes tarafından da çok seviliyordu. Bir yıl önce tanıştığı Halil adında psikolog olan erkek arkadaşı ile de evlilik planları yapsa da henüz evlenme teklifi alamamıştı. Halil 30 yaşında işinde çok başarılı ve özel bir hastanede çalışmaktadır. Halil'de Aslıyı çok sevmekte evlilik teklifi etmek için kendini cesaretlendirmeye çalışmaktadır.
O gün Halil kendini bu özel güne hazırlamış Aslı'yı arayarak yemeğe götürmek istediğini söylemiştir. Aslı doğru tahmin etmiş olacak ki bu özel güne çok iyi hazırlanmıştı. Gün batımına yakın Halil Aslı'yı almak için evinin önüne gelmiş ve tüm bayanlar gibi Aslıyı beklemekteydi. Aslı binanın kapısından çıktı merdivenlerden inmeye başladığında peri kızı gibi görünüyor ve Halil bu kadar beklemenin mükafatını alıyordu sanki. Merdivenin sonunda Aslı'nın elini tutarak arabaya götürdü ön koltuğa oturttu.Kısa bir yolculuktan sonra sonra restorana gelmişlerdi ayırttıkları masaya oturdular.
Aslı eve baya geç gelmişti ama Aslı için muhteşem bir gündü çok sevdiği insandan Halil den evlenme teklifi almış ve sarhoş gibi evin içinde dolaşıyordu . Bir o kanepeye oturuyor bir bu kanepeye oturuyordu yerinde duramıyor ve çok mutluydu. Aslı bugün uzun süredir beklediği o teklifi almıştı ve yüzüğü parmağına takmıştı. Bu mutlu haberi önce annesine ve çok yakın arkadaşı olan Sema ya saatlerce anlattı .Ağzı çok kurumuştu mutfağa gitti kendine bir kahve yaptı koltuğa kuruldu televizyon seyrederken yakında eşi olacak erkek arkadaşı ile telefonda yazışmalar sevgi dolu kelimeler kurmaya devam ediyordu. Gece baya geç olmuş yorulmuş ve uykuda iyice bastırmıştı. Arkadaşı ile vedalaşıp yarı uykulu halde geceliğini giydi dişlerini fırçalayıp yatağına yattı güzel hayaller kurmaya çalışırken hemen uykuya daldı.
Güneş doğmuş alarm her zamanki gibi aynı saatte çalmaya başlamıştı gözler hala kapalı ve bağırıyordu.
- Nerden çıktı bu ses yeter kesin kapatın şunu
Ama alarm çalmaya devam ediyordu gözlerini yavaştan ve zorlukla açtı etrafa şöyle bir baktı etraf hiç tanıdık gelmiyordu. Burada neresi böyle ne işim var burada diye düşünmeye başladı . Herhalde hala uykudayım ve rüya görüyorum diye düşündü. Gözlerini kapattı ve tekrar açtı değişen bir şey yoktu bu seferde akşam gene çok içtim birinin evinde kaldım herhalde diye düşündü. Yataktan kalkamadı ve kenarına oturdu üstüne baktı üzerindeki iğrenç kıyafetlerde kimin? Nasıl gecelik bu diye söylene söylene kıyafetlerini aramak için evi turluyor bir yandan da bağırarak kimse yok mu? Diyordu . O sırada telefon çaldı umursamadı ama çalmaya ısrarla devam ediyordu . Telefonu buldu telefonun ekranında arayan aşkım yazıyordu bana ne der gibi telefonu kapattı yatağın üzerine fırlattı. Kendi telefonunu ve elbiselerini tüm evi aramasına rağmen bulamadı . O kadar içmenin ardından o son hapı almasaydım iyi olacaktı diye düşünüyordu . Elbiselerim , telefonum ve çantamı muzur arkadaşlar aldı ve
Akılları sıra bana şaka yapacaklar , ben sorarım onlara diye düşündü.
Hiç tarzı olmasa da evde bulduğu ilk kıyafetleri giyecekti. Bir an önce evden çıkmak istiyordu apar topar giyinip dışarı çıktı. Amacı bir an önce evine ve elbiselerine kavuşmaktı . Güzel bir banyo yapmak ve uykuda kaldığı yerden kendi yatağında devam etmek . Evden çıktı bir kat aşağıya indi ve binadan çıktı . Buralarda taksi bulabilir miydi acaba ? Ara sokaklardan giderek cadde ye çıkıp bir taksi bulmayı istiyordu binanın köşesini döndü yoldan aşağıya doğru iniyordu köşedeki bakkalın önünden geçerken bakkaldan çıkan yaşlıca adam kızın önünü kesti ve