BAB1:KENAL

62 6 1
                                    

              3 Januari, merupakan hari pertama persekolahan . Tasha , Farah dan Nur merupakan pelajar yg telah naik ke kelas 3 Budi iaitu kelas terpandai antara kelas yg lain . Pada mulanya , Tasha ,Farah dan Nur merasakan bahawa kelas 3 Budi adalah permulaan yg baru buat tahun 2017 mereka . Guru kelas mereka adalah guru pertama yg masuk kedalam kelas mereka . Tibalah masa sesi suai kenal dan disitulah bermulanya mereka mengenali semula pelajar pelajar yg lain .

"wei , cer tengok dia tu .." kata Tasha sambil menundingkan jari telunjukknya kearah seorang pelajar yg duduk di barisan hadapan .

"hah asal dgn dia ?" tanya Nur kpd Tasha .

"em dia tu nmpk mcm blur je hiks " kata Tasha lalu ketawa kecil .

"tak baik do kata cmtu "kata Nur lalu memukul bahu Tasha sehingga Tasha terjerit kecil . auch . Kemudian Tasha dan Nur memandang Farah mcm nk mkn aje .

"wei Farah , sape dia uh ? Nmpk mcm blur je hahahahaahhaha"kata Tasha kpd Farah lalu ketawa dan menyebabkan keadaan antara mereka menjadi hambar .

" ha ha , tak lawak k . ha dia tu .... jap eh jap . " Farah menyedut inhalernya .

" eleh semput rupanya hahahahaahahahaah"kata Nur seraya mentertawakan Farah . uish kalah nenek ponti eheks .

" nice one Nur "kata Tasha kemudian high 5 dgn Nur . k .

" aih dahlah , takbaik au . okay ceni , nama budak tu Saadah . dia dulu kelas 1 Jaya sekali dgn aku . dri form 1 lagi perangai dia cenggitu . tapi en pipi dia comel en mcm pau ayam yg panas tuh yg selalu ada dkt r&r tu kan kan kan ?"kata Farah smbil memandang kearah Saadah . Kemudian Saadah dgn tiba tiba telah mengalihkan pandangannya ke tempat duduk di belakang iaitu tempat kami sdg mengumpat dan dia melambaikan tangannya ke arah kami . 

"eh dia lambai lah er"kata Nur dgn janggal .

"baik kita lambai balik ...."kata Tasha yg telah melambaikan tangannya sejak dri tdi. 

"HAHAHAHAHAHA BAPAK AH KORANG AWKWARD GILA SIA HAHAHAHAHA!"ketawa Farah yg nyaring telah mengubah suasana kelas kami seakan akan ada orang mati . ttbe je senyap . semua pelajar 3 budi memerhati gelagat Farah yg seperti org hilang akal . dengan perasaan malu ...

" eh sorry class hehe.."kata Farah sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal itu .


ps:kalau ada typo abaikan and sorry kalau part ni mcm sakai ..

KELASWhere stories live. Discover now