1

21 2 0
                                    


Aku menghela nafas panjang . fuhhhh nasib sempat lari dari anjing² tadi kalau tidak memang pendek umur aku .

Aku berjalan disekeliling taman sambil menghirup udara yang Segar . biar semua masalah yang menimpa diriku hilang dibawa angin pagi . tak mahu aku mengenali lelaki andai itu bakal merosakkan hati aku .

Aku melabuhkan duduk di satu bangku sambil menyaksikkan senamrobik yang dikendalikan oleh cina . best jugak pepagi ni tengok orang buat senamrobik . lapang dada!

"Tanak join?"

Entah dari mana suara tu datang pon aku tak tahu . tetiba jaaa !

"Malas . tak pandai nak ikut rentak"

Balasku pada laki yang sedang berdiri berhadapan denganku . okylaaa laki ni cukup pakej . ehhh masyaallah zina mata . haram!

"Try dulu . mana tau lepasni berminat lagi ke."

Tuturnya bersama senyuman dibibir .aigooo tercair jugaklaaa hati aku ni tengok senyum tu. Arghhh!!

"I'm not interest . please left me alone . tq"

Ucapku sambil memalingkan wajah melihat ketepi . dimana sepasang suami isteri sedang berlari² anak sambil mengenggam tangan antara satu sama lain.

"Okay . sorry ganggu"

Ujarnya dan pergi meninggalkan aku . nafas berat kuhela lagi .

Aku bernyanyi² kecil sambil melangkah masuk kedalam rumah.

"Hye Anak mami dah pulang . macam mana oky tak jogging tadi"

"Oky jaa mami . tapi tadi ariana kena ligan dengan anjing . ishhhh semput tau !"

Nagaduku sambil memeluk bahu mami .

"Laaa yake? Kesian Anak mami ni , dah meh makan "
Kerusiku tarik dan melabuhkan punggung . nasi goreng ku pandang sebelum aku suap masuk ke mulut . alhamdulillah kenyang.

"Sedap?"

Soal mami. Kepala aku anggukkan bersama senyuman .

"Lepasni Ari nak sambung belajar dekat korea mami. Boleh tak?"

Aku nampak wajah mami dah muram semacam dah. Sorry mami ari tanak mengingati kenangan yang Ari punya disini . biar sisa hidup Ari berlalu di bumi Korea .

"Tanyalaa papa Ari . Ari serious nak sambung sana? Ari baru jaaa pulang ke malaysia sebulan lebih sekarang nak pergi tinggalkan mami lagi? Tak sedih ke tinggalkan mami lelama dekat sini?"

Bertalu² soalan yang terpacul keluar dari mulut mami . aku dihuni perasaan bersalah .bersalah kerana meninggalkan mami untuk beberapa tahun dan sekarang aku bakal pergi lagi.layakkah aku dipanggil anak?

"Mami tahukan ari taboleh hidup dekat sini,terlalu banyak kenangan pahit Ari disini mami. Ari taboleh hidup sambil terbayang semua tu. Setiap Kali Ari melangkah pasti bayangan tuh akan ikut sekali . Ari taboleh mami"

"Ari let by gone be by gone .oky?"

"I'm try mami"

Tiada lagi persoalan dari mami selepas itu .dia tahu kenangan pahit aku . kenangan bagaimana aku ditinggalkan oleh seorang lelaki dalam hujan tanpa perasaan belas kasihan . tergamaknya dia!

Hye awak² sekalian . ini permulaan novel saya untuk awak² semua. Harap enjoy dan selamat mebaca!

Permulaan dia maybe hambar sikit tapi saya janji akan bagi yang terbaik untuk hawak² semua . 😍🙈💕

Setia Hanya PadamuWhere stories live. Discover now