Bab6 ; Siapa ?

52 5 0
                                    

               Murid-ii dari kelas 3 Budi telah pun berpindah ke kelas mereka semula yg terletak di blok Cempaka( hentam ) . Polis telah pun menjalankan siasatan dan tiada cap jari atau kesan tapak kaki pelaku di tempat kejadian . Cikgu masuk ke dalam kelas dan semua melihat cikgu dengan muka yg aneh sekali .

" cikgu , skrg waktu mt " kata Farisha sambil mengangkat tangan .

" ya cikgu tahu . cuma cikgu ada benda nk bincang dgn kamu semua . huh , 3 Budi tolonglah , kelas kita ni dah viral satu sekolah start drpd kes Mastura lagi . pastu Balqis . Cikgu tahu yg pembunuh tu dikalangan kita . Sbb apa ? sbb siapa je tahu kita dipindahkan ke bilik seroja ? kalaulah pembunuh tu ada kat sini , tolonglah mengaku . cg mohon sgt , cg taknak kes ni dibesarkan . " kata cikgu dengan nada suara yg tinggi . tidak pernah sekalipun cikgu meninggikan suara walaupun ketinggian je em em . semua murid hanya menundukkan muka bagi mengelakkan drpd memandang muka singa yg lebih dari serigala apatah lagi harimau .

" Farisha , berapa org tak dtg harini ? " kata cikgu yg sedang mencekak pinggangnya .

" err sorang tak dtg cikgu " kata Farisha ketakutan yg nampak dari riak wajahnya . kalau Farisha memandang muka serigala itu , mahu terkencing tercirit dia . Cikgu mengangkat bukunya dan terus keluar .  Tiba-ii cikgu masuk kedalam kelas semula dan berkata

" ey busuk la tong sampah ni , nnt mintak acik cleaner tukar eh " kata cikgu lalu beredar . Nur dgn pantasnya berdiri dan keluar dari kelas.

"  buat apa susahkan makcik cleaner , kemas sendiri jela " kata Nur selamba . Kelas menjadi riuh rendah dan tidak terkawal kerana guru matapelajaran yg mengajar kelas itu tidak masuk ke kelas . Tiba-ii Nur menjerit dgn kuat sehingga kelas menjadi sunyi .

" hok aloh tino ni ! weh bodo , kau pahal jerit babi ? kelas dah memekak lagi kau tambah . " marah Tasha dekat Nur .

" weh sini la kejap " Nur memanggil Farah dan Tasha . Mereka berdua hanya akur tanpa bicara . Setibanya diluar kelas , mereka hanya terlopong melihat keadaan didalam tong sampah itu .

" AINA ! " jerit Farah dgn kuat sehingga semua pelajar 3Budi keluar dari kelas untuk melihat apa yg terjadi . Semua pelajar terkejut dan menangis dengan kuat apabila melihat Aina yg dibunuh dgn kejam . Athirah , sahabat Aina yg sememangnya rapat bagai isi dgn kuku . Dia menangis dgn kuatnya sehingga keluar suara jantan yg tidak disangka .

" kenapa ? siapa buat Aina ? kenapa Aina ? " bentak Athirah sambil menumbuk dinding sehingga tangannya luka .

" hm sudahlah hm , jangan nangis " kata Saadah yg selalu kuat menyibuk .

" sial ! serabut kepala hotak aku ni ! lepas sorang , sorang mampos ! elok aku je yg mati sial ! " marah Athirah sehingga tidak sedar dia telah menolak Saadah hingga terhantuk di tombol pintu . Ye , first time dgr Athirag mencarut .

" Ya Allah Saadah ! Adah okay ? " kata Tasha yg melihat kejadian itu .

" Em adah okay . kepala berdarah " kata Saadah lalu menangis . Tasha masuk kedalam kelas dan menenangkan semua pelajar yg kini hanya menangis meraung mcm orang gila di Tanjung Rambutan .

Diluar kelas , Nur sibuk membelek mayat itu setelah mayat Aina dikeluarkan dari tong sampah . Tiba-ii Farah terperasan sesuatu benda yg selalu dijejaki oleh mereka bertiga .

" Eh Nur , ada nota lagilah . nota ni tulis em ba.la.san . HA BALASAN ! " kata Farah lalu menghulurkan nota tersebut kpd Nur . Nur mengambilnya .

" Balasan ? Apa semua ni ? " bisik hati Nur . Perasaan ingin tahunya semakin membuak buak sehingga dia memikir perkara diluar kotak .

" Dah , jum pergi panggil cikgu " kata Farah yg sudah separuh menuruni tangga .

" Eh kau takpayah , biar aku gerak dgn Tasha . Kang semput ttbe susah pulak " kata Nur yg menyakat Farah lalu tergelak kecil . Farah menjeling lalu masuk ke dalam kelas dan memanggil Tasha .

" Weh , Nur panggil " kata Farah . Mereka berdua pun terus berlari dan memberitahu cikgu tntg perkara yg mengerikan ini .

KELASWhere stories live. Discover now