Hari berganti hari, akhirnya konsert kedua Wanna One berjalan lancar tanpa Guanlin. Di akhir konsert tersebut semua anggota Wanna One berbaris panjang di atas stage sambil menghadap Wannabel yang bersorak kuat.
Seungwoo memandang ke ruang kosong disisinya. Dia merindukan Guanlin disitu.
Jisung selaku leader memulaikan ucapan penutup untuk konsert ini. " anyeong Wannabel !!! " jerit Jisung lalu dibalas dengan sorakan kuat dari Wannabel. " kami gembira Wannabel dapat datang untuk melihat kami. Kami tak tahu balas dengan apa. Jasa Wannabel memang kami hargai. Terima kasih kerana masih bersama kami ,Wanna One. Walaupun uri Maknae Lai Guanlin tiada disini. Aku yakin korang mesti tahu tentang kejadian yang menimpa Wanna One beberapa minggu lepas kan ? " soal Jisung suara Jisung mulai berubah.
Wanna One mulai memandang Jisung. Mereka tahu namja itu ingin menangis.
" dimana kami diserang oleh sasaeng fans dan Guanlin tercedera kerana itu. Aku sangat rasa bersalah terhadap Guanlin kerana disebabkan kejadian itu dia tidak dapat bersama kami diatas stage ini untuk melihat Wannabel " mata Jisung yang berkaca kaca tadi mula mengeluarkan airmata.
" aku berharap sangat Wannabel dapat memaafkan kami " ucap jisung sambil menghapuskan airmatanya.
Bukan hanya Jisung yang menanis tapi anggota Wanna One yang lain juga turut menangis. Wanna One sedih kerana hal begini berlaku disaat Wanna One meraih kejayaan mereka.
" aku berbangga dengan pengorbanannya untuk kami. Jadi Wanna One dan Wannables mari bersatu mendoakan Guanlin agar cepat sembuh dan sedar dari koma. Aku rindu dengan suara bising Guanlin...." Jisung menghabiskan ucapannya dengan aliran airmata lalu membalikkan tubuhnya menghadap screen besar pentas.
Suasana menjadi pilu. Wanna One, Wannables dan staff YMC menangis dengan ucapan Jisung. Masing masing mulai mendoakan Guanlin.
" lagu penutup untuk akhir konsert Wanna One kali ini, ditujukan kepada Guanlin. Aku harap Guanlin boleh mendengarnya dan manager-nim yang disana jangan lupa untuk kuatkan speaker telefon agar Guanlin dapat mendengar dengan jelas bahawa kami amat menginginkan dia bangun dan kembali berjuang diatas pentas ini. " Ucap Seungwoo.
Alunan lagu ' Always ' kedengaran di konsert tersebut. Satu persatu gambar Guanlin muncul dilayar screen besar dibelakang Wanna One.
Another Pov...
Manager-nim meletakkan telefonnya bersebelahan telinga Guanlin. Loud speaker dihidupkan.
Wanna One - Always ( disarankan untuk mendengar lagu always sambil memahami lirik lagu ini. Baru feel tu datang 😁 )
• gamabwa cheoncheonhi du nuneul
- tutuplah matamu secara perlahan• neukkyeobwa uriga hamkkehal
- rasakan semua yang telah kita kongsikan• maneun shigan maneun yaksok
- kenangan kita, janji kita• eoneusae iksukhan eolguldo
- bahkan wajah cemas mu• neomuna sojunghan shigandeul hanahana naegen teukbyeolhae
- semua orang dari moment indah ini adalah sangat luar biasa bagiku• maebeon jichyeo himgyeowodo
- bahkan saat setiapkali aku merasa lelah dan terengah rengah• nal bomyeo useul ne saenggage himeul nae
- aku memikirkan mu yang tersenyum melihatkuDi saat part Guanlin, wanna one membiarkan suara Guanlin yang bersuara.
• nan eodiseona always da nikkeo
- dimanapun kita berada, aku akan selalu jadi milikmu• Hangsang naega neoye gyeoteseo back hug
- aku akan selalu berada disisi mu dengan sebuah pelukan.
YOU ARE READING
Always. ©
FanficAll I Wanna Do ! WANNA ONE ! Lai Guan Lin × Wanna One " Kita disatukan dalam satu program Hyung. Jadi mari kita cipta kenangan bersama sama. Aku harap selepas ini kita masih disini. Diatas stage ini saling menyokong satu sama lain walaupun saat itu...